Busan kiinnitys lautalla?
Yksi helposti mukana kulkeva tavara on nippuside, sillä etujarru pohjaan, niin olen itse laittanut tai toisena on ollut tuollainen "pikalukkovyö" 3m, menee myöskin pieneen tilaan ja helppo vetää pikaiseen kiinni.
Edited By Jorgos on 1340263297
Edited By Jorgos on 1340263297
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
-Etujarru kiinni nipparilla tai lyhyellä kiinnitysremmillä.
-Yks liina esim. kuskin penkin päältä on ollut monen ratkaisu (varo likaisia liinoja, äläkä kiristä liikaa ettet riko penkkiä, hyvä laittaa jotain penkin ja liinan väliin).
-Takajalkatapeista on myös hyvä sitoa.
-Monella laivayhtiöllä on niitä kolmion mallisia stoppareitakin tarjolla, oikealle puolelle katteen alle semmonen.
Edited By wiltzu on 1340264362
-Yks liina esim. kuskin penkin päältä on ollut monen ratkaisu (varo likaisia liinoja, äläkä kiristä liikaa ettet riko penkkiä, hyvä laittaa jotain penkin ja liinan väliin).
-Takajalkatapeista on myös hyvä sitoa.
-Monella laivayhtiöllä on niitä kolmion mallisia stoppareitakin tarjolla, oikealle puolelle katteen alle semmonen.
Edited By wiltzu on 1340264362
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Tässä mun teesit:
1) Mopo aina poikittain laivan kulkusuuntaan, jolloin keinuminen ei ole suuri uhka. Paatti ei kiihtyvyydellä mopoa kaada ja äkkitörmäyksessä on kaatunut mopo ehkä pienin huolista. Tämä siis jos vain suinkin mahdollista
2) Eturengas siis reunaa vasten ja kiila takarenkaan taakse (ja eteen)
3) Yksi hihna joko kauhukahvan tai laukkurautojen kautta ja siis molemmille puolille mopoa laittiaan kiinni
Noin on aina pysynyt pystyssä. Joskus on ollut nippuside etujarrussakin, mutta ilmankin on pärjätty. Parkkeeraussuunta on ehkä merkittävin kaatumisriskiä pienentävä tekijä.
1) Mopo aina poikittain laivan kulkusuuntaan, jolloin keinuminen ei ole suuri uhka. Paatti ei kiihtyvyydellä mopoa kaada ja äkkitörmäyksessä on kaatunut mopo ehkä pienin huolista. Tämä siis jos vain suinkin mahdollista
2) Eturengas siis reunaa vasten ja kiila takarenkaan taakse (ja eteen)
3) Yksi hihna joko kauhukahvan tai laukkurautojen kautta ja siis molemmille puolille mopoa laittiaan kiinni
Noin on aina pysynyt pystyssä. Joskus on ollut nippuside etujarrussakin, mutta ilmankin on pärjätty. Parkkeeraussuunta on ehkä merkittävin kaatumisriskiä pienentävä tekijä.