Vanteiden kiillotus..(jelppiä)....?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
Avatar
saarinen-77
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja saarinen-77 »

Nää vieroitusoireet on hanurista :kusi: Josko "pieni"näpertely helpottais :pomppu:Elikäs vanteiden puunaus ois mielessä.... Nyt kun oon lueskellu vähän noita vinkkejä niin oon käsittäny,että ensin maalinpoisto mömmö vanteelle ja sitten ankaraa jynssäystä kun on maali ruvennut kupliin ja suurimmat roippeet on kaavittu poes... Mutta... Oiskoos kellään kertoo mitään nimiä,(merkkejä) tolle vahalle ja maalinpoisto tökötille :apua:
Oottakaa sit risteyksessä.....
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

..ompa hiljasta....mä käytin jotain vihreetä töhnää siihe maalin poistoon,mutten muista ihan millää mitä se oli....se kuitenkii pisti maalin kupliin ku sen anto vaikuttaa (vaikka yön yli)....
...sit vaa pyhki pois ja pesu ja armoton hinkkaus....ohutta papruu ja vettä tai rättilaikka + kiillotustahnaa...kovaa työtä.


:unclesam:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Noh, jos saa sanoa niin unohda maalinpoistot ja etsi sorvari.
Tein tuon reunankiillotuksen Nitromorse-nimisellä aineella, 1/4 reunoista lähti iisisti mutta loput vaati TYÖTÄ! Tuntikausia paloi ja lopputulos kuitenkin vain sinnepäin...
Jampalla eli ksthb:lla ainakin tietoa vanteenreunan kiillotuksesta sorvissa.

nimim. ei ikinä enää
Club 100 m/s
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Mää entisestä mopedista sain maalit näppärästi pois (siis vanteista) porakoneeseen kiinnitetyllä "muoviharjaslaikalla". Sitte poraan kiillotuslumppu ja autosol-merkkistä tahnaa ja kiilsi ku papink....li :p
Nim. ei kans enää ikinä. (hirvee työ pitää puhtaana sit ajossa)
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Hmm, nyt rupes muakin kiinostamaan :;):

Mitenkäs sitte ku urakka on valamis, mitäskö se hiottu pinta lakata tai laittaa siihen jotain suoja-ainetta? Lähtis ehkä likakin sitte myöhemmin likakin helpommin irti ???
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

EI lakkaa, eivät ammattilaiset suosittele! se on vaan parkertaa kesässä kiillotettava uudestaan, kun haalistuu!
:p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

...juu ei lakkaa missään nimessä,nimittäin kun alkaa toi lakka hilseilee niin jälki on :pylly: ..ja sit kun alkaa hinkkaa tuota lakkaa pois niin vielä enemmän :pylly: :pylly: hommaa.....
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Avatar
saarinen-77
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja saarinen-77 »

juu....Kiitoksia näistä! Taidan keksiä jtn muuta aktiviteettiä kun ton vanteiden jynssäyksen...kuulostaa ihan liikkaa työltä...;)
Oottakaa sit risteyksessä.....
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

saarinen-77 kirjoitti:juu....Kiitoksia näistä! Taidan keksiä jtn muuta aktiviteettiä kun ton vanteiden jynssäyksen...kuulostaa ihan liikkaa työltä...;)
Nooh, mulla meni maalinpoistoaine + autosol metodilla n.3-4h/vanne... ei paha mielestäni kun aikaa on koko talvi :smoking:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. mä ainaski otan kiilloittelut helpoimman kautta. Sorvarini hoitaa homman helposti,silla lumputuskin kay nopeesti sorvin pyöriessä.
Ja kaiken kukkuraks lakkautan vanteet varoittelusta huolimatta. Hmm.. arvatkaas miks näin???
Seitsemää vannetta en rupee itse hankaaamaan :D
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Löyty tuommonen surffaillessa.

"Pinnan viimeistelystä:
Olen käyttäny seuraavaa menetelmää ja voin suositella:

Puhalluksen jälkeen huolellinen pesu ja kuivaus, sen jälkeen "maalaus" tentulla (Sinol) ja annetaan rauhassa kuivua ja kas, alumiini osa ei hapetu enää ikinä.

Kemistin mukaan ilmiö perustuu kemialliseen hapettumiseen eli tenttu reagoi puhtaan alupinnan kera ja tekee kuivuessaan ohuen ja näkymättömän aluoksidipinnan kappaleen suojaksi. Edullinen "pintakäsittely" ja toimii."

Että semmosta. Kukaan muu ikinä kuullu vastaavasta?
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Kliketikliks Suora linkki alumiininkiillotussivulle.. :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Enpä ole moisesta kuullut mutta ehdottomasti kokeilen ensi kesänä!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
saarinen-77
Viestit: 97
Liittynyt: 25 Syys 2005, 17:52
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja saarinen-77 »

Tack :) Ohjeet oli ainakin vimosen piälle :D Taitaapi vaan jynssäykset jäädä ens talvelle....
Oottakaa sit risteyksessä.....
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

jarim kirjoitti:Enpä ole moisesta kuullut mutta ehdottomasti kokeilen ensi kesänä!
Jeah, kommentoippa tänne sitten, että miten toimii. :)
Vastaa Viestiin