Jousituksen säädöt?
Tuli eilen otettua kevään ensi tyypit Bussista ja mutkanotossa
tuli havaittua jonkinsorttista voblausta, mutta onnex siihen löytyi syy-> rengaspaineet tarkistamatta talven jäljiltä! Mutta
sitten asiaan, minkälaisia alustan säätöjä bussikuskit käyttää
mutkatiellä soolona ajellessa, kun ei ole tullu vielä paremmin perehdyttyä tohon Busan jousituksen säätöihin, kun se ZZR:n
alustan jälkeen tuntuu huomattavasti toimivammalta?
tuli havaittua jonkinsorttista voblausta, mutta onnex siihen löytyi syy-> rengaspaineet tarkistamatta talven jäljiltä! Mutta
sitten asiaan, minkälaisia alustan säätöjä bussikuskit käyttää
mutkatiellä soolona ajellessa, kun ei ole tullu vielä paremmin perehdyttyä tohon Busan jousituksen säätöihin, kun se ZZR:n
alustan jälkeen tuntuu huomattavasti toimivammalta?
Tämmöset tuli joskus skannailtua...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
TODELLA hyvin sanottu siellä takarivissä!!ksthb kirjoitti:Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
No perskeles minäpä kokeilen pikku hiivassa!
Vakio takapää:
-Jousen kireys: 12 mm kierrettä näkyvissä lukitusrenkaan yläpuolella
- Paluu: kiinni ja 9 cliksua auki
- Puristus: sama
ps: Oikeanpuolen jalkatappihässäkän irroittaminen helpottaa tuskaa.
Vakio etupää:
- Jousen kireys: 6 rengasta näkyviin.
- paluu: (etuiskarin yläpäässä) kiinni ja 6 cliksua auki.
- puristus: (etuiskarin alapäässä) kiinni ja 8 cliksua auki.
Edited By Lerssi on 1147553328
Vakio takapää:
-Jousen kireys: 12 mm kierrettä näkyvissä lukitusrenkaan yläpuolella
- Paluu: kiinni ja 9 cliksua auki
- Puristus: sama
ps: Oikeanpuolen jalkatappihässäkän irroittaminen helpottaa tuskaa.
Vakio etupää:
- Jousen kireys: 6 rengasta näkyviin.
- paluu: (etuiskarin yläpäässä) kiinni ja 6 cliksua auki.
- puristus: (etuiskarin alapäässä) kiinni ja 8 cliksua auki.
Edited By Lerssi on 1147553328
Elikkä noi setupit on rata-ajoa varten yhdelle henkilölle(luonnollisesti), painosta ei puhuta..
Rangaspaineet ovat laittaneet taakse 38psi ja eteen 34psi.
PB setuppi:
Takana:
Esijännitys: 6mm kierrettä näkyvissä jousen ylhäältä lukitukseen
Palautus: 15naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 17naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Edessä:
Esijännitys: 2 rinkulaa näkyvissä
Palautus: 2naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 5naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Jos joku huomee virheitä niin kertokaa... :p
Rangaspaineet ovat laittaneet taakse 38psi ja eteen 34psi.
PB setuppi:
Takana:
Esijännitys: 6mm kierrettä näkyvissä jousen ylhäältä lukitukseen
Palautus: 15naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 17naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Edessä:
Esijännitys: 2 rinkulaa näkyvissä
Palautus: 2naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 5naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Jos joku huomee virheitä niin kertokaa... :p
Mut jos siihen haluaa palata harha-askelien jälkeen.MGa kirjoitti:Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Jep!
Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!
Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä.
Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!
Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä.
Glycoli kirjoitti:Jep!
Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!
Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä.
Rata-ajo säätö on kyseessä. Liian pehmeä touringiin kuormattuna. Radalla varmaankin lähellä optimaalista.
Touringiin olen käyttänyt vakiosäätöä + stiff-säätöä keulaan - kestää stefatkin luullakseni paremmin, kun ei pohjaa niin helposti.
Edited By Jone on 1148290576
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Tälläiselle satakiloiselle ainakin tuntui tuo etupään kiristäminen paljon mukavammalta normaaliajossa, ennen niias aika syvään jo tavallisessa jarruttelussa, nyt hieman jäykempi.
Pikasäätäessäni en esijännityksen rinkuloita siirrellyt kun ovat syvällä korokepalan takia, naksuttelin vain ruuvarilla ohimennen nuo muut säädöt eteen. Persiön annoin olla ennallaan kun tuo meillä asuva nainen tunkee usein kyytiin.
Pikasäätäessäni en esijännityksen rinkuloita siirrellyt kun ovat syvällä korokepalan takia, naksuttelin vain ruuvarilla ohimennen nuo muut säädöt eteen. Persiön annoin olla ennallaan kun tuo meillä asuva nainen tunkee usein kyytiin.