121.000km ajetulle uusi elämä -projekti vm2001 - talvet vol1/11-12, vol2/12, vol3/13-14

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

waiski10 kirjoitti:Pistä siihen ZZR1400 takapyörän laakerit.

Hmm lisää infoa kiitos.
Ja tämmöstä topiikkia kiva lukea ku joku muukin teettää rehellisesti hommat muilla ja itse keskittyy olen_naiseen tai ajamiseen. :D




Edited By Snowman on 1383214996
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

mä en ymmärrä tota "laakerivouhotusta"
toimeve on sellanen tyyppi joka ei pese pyöräänsä ikinä,
silloin orgis laakerit kestää sillä vähintään 50000 km ilman mitään oireita... mullakin kesti etu sekä taka 52tkm... ja en tiä kaunko uus omistaja sit niillä viä ajaa
suzuki vaatii vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa
silloin se pelaa parhaiten
SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...huoltokirjasta tsekkasin, ja Heksa oli itte asiassa yllättävänki oikiassa:

- 27.5.2010, 103600 km, etupään laakerit (RikuMotor Lahti)

Eli sadan kilometrin tarkkuuella 50.000 km ajettu :thumbup:

edit: tosin sammaan hengenvethon todettava, että sitä edelliset Suzukin originaalilaakerit kesti edessä vain 19.000 km. Ja olivat tuolla Rikumotorilla vaihettaessa (kesken reissun joutu käymhän Lahessa kun loppuvat ihan kerralla!) aivan "muruna".

edit: ja kiitos Heksa tuosta viimesestä kaneetistasi
suzuki vaatii vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa
silloin se pelaa parhaiten
:;):



Edited By toimeve on 1383230050
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
bussijuntti
Viestit: 150
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja bussijuntti »

juu tähän laakeri hommaan viel,painepesurilla saa äkkiä laakerit paskaksi linkun\svingin neulalaakereita myöten stehevan välistä tippa sisään talven yli muhimaan javot valmista tuli . itte kylläki vaihan eteen laakerit aina samalla ku vaihan renkaan vajaa parinkympin investointi ,nii ja keulinta tappaa ne kans aikas nopeasti yks läheltä piti, sisäkooli oli poikki huonon laskeutumisen jälkeen :oho:
ex RG125 vm88
ex gsxr1100 vm88
ex gsxr1100vm94
ex cbr1100xxvm97
gsxr1300vm03
husaberg450fe k9
gsxr1000 k7
SMR
+210mph
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...voi pasha, vaikkei pääsiäinen olekhan vielä: iskarien päivittämistä varten irrotettaessa mestari teki vähemmän mukava löyvön liukuputkesta (kuva):

Kuva

Eli lie mennee vaihtoon koko iskarit, vai mitä mieltä arvon raati on?
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Vaihtoa vaatii ainakin tuo sisempi putki...
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Siinä tuntui jo klappia paikallaan ollessa kun eturengas oli irroitettu. Noilla kilsoilla ei ihme että hieman kulumista havaittavissa. Ja lieneekö pahitteeksi jos kummatkin sais vaihdettua puolet vähemmän ajettuihin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

toimeve kirjoitti:...voi pasha, vaikkei pääsiäinen olekhan vielä: iskarien päivittämistä varten irrotettaessa mestari teki vähemmän mukava löyvön liukuputkesta

oot sitte liikaa lukenu bomberia ja ajellu meiltä muilta salaa etunen ylös kytkettynä :1087
SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...en ole. Se on laitonta. Siis eturengas ylös kytkettynä. Ei BomberMagazinen lukeminen.

Lisää aiheeseen liittyen; jos/kun ilmeisesti kannattaa vaihtaa iskarit kokonhan, niin nyt sitten hyviä perusteluita käytettyjen hankkimiselle:

a) gen1 "alkuaikojen", eli samanlaiset kuin tuossa on röykkyjä tasottanu jo rapiat 150tkm?

b) "kullitetut" eli pitäisi lie olla paremmat kuin nuo originaalisellaiset?

c) oliko vielä gen1:een ne mustat putketki jossain vaiheessa, kuten puhelimitse hieman aiemmin päivällä arvelimma?

d) vai pidättäydythänkö tuossa lievästi hinkkautunhessa...?

Ja tietysti se, että oisko jollakulla hyllyssä moisia erinomasen edullisesti saatavissa...menevät siis joka tapauksessa jousien vaihtoon ja huoltoon MP-Racingille...
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Snowman kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Pistä siihen ZZR1400 takapyörän laakerit.
Hmm lisää infoa kiitos.
Ja tämmöstä topiikkia kiva lukea ku joku muukin teettää rehellisesti hommat muilla ja itse keskittyy olen_naiseen tai ajamiseen. :D
Zetorissa on samat laakerit takana kun busassa edessä.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Uudet sisäputket vaan vanhoihin ulkoputkiin. Toki liukupalat uusia ulkoputkiin. Eiköhän niillä taas aja sen 150tkm.:)
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

waiski10 kirjoitti:
Snowman kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Pistä siihen ZZR1400 takapyörän laakerit.
Hmm lisää infoa kiitos.
Ja tämmöstä topiikkia kiva lukea ku joku muukin teettää rehellisesti hommat muilla ja itse keskittyy olen_naiseen tai ajamiseen. :D
Zetorissa on samat laakerit takana kun busassa edessä.
Tuota arvelinkin..meneekö sorvihommaksi?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hommaa Gen2 putket ja jarrusatulat. Päivittyy jarrutkin samalla radikaali... eikun radiaaliseksi. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Snowman kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Zetorissa on samat laakerit takana kun busassa edessä.

Tuota arvelinkin..meneekö sorvihommaksi?

Miksi menisi kun laakeri on sama elikkä maailman yleisin laakerityyppi 6205?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

jarim kirjoitti:
Snowman kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Zetorissa on samat laakerit takana kun busassa edessä.
Tuota arvelinkin..meneekö sorvihommaksi?
Miksi menisi kun laakeri on sama elikkä maailman yleisin laakerityyppi 6205?
Kun en tienny mitkä kwaakussa on laakerien koko..
No jos on sama 6205 ku busassa miks sitte kwaakun laakereita pitäis laittaa?? :1087
Vastaa Viestiin