Busan kiinnitys lautalla?

Jutustelua tulevista ja tehdyistä retkistä maailmalle, sekä faktaa ja mutua niitä suunnitteleville
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

Heips

Mitenkäs olette busan kiinnittäneet autolautalla/ saaristolautalla?

Ahvenenmaalle lähtö edessä ja ei viitsisi syyttä suotta pyörää enää kaataa, eikä katteita tms. epäkurantilla kiinnityksellä hajoittaa.

Kaikki vinkit tarpeen, kiitos :D
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Ahvenanmaan lautoilla ei itellä ollu muuta kuin sivu jalalla. Pois tullessa siljalla oli sitte liinoilla kiinni.. Kai sen voi noilla lautoillaki liinalla laittaa jos vaan itellä mukana sellaset on, siellä tuskin on niinku siljalla..
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Yksi helposti mukana kulkeva tavara on nippuside, sillä etujarru pohjaan, niin olen itse laittanut tai toisena on ollut tuollainen "pikalukkovyö" 3m, menee myöskin pieneen tilaan ja helppo vetää pikaiseen kiinni.

Kuva

:kippis:




Edited By Jorgos on 1340263297
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

-Etujarru kiinni nipparilla tai lyhyellä kiinnitysremmillä.
-Yks liina esim. kuskin penkin päältä on ollut monen ratkaisu (varo likaisia liinoja, äläkä kiristä liikaa ettet riko penkkiä, hyvä laittaa jotain penkin ja liinan väliin).
-Takajalkatapeista on myös hyvä sitoa.
-Monella laivayhtiöllä on niitä kolmion mallisia stoppareitakin tarjolla, oikealle puolelle katteen alle semmonen.




Edited By wiltzu on 1340264362
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Etujarrukahvaan näppärä kiristin on vaimolta pöllitty hiuslenksu, kulkee aina taskussa ja saa näppärästi paikalleen ja pois. :)
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Tullu Norjassa ja Ruotsissa käytyä yms. ja paristi on tullut pyörä sidottua kiinni. Ei olis tarvinnu. Jos tosi kova merenkäynti niin silloin kannattaa sitoa. Vaihde vaan päälle, tai etujarru jollain.
tilt
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 14:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

Tässä mun teesit:
1) Mopo aina poikittain laivan kulkusuuntaan, jolloin keinuminen ei ole suuri uhka. Paatti ei kiihtyvyydellä mopoa kaada ja äkkitörmäyksessä on kaatunut mopo ehkä pienin huolista. Tämä siis jos vain suinkin mahdollista
2) Eturengas siis reunaa vasten ja kiila takarenkaan taakse (ja eteen)
3) Yksi hihna joko kauhukahvan tai laukkurautojen kautta ja siis molemmille puolille mopoa laittiaan kiinni

Noin on aina pysynyt pystyssä. Joskus on ollut nippuside etujarrussakin, mutta ilmankin on pärjätty. Parkkeeraussuunta on ehkä merkittävin kaatumisriskiä pienentävä tekijä.
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

Jep ja kiitos.

Affenanmaan reissu heitetty. Ei ongelmia lautalla. Kiiloille löytyi yksi ainoa paikka pyörän "mahan alta". Kuormaliinoja ei pystynyt tällä reissulla hyödyntämään.

Kivaa mutkapätkää ja manteretta parempaa pinta saarilta kyllä löytyi :)




Edited By Hurtta on 1341344970
Vastaa Viestiin