K8 alustan säätö, radalle
Onko kukaan alustan säätämiseen perehtynyt tutustunut K8 säätöihin?
Millaiset säädöt rata-ajoon löytyisi?
edelliseen versioonhan oli Artsin/Jarim kautta ihan hyvät asetukset, mutta tähän uuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt vaihtoehtoja.
Eilen taas pakollisen 9 viikon tauon jälkeen pääsi koittamaan Kemoraan Busaa.
havainnot olivat samat kuin K8 ver1 Busalla, eli peräpää tuntuu olevan eri paria keulan kanssa.
Nyt oli asfaltti lämpimäpi kuin toukokuussa kun viimeksi ajelin K8 vakiorenkaalla, eikä takanen kestä lämmittelykierroksen lisäksi, kuin 2-3 nopeaa kierrosta niin pinta irtoaa isoina siivuina!
Paineina oli kuumasta renkaasta mitattuna 2.5 ja 2.95 isomalla paineella toimi huonosti, pienemmällä vielä huonommin.
Eli, vakio renkaat on ihan paskat ratalla, mutta alustan toimintakaan vakiona ei yllä vanhan mallin säädetyn alustan tasolle!
Varmaan tähän löytyisi säätämällä ratkaisu, kun osaisi oikein säätää!
En tiedä johtuuko perän luistaminen yksin renkaasta, alustan säädöistä vai molemmista!
Juhannuksen aikaan alla oli Pilot Powerit, eikä niistä ainakaan lähtenyt pinta sulamaan kohtuuttomasti. Silloin laitoin lauantaiksi em. artsin/Jarim vanhan mallin säädööt uuteen testimielessä, tosin ajoaika jäi vähän lyhyeksi
Mutta eiköhän ensi kevääksi jotain keksi?
Millaiset säädöt rata-ajoon löytyisi?
edelliseen versioonhan oli Artsin/Jarim kautta ihan hyvät asetukset, mutta tähän uuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt vaihtoehtoja.
Eilen taas pakollisen 9 viikon tauon jälkeen pääsi koittamaan Kemoraan Busaa.
havainnot olivat samat kuin K8 ver1 Busalla, eli peräpää tuntuu olevan eri paria keulan kanssa.
Nyt oli asfaltti lämpimäpi kuin toukokuussa kun viimeksi ajelin K8 vakiorenkaalla, eikä takanen kestä lämmittelykierroksen lisäksi, kuin 2-3 nopeaa kierrosta niin pinta irtoaa isoina siivuina!
Paineina oli kuumasta renkaasta mitattuna 2.5 ja 2.95 isomalla paineella toimi huonosti, pienemmällä vielä huonommin.
Eli, vakio renkaat on ihan paskat ratalla, mutta alustan toimintakaan vakiona ei yllä vanhan mallin säädetyn alustan tasolle!
Varmaan tähän löytyisi säätämällä ratkaisu, kun osaisi oikein säätää!
En tiedä johtuuko perän luistaminen yksin renkaasta, alustan säädöistä vai molemmista!
Juhannuksen aikaan alla oli Pilot Powerit, eikä niistä ainakaan lähtenyt pinta sulamaan kohtuuttomasti. Silloin laitoin lauantaiksi em. artsin/Jarim vanhan mallin säädööt uuteen testimielessä, tosin ajoaika jäi vähän lyhyeksi
Mutta eiköhän ensi kevääksi jotain keksi?
Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Musta K8 + kilvetön R1
Oliko nämä minkä ikäiseen?-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Niin, jäi tietysti mainitsematta, että kyseessä oli K8.suiza kirjoitti:-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Musta K8 + kilvetön R1
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
..ainaki 99-07 "ohjeelliset" rata-sääjöt on paljon pehmeämmät...löytyy toishaalta "jousituksen säätö" -nimellä...muistaakseni (siinä oli lehestä skannattuna pari sivua ja ohjeita siinä).
edit: linkki tässä vanhempikoppasen säätöihin
Edited By toimeve on 1219664636
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-