Vanteiden kiillotus..(jelppiä)....?
- saarinen-77
Nää vieroitusoireet on hanurista Josko "pieni"näpertely helpottais :pomppu:Elikäs vanteiden puunaus ois mielessä.... Nyt kun oon lueskellu vähän noita vinkkejä niin oon käsittäny,että ensin maalinpoisto mömmö vanteelle ja sitten ankaraa jynssäystä kun on maali ruvennut kupliin ja suurimmat roippeet on kaavittu poes... Mutta... Oiskoos kellään kertoo mitään nimiä,(merkkejä) tolle vahalle ja maalinpoisto tökötille
Oottakaa sit risteyksessä.....
..ompa hiljasta....mä käytin jotain vihreetä töhnää siihe maalin poistoon,mutten muista ihan millää mitä se oli....se kuitenkii pisti maalin kupliin ku sen anto vaikuttaa (vaikka yön yli)....
...sit vaa pyhki pois ja pesu ja armoton hinkkaus....ohutta papruu ja vettä tai rättilaikka + kiillotustahnaa...kovaa työtä.
:unclesam:
...sit vaa pyhki pois ja pesu ja armoton hinkkaus....ohutta papruu ja vettä tai rättilaikka + kiillotustahnaa...kovaa työtä.
:unclesam:
Noh, jos saa sanoa niin unohda maalinpoistot ja etsi sorvari.
Tein tuon reunankiillotuksen Nitromorse-nimisellä aineella, 1/4 reunoista lähti iisisti mutta loput vaati TYÖTÄ! Tuntikausia paloi ja lopputulos kuitenkin vain sinnepäin...
Jampalla eli ksthb:lla ainakin tietoa vanteenreunan kiillotuksesta sorvissa.
nimim. ei ikinä enää
Tein tuon reunankiillotuksen Nitromorse-nimisellä aineella, 1/4 reunoista lähti iisisti mutta loput vaati TYÖTÄ! Tuntikausia paloi ja lopputulos kuitenkin vain sinnepäin...
Jampalla eli ksthb:lla ainakin tietoa vanteenreunan kiillotuksesta sorvissa.
nimim. ei ikinä enää
Club 100 m/s
- jummijammi
Mää entisestä mopedista sain maalit näppärästi pois (siis vanteista) porakoneeseen kiinnitetyllä "muoviharjaslaikalla". Sitte poraan kiillotuslumppu ja autosol-merkkistä tahnaa ja kiilsi ku papink....li :p
Nim. ei kans enää ikinä. (hirvee työ pitää puhtaana sit ajossa)
Nim. ei kans enää ikinä. (hirvee työ pitää puhtaana sit ajossa)
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222
-
- Viesti:
EI lakkaa, eivät ammattilaiset suosittele! se on vaan parkertaa kesässä kiillotettava uudestaan, kun haalistuu!
:p
:p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
- saarinen-77
Nooh, mulla meni maalinpoistoaine + autosol metodilla n.3-4h/vanne... ei paha mielestäni kun aikaa on koko talvisaarinen-77 kirjoitti:juu....Kiitoksia näistä! Taidan keksiä jtn muuta aktiviteettiä kun ton vanteiden jynssäyksen...kuulostaa ihan liikkaa työltä...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Löyty tuommonen surffaillessa.
"Pinnan viimeistelystä:
Olen käyttäny seuraavaa menetelmää ja voin suositella:
Puhalluksen jälkeen huolellinen pesu ja kuivaus, sen jälkeen "maalaus" tentulla (Sinol) ja annetaan rauhassa kuivua ja kas, alumiini osa ei hapetu enää ikinä.
Kemistin mukaan ilmiö perustuu kemialliseen hapettumiseen eli tenttu reagoi puhtaan alupinnan kera ja tekee kuivuessaan ohuen ja näkymättömän aluoksidipinnan kappaleen suojaksi. Edullinen "pintakäsittely" ja toimii."
Että semmosta. Kukaan muu ikinä kuullu vastaavasta?
"Pinnan viimeistelystä:
Olen käyttäny seuraavaa menetelmää ja voin suositella:
Puhalluksen jälkeen huolellinen pesu ja kuivaus, sen jälkeen "maalaus" tentulla (Sinol) ja annetaan rauhassa kuivua ja kas, alumiini osa ei hapetu enää ikinä.
Kemistin mukaan ilmiö perustuu kemialliseen hapettumiseen eli tenttu reagoi puhtaan alupinnan kera ja tekee kuivuessaan ohuen ja näkymättömän aluoksidipinnan kappaleen suojaksi. Edullinen "pintakäsittely" ja toimii."
Että semmosta. Kukaan muu ikinä kuullu vastaavasta?
Enpä ole moisesta kuullut mutta ehdottomasti kokeilen ensi kesänä!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- saarinen-77