Tuli eilen otettua kevään ensi tyypit Bussista ja mutkanotossa
tuli havaittua jonkinsorttista voblausta, mutta onnex siihen löytyi syy-> rengaspaineet tarkistamatta talven jäljiltä! Mutta
sitten asiaan, minkälaisia alustan säätöjä bussikuskit käyttää
mutkatiellä soolona ajellessa, kun ei ole tullu vielä paremmin perehdyttyä tohon Busan jousituksen säätöihin, kun se ZZR:n
alustan jälkeen tuntuu huomattavasti toimivammalta?
Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin
ksthb kirjoitti:Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin
TODELLA hyvin sanottu siellä takarivissä!!
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Hehe noi säädöthän lukee tossa boksissa ei se teksti oo niin tarkkaa...
Kun noi käyttää tommosii "britti termejä" kuten tossa kuvassa mis on busan jalkatappi vihjaavat et ei oo ollenkaa vaikee saada sitä maahan..
Heti kun ehdin ni voin noi tärkeimmät kääntää
Vakio takapää:
-Jousen kireys: 12 mm kierrettä näkyvissä lukitusrenkaan yläpuolella
- Paluu: kiinni ja 9 cliksua auki
- Puristus: sama
ps: Oikeanpuolen jalkatappihässäkän irroittaminen helpottaa tuskaa.
Vakio etupää:
- Jousen kireys: 6 rengasta näkyviin.
- paluu: (etuiskarin yläpäässä) kiinni ja 6 cliksua auki.
- puristus: (etuiskarin alapäässä) kiinni ja 8 cliksua auki.
Elikkä noi setupit on rata-ajoa varten yhdelle henkilölle(luonnollisesti), painosta ei puhuta..
Rangaspaineet ovat laittaneet taakse 38psi ja eteen 34psi.
PB setuppi:
Takana:
Esijännitys: 6mm kierrettä näkyvissä jousen ylhäältä lukitukseen
Palautus: 15naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 17naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Edessä:
Esijännitys: 2 rinkulaa näkyvissä
Palautus: 2naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 5naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!
Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä.
Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!
Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä.
Rata-ajo säätö on kyseessä. Liian pehmeä touringiin kuormattuna. Radalla varmaankin lähellä optimaalista.
Touringiin olen käyttänyt vakiosäätöä + stiff-säätöä keulaan - kestää stefatkin luullakseni paremmin, kun ei pohjaa niin helposti.
Tälläiselle satakiloiselle ainakin tuntui tuo etupään kiristäminen paljon mukavammalta normaaliajossa, ennen niias aika syvään jo tavallisessa jarruttelussa, nyt hieman jäykempi.
Pikasäätäessäni en esijännityksen rinkuloita siirrellyt kun ovat syvällä korokepalan takia, naksuttelin vain ruuvarilla ohimennen nuo muut säädöt eteen. Persiön annoin olla ennallaan kun tuo meillä asuva nainen tunkee usein kyytiin.