Nokkaketju vai venat nakuttaa/ säklättää? Miten sen erottaa äänestä? Gen1 -02 82000km
kylmänä ei kuuluu mitään, mutta kun ajaa keskustassa hiljaisilla nopeuksilla 1 j 2 vaihteella kuluu säklätystä. Kiihdyttäessä ja isoimmilla nopeuksilla ei mitään. Vaihde jarrutuksessa joskus keskustassa. Kuumana periaatteessa tyhjäkäynnillä kokoajan pikkusen muttei aina... Kumpi vai kampi?
Onkos sulla manuaalinen ketjunkiristin?Mulla on ja joku vuosi sitten teki samaa oiretta,pikkusen ku kiristi ni hävis säklätykset tai pikemmin ääni oli semmosta ketjun rallatusta.
Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
kylläpä kyllä, mutta kun en osaa paikantaa sitä ääntä, että onko venat vai ketju... Miten erilainen niissä on ääni? saako sen ketjun ja kiristimen näkösälle ilman suuria purkuja ja onko se ketjun kiristäminen kirurgiaa vai raskastyöstöä harvemmin on tarvinnu sisuskaluihin asti poiketa..
jarim kirjoitti:Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.
Miten säädät manuaalisen kiristimen? Ohjeen mukaan konetta pyöritetään eteenpäin ja kun tapaa ketjuun otetaan 1/4 taaksepäin. Itse en alkanut purkamaan ilmanputsaria ja tulppia pois, vaan asennuksen jälkeen kiristin sormilla, niin paljon kuin meni ja laitoin koneen käyntiin. Ketju rallatti mekoisesti, joten koneen käydessä kiristin sormilla lisää ja sehän pyöri ihan helposti vielä pari kierrosta ja rallatus hävisi. Siitä sitten pakitin sen 1/4 kierrosta. Lieneekö kireys kohdallaan?
Irrallaan pyörittelin ilman tulppia kampuran päästä, sormin kireälle ja 1/4 taakse ja kiristys siihen. Kylmänä rallattelee ja joskus moottorijarrulla huomaa saman. Ehkä hitusen vois kireämmällä olla vaan menee näinkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Käytin tuon kiristimen irti. Öljynpaineellinen kiristin. Säätö ihan tapissa... Pitäiskö vaihdattaa se ketju vai painella vaan menemään?? Kiristimessähän tuskin vikaa jos siinä ei enää vaan ole varaa kiriä?
paljonko ajettu?
miten irroitit kiristimen?
eka se mutteri jossa tappi ja jousi... ja sitte koko möltti käteen? vai
pelkästään koko hässäkkä irti?
jos jälkimmäinen menee kiristin tietenkin kaikki ulos
Ketju on yleensä vaihtokuntoinen noin 100tkm ...
jos ei kiristy tarpeeksi: epäilen ettei pelkkä ketju riitä
pitää vaihtaa myös laahaimet,joka tarkoittaa et kansi pitää käyttää irti
Otin ekä sen 12mm pultin pois ja sieltä tuli ne jouet ja tappi jonossa ulos, sitten öljynpaineletku ja lopuksi 2 kiinnitys pulttia. Ei siinä ollu yhtään enää varaa kiristyä. runkkasin sitä mötikkää kädessä parin tupakan verran ja pukkasin känteisessä järjestyksessä takasin..