K8 alustan säätö, radalle

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Onko kukaan alustan säätämiseen perehtynyt tutustunut K8 säätöihin?
Millaiset säädöt rata-ajoon löytyisi?
edelliseen versioonhan oli Artsin/Jarim kautta ihan hyvät asetukset, mutta tähän uuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt vaihtoehtoja.
Eilen taas pakollisen 9 viikon tauon jälkeen pääsi koittamaan Kemoraan Busaa.
havainnot olivat samat kuin K8 ver1 Busalla, eli peräpää tuntuu olevan eri paria keulan kanssa.
Nyt oli asfaltti lämpimäpi kuin toukokuussa kun viimeksi ajelin K8 vakiorenkaalla, eikä takanen kestä lämmittelykierroksen lisäksi, kuin 2-3 nopeaa kierrosta niin pinta irtoaa isoina siivuina!
Paineina oli kuumasta renkaasta mitattuna 2.5 ja 2.95 isomalla paineella toimi huonosti, pienemmällä vielä huonommin.
Eli, vakio renkaat on ihan paskat ratalla, mutta alustan toimintakaan vakiona ei yllä vanhan mallin säädetyn alustan tasolle!
Varmaan tähän löytyisi säätämällä ratkaisu, kun osaisi oikein säätää!
En tiedä johtuuko perän luistaminen yksin renkaasta, alustan säädöistä vai molemmista!
Juhannuksen aikaan alla oli Pilot Powerit, eikä niistä ainakaan lähtenyt pinta sulamaan kohtuuttomasti. Silloin laitoin lauantaiksi em. artsin/Jarim vanhan mallin säädööt uuteen testimielessä, tosin ajoaika jäi vähän lyhyeksi :glare:
Mutta eiköhän ensi kevääksi jotain keksi?
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Oiskohan Performance Bikessa tähänkin asiaan ratkaisuja?
Itsekkin haluais tota K8 vähä säädellä ja iha käsi oon kylmiltään sääteleen ainaki ittekseni... :D
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

suiza kirjoitti:
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff

Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Niin, jäi tietysti mainitsematta, että kyseessä oli K8.
Musta K8 + kilvetön R1
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Mistäs löysit,kun kattelin lehden sivuja ni en löytäny K8 säätöarvoja?
oli 99-05




Edited By Agostini on 1219649116
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

:offtopic:
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):

..ainaki 99-07 "ohjeelliset" rata-sääjöt on paljon pehmeämmät...löytyy toishaalta "jousituksen säätö" -nimellä...muistaakseni (siinä oli lehestä skannattuna pari sivua ja ohjeita siinä).

edit: linkki tässä vanhempikoppasen säätöihin




Edited By toimeve on 1219664636
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

Agostini kirjoitti:Mistäs löysit,kun kattelin lehden sivuja ni en löytäny K8 säätöarvoja?
oli 99-05
Se taisi olla viime syksyn tai talven lehti, jossa oli erillinen liite K8:sta. Leikkasin talteen tuon ohjeen, mutta lehteä mulla ei enää ole.
Musta K8 + kilvetön R1
-Hessu-
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 22:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja -Hessu- »

esim. tässä vertailussa näyttää olevan nuo samat arvot: click
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Kiitos Hessulle ja Harzalle.... :)



Edited By Agostini on 1219670599
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

-Hessu- kirjoitti:esim. tässä vertailussa näyttää olevan nuo samat arvot: click
Juu, olikin vasta huhtikuun lehti.
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Näitähän pitää koittaa :thumbup:
Vastaa Viestiin