nakutus/säklätys - Ketju vai venat?
Nokkaketju vai venat nakuttaa/ säklättää? Miten sen erottaa äänestä? Gen1 -02 82000km
kylmänä ei kuuluu mitään, mutta kun ajaa keskustassa hiljaisilla nopeuksilla 1 j 2 vaihteella kuluu säklätystä. Kiihdyttäessä ja isoimmilla nopeuksilla ei mitään. Vaihde jarrutuksessa joskus keskustassa. Kuumana periaatteessa tyhjäkäynnillä kokoajan pikkusen muttei aina... Kumpi vai kampi?
kylmänä ei kuuluu mitään, mutta kun ajaa keskustassa hiljaisilla nopeuksilla 1 j 2 vaihteella kuluu säklätystä. Kiihdyttäessä ja isoimmilla nopeuksilla ei mitään. Vaihde jarrutuksessa joskus keskustassa. Kuumana periaatteessa tyhjäkäynnillä kokoajan pikkusen muttei aina... Kumpi vai kampi?
Tai pakosarja vuotaa hieman?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jamonaattori
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
- Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi
Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Ite nykyää mieluummin pidän vähä löysällä ku liika kireällä tuota kiristintä, syö nuo ohjaimet vaan kun liika kireellä. Ja lämmetessäänhän tuo ketju vähän kiristyy joka tapauksessa kun alumiini laajenee rautaa enemmän.
Miten säädät manuaalisen kiristimen? Ohjeen mukaan konetta pyöritetään eteenpäin ja kun tapaa ketjuun otetaan 1/4 taaksepäin. Itse en alkanut purkamaan ilmanputsaria ja tulppia pois, vaan asennuksen jälkeen kiristin sormilla, niin paljon kuin meni ja laitoin koneen käyntiin. Ketju rallatti mekoisesti, joten koneen käydessä kiristin sormilla lisää ja sehän pyöri ihan helposti vielä pari kierrosta ja rallatus hävisi. Siitä sitten pakitin sen 1/4 kierrosta. Lieneekö kireys kohdallaan?
208 whp / 168 Nm
Irrallaan pyörittelin ilman tulppia kampuran päästä, sormin kireälle ja 1/4 taakse ja kiristys siihen. Kylmänä rallattelee ja joskus moottorijarrulla huomaa saman. Ehkä hitusen vois kireämmällä olla vaan menee näinkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
paljonko ajettu?
miten irroitit kiristimen?
eka se mutteri jossa tappi ja jousi... ja sitte koko möltti käteen? vai
pelkästään koko hässäkkä irti?
jos jälkimmäinen menee kiristin tietenkin kaikki ulos
Ketju on yleensä vaihtokuntoinen noin 100tkm ...
jos ei kiristy tarpeeksi: epäilen ettei pelkkä ketju riitä
pitää vaihtaa myös laahaimet,joka tarkoittaa et kansi pitää käyttää irti
miten irroitit kiristimen?
eka se mutteri jossa tappi ja jousi... ja sitte koko möltti käteen? vai
pelkästään koko hässäkkä irti?
jos jälkimmäinen menee kiristin tietenkin kaikki ulos
Ketju on yleensä vaihtokuntoinen noin 100tkm ...
jos ei kiristy tarpeeksi: epäilen ettei pelkkä ketju riitä
pitää vaihtaa myös laahaimet,joka tarkoittaa et kansi pitää käyttää irti
SMR
on se sit vaihtokunnossa
poks tuolla kuva "noin uudesta" ja 120tkm ajetusta
kuva tästä topikista
poks tuolla kuva "noin uudesta" ja 120tkm ajetusta
kuva tästä topikista
SMR