Nää vieroitusoireet on hanurista Josko "pieni"näpertely helpottais :pomppu:Elikäs vanteiden puunaus ois mielessä.... Nyt kun oon lueskellu vähän noita vinkkejä niin oon käsittäny,että ensin maalinpoisto mömmö vanteelle ja sitten ankaraa jynssäystä kun on maali ruvennut kupliin ja suurimmat roippeet on kaavittu poes... Mutta... Oiskoos kellään kertoo mitään nimiä,(merkkejä) tolle vahalle ja maalinpoisto tökötille
..ompa hiljasta....mä käytin jotain vihreetä töhnää siihe maalin poistoon,mutten muista ihan millää mitä se oli....se kuitenkii pisti maalin kupliin ku sen anto vaikuttaa (vaikka yön yli)....
...sit vaa pyhki pois ja pesu ja armoton hinkkaus....ohutta papruu ja vettä tai rättilaikka + kiillotustahnaa...kovaa työtä.
Noh, jos saa sanoa niin unohda maalinpoistot ja etsi sorvari.
Tein tuon reunankiillotuksen Nitromorse-nimisellä aineella, 1/4 reunoista lähti iisisti mutta loput vaati TYÖTÄ! Tuntikausia paloi ja lopputulos kuitenkin vain sinnepäin...
Jampalla eli ksthb:lla ainakin tietoa vanteenreunan kiillotuksesta sorvissa.
Mää entisestä mopedista sain maalit näppärästi pois (siis vanteista) porakoneeseen kiinnitetyllä "muoviharjaslaikalla". Sitte poraan kiillotuslumppu ja autosol-merkkistä tahnaa ja kiilsi ku papink....li :p
Nim. ei kans enää ikinä. (hirvee työ pitää puhtaana sit ajossa)
Mitenkäs sitte ku urakka on valamis, mitäskö se hiottu pinta lakata tai laittaa siihen jotain suoja-ainetta? Lähtis ehkä likakin sitte myöhemmin likakin helpommin irti ???
...juu ei lakkaa missään nimessä,nimittäin kun alkaa toi lakka hilseilee niin jälki on ..ja sit kun alkaa hinkkaa tuota lakkaa pois niin vielä enemmän hommaa.....
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Hmm.. mä ainaski otan kiilloittelut helpoimman kautta. Sorvarini hoitaa homman helposti,silla lumputuskin kay nopeesti sorvin pyöriessä.
Ja kaiken kukkuraks lakkautan vanteet varoittelusta huolimatta. Hmm.. arvatkaas miks näin???
Seitsemää vannetta en rupee itse hankaaamaan
"Pinnan viimeistelystä:
Olen käyttäny seuraavaa menetelmää ja voin suositella:
Puhalluksen jälkeen huolellinen pesu ja kuivaus, sen jälkeen "maalaus" tentulla (Sinol) ja annetaan rauhassa kuivua ja kas, alumiini osa ei hapetu enää ikinä.
Kemistin mukaan ilmiö perustuu kemialliseen hapettumiseen eli tenttu reagoi puhtaan alupinnan kera ja tekee kuivuessaan ohuen ja näkymättömän aluoksidipinnan kappaleen suojaksi. Edullinen "pintakäsittely" ja toimii."
Että semmosta. Kukaan muu ikinä kuullu vastaavasta?