nakutus/säklätys - Ketju vai venat?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
116-1372661458

Viesti Kirjoittaja 116-1372661458 »

:blues: Nokkaketju vai venat nakuttaa/ säklättää? Miten sen erottaa äänestä? Gen1 -02 82000km

kylmänä ei kuuluu mitään, mutta kun ajaa keskustassa hiljaisilla nopeuksilla 1 j 2 vaihteella kuluu säklätystä. Kiihdyttäessä ja isoimmilla nopeuksilla ei mitään. Vaihde jarrutuksessa joskus keskustassa. Kuumana periaatteessa tyhjäkäynnillä kokoajan pikkusen muttei aina... :glare: Kumpi vai kampi?
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Kaasuläpät synkkaamalla uskoisin asettuvan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tai pakosarja vuotaa hieman?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Miulla aikanaan ainakin gen1 alko kuumilla ilmoilla hiljaa ajellessa hiukka säksättämään kun lämmöt nousi flektin käynnistymisen rajoille
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

Mulla rupee kuuluu ihan samaa pientä (ketjun?) naputusta jos joutuu kuumalla kelillä seisoo kauan ruuhkassa..kilsoja se 50tkm



Edited By minizz66 on 1372921331
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Bärräbete
Viestit: 539
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 20:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Bärräbete »

Kytkin se sillä naputtaa
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Avatar
jamonaattori
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi

Viesti Kirjoittaja jamonaattori »

Onkos sulla manuaalinen ketjunkiristin?Mulla on ja joku vuosi sitten teki samaa oiretta,pikkusen ku kiristi ni hävis säklätykset tai pikemmin ääni oli semmosta ketjun rallatusta.
SMR
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
116-1372661458

Viesti Kirjoittaja 116-1372661458 »

kylläpä kyllä, mutta kun en osaa paikantaa sitä ääntä, että onko venat vai ketju... Miten erilainen niissä on ääni? saako sen ketjun ja kiristimen näkösälle ilman suuria purkuja ja onko se ketjun kiristäminen kirurgiaa vai raskastyöstöä :bike: harvemmin on tarvinnu sisuskaluihin asti poiketa..
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

jarim kirjoitti:Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.

Miten säädät manuaalisen kiristimen? Ohjeen mukaan konetta pyöritetään eteenpäin ja kun tapaa ketjuun otetaan 1/4 taaksepäin. Itse en alkanut purkamaan ilmanputsaria ja tulppia pois, vaan asennuksen jälkeen kiristin sormilla, niin paljon kuin meni ja laitoin koneen käyntiin. Ketju rallatti mekoisesti, joten koneen käydessä kiristin sormilla lisää ja sehän pyöri ihan helposti vielä pari kierrosta ja rallatus hävisi. Siitä sitten pakitin sen 1/4 kierrosta. Lieneekö kireys kohdallaan?
:shocked:
208 whp / 168 Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Irrallaan pyörittelin ilman tulppia kampuran päästä, sormin kireälle ja 1/4 taakse ja kiristys siihen. Kylmänä rallattelee ja joskus moottorijarrulla huomaa saman. Ehkä hitusen vois kireämmällä olla vaan menee näinkin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
116-1372661458

Viesti Kirjoittaja 116-1372661458 »

Käytin tuon kiristimen irti. Öljynpaineellinen kiristin. Säätö ihan tapissa... Pitäiskö vaihdattaa se ketju vai painella vaan menemään?? Kiristimessähän tuskin vikaa jos siinä ei enää vaan ole varaa kiriä?
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

paljonko ajettu?
miten irroitit kiristimen?
eka se mutteri jossa tappi ja jousi... ja sitte koko möltti käteen? vai
pelkästään koko hässäkkä irti?
jos jälkimmäinen menee kiristin tietenkin kaikki ulos
Ketju on yleensä vaihtokuntoinen noin 100tkm ...
jos ei kiristy tarpeeksi: epäilen ettei pelkkä ketju riitä
pitää vaihtaa myös laahaimet,joka tarkoittaa et kansi pitää käyttää irti
SMR
116-1372661458

Viesti Kirjoittaja 116-1372661458 »

83tkm ajettu

Otin ekä sen 12mm pultin pois ja sieltä tuli ne jouet ja tappi jonossa ulos, sitten öljynpaineletku ja lopuksi 2 kiinnitys pulttia. Ei siinä ollu yhtään enää varaa kiristyä. runkkasin sitä mötikkää kädessä parin tupakan verran ja pukkasin känteisessä järjestyksessä takasin.. :arskat:
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

on se sit vaihtokunnossa
poks tuolla kuva "noin uudesta" ja 120tkm ajetusta
kuva tästä topikista
SMR
Vastaa Viestiin