Onko kukaan alustan säätämiseen perehtynyt tutustunut K8 säätöihin?
Millaiset säädöt rata-ajoon löytyisi?
edelliseen versioonhan oli Artsin/Jarim kautta ihan hyvät asetukset, mutta tähän uuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt vaihtoehtoja.
Eilen taas pakollisen 9 viikon tauon jälkeen pääsi koittamaan Kemoraan Busaa.
havainnot olivat samat kuin K8 ver1 Busalla, eli peräpää tuntuu olevan eri paria keulan kanssa.
Nyt oli asfaltti lämpimäpi kuin toukokuussa kun viimeksi ajelin K8 vakiorenkaalla, eikä takanen kestä lämmittelykierroksen lisäksi, kuin 2-3 nopeaa kierrosta niin pinta irtoaa isoina siivuina!
Paineina oli kuumasta renkaasta mitattuna 2.5 ja 2.95 isomalla paineella toimi huonosti, pienemmällä vielä huonommin.
Eli, vakio renkaat on ihan paskat ratalla, mutta alustan toimintakaan vakiona ei yllä vanhan mallin säädetyn alustan tasolle!
Varmaan tähän löytyisi säätämällä ratkaisu, kun osaisi oikein säätää!
En tiedä johtuuko perän luistaminen yksin renkaasta, alustan säädöistä vai molemmista!
Juhannuksen aikaan alla oli Pilot Powerit, eikä niistä ainakaan lähtenyt pinta sulamaan kohtuuttomasti. Silloin laitoin lauantaiksi em. artsin/Jarim vanhan mallin säädööt uuteen testimielessä, tosin ajoaika jäi vähän lyhyeksi
Mutta eiköhän ensi kevääksi jotain keksi?
Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Niin, jäi tietysti mainitsematta, että kyseessä oli K8.
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
..ainaki 99-07 "ohjeelliset" rata-sääjöt on paljon pehmeämmät...löytyy toishaalta "jousituksen säätö" -nimellä...muistaakseni (siinä oli lehestä skannattuna pari sivua ja ohjeita siinä).