Jousituksen säädöt?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
teke67
Viestit: 30
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:03
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teke67 »

Tuli eilen otettua kevään ensi tyypit Bussista ja mutkanotossa
tuli havaittua jonkinsorttista voblausta, mutta onnex siihen löytyi syy-> rengaspaineet tarkistamatta talven jäljiltä! Mutta
sitten asiaan, minkälaisia alustan säätöjä bussikuskit käyttää
mutkatiellä soolona ajellessa, kun ei ole tullu vielä paremmin perehdyttyä tohon Busan jousituksen säätöihin, kun se ZZR:n
alustan jälkeen tuntuu huomattavasti toimivammalta? :bike:
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tämmöset tuli joskus skannailtua...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Taisto
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2005, 00:14
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Juu noo Timpan ohjeet toimii ainakin mulla.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mäkin heitin noi performance biken setit ja kivasti toimii mutkissa, varsinkin kun noi rengaspaineetkin tiputtaa...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin :arskat:
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

ksthb kirjoitti:Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin :arskat:
TODELLA hyvin sanottu siellä takarivissä!!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Hehe noi säädöthän lukee tossa boksissa ei se teksti oo niin tarkkaa...
Kun noi käyttää tommosii "britti termejä" kuten tossa kuvassa mis on busan jalkatappi vihjaavat et ei oo ollenkaa vaikee saada sitä maahan..
Heti kun ehdin ni voin noi tärkeimmät kääntää :D
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
76-1139058759

Viesti Kirjoittaja 76-1139058759 »

No perskeles minäpä kokeilen pikku hiivassa!

Vakio takapää:
-Jousen kireys: 12 mm kierrettä näkyvissä lukitusrenkaan yläpuolella
- Paluu: kiinni ja 9 cliksua auki
- Puristus: sama
ps: Oikeanpuolen jalkatappihässäkän irroittaminen helpottaa tuskaa.

Vakio etupää:
- Jousen kireys: 6 rengasta näkyviin.
- paluu: (etuiskarin yläpäässä) kiinni ja 6 cliksua auki.
- puristus: (etuiskarin alapäässä) kiinni ja 8 cliksua auki.




Edited By Lerssi on 1147553328
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Elikkä noi setupit on rata-ajoa varten yhdelle henkilölle(luonnollisesti), painosta ei puhuta..
Rangaspaineet ovat laittaneet taakse 38psi ja eteen 34psi.

PB setuppi:

Takana:
Esijännitys: 6mm kierrettä näkyvissä jousen ylhäältä lukitukseen
Palautus: 15naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 17naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin

Edessä:
Esijännitys: 2 rinkulaa näkyvissä
Palautus: 2naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 5naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin

Jos joku huomee virheitä niin kertokaa... :p
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

MGa kirjoitti:Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D
Mut jos siihen haluaa palata harha-askelien jälkeen. :D
76-1139058759

Viesti Kirjoittaja 76-1139058759 »

MGa kirjoitti:Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D
Niin suomensin sen vakion. :wtf:
71-1146210115

Viesti Kirjoittaja 71-1146210115 »

Jep!

Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!

Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä. :thumbdown:
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Glycoli kirjoitti:Jep!

Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!

Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä. :thumbdown:

Rata-ajo säätö on kyseessä. Liian pehmeä touringiin kuormattuna. Radalla varmaankin lähellä optimaalista.
Touringiin olen käyttänyt vakiosäätöä + stiff-säätöä keulaan - kestää stefatkin luullakseni paremmin, kun ei pohjaa niin helposti.




Edited By Jone on 1148290576
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Tälläiselle satakiloiselle ainakin tuntui tuo etupään kiristäminen paljon mukavammalta normaaliajossa, ennen niias aika syvään jo tavallisessa jarruttelussa, nyt hieman jäykempi.

Pikasäätäessäni en esijännityksen rinkuloita siirrellyt kun ovat syvällä korokepalan takia, naksuttelin vain ruuvarilla ohimennen nuo muut säädöt eteen. Persiön annoin olla ennallaan kun tuo meillä asuva nainen tunkee usein kyytiin.
Vastaa Viestiin