121.000km ajetulle uusi elämä -projekti vm2001 - talvet vol1/11-12, vol2/12, vol3/13-14
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Suzuki GSX1300R Hayabusa
vm 2001
ajettu 121.000km
kolme omistajaa (kaikki foorumilaisia)
"Uusi elämä" -projekti, talvi 2011
--> jatkuu 135.000km vol2, talvi 2012-13 (sivulta 7, viesti nro 99)
--> jatkuu 153.600km vol3, talvi 2013-2014 (sivulta 12, viesti nro 175)
...tulossa...seuraa kanavaa...ja tiedät mitä 121.000km ajetusta, melekein orig. Busasta löytyy tarkalla seulalla kymmenen ajokauden ja rapian 120tkm jäljiltä.
Rojekti elää koko ajan, jo nyt purkuvaiheessa on löytyny muutampi alkuperäsestä budjetista ulosjäänhenä osioita, joita on järkevä tehä tässä vaiheessa. Mutta tuohan ei ole este, pieni hidaste vaan, joten täytyy ottaa yhteys pankinjohtajaan, ja neuvotella rojektin lisärahotuksesta...pysy kanavalla
Taustaa:
Ostin Busani elokuussa 2006, sillä oli ajettu n. 50tkm. Olen kolmas omistaja, kaksi edellistä myös busanisteja tältä foorumilta. Olen jatkanut "edeltäjieni" viitoittamalla tiellä, eli huoltokirjaan (joka nykysin tosin excel-taulukkona) on merkitty huollot, korjaukset, renkaanvaihdot...yleensäkin siis kaikki tapahtumat poislukien tankkaukset, systeemillä: päivämäärä, mittarilukema, mitä tehty.
Yksinkertasta, mutta toimii! Eli pystyy esim. seuraamhan paljonko milläkin rengassatsilla tuli ajettua, kestikö laakerit 15- vai 40tkm jne. Mutta ennenkaikkea siis tietysti se, että on helpompi miettiä, että mitä tarttis mahollisesti tehä ja milloin.
Ja peruslähtökohtahan tässä rojektissa on se, että Busani on "originaali" poislukien Yoshimura RS-3 kokoputkistoa ja modattua ilmanottoa (vai mitenkäs se sanothan...). Tuon lisäksi lokakuussa 2008 (ajettu silloin 84tkm) isommassa "ylläpitohuollossa" vaihettiin uuemmasta Busasta ecu ja magneetonpyörijä, jotta mahollistettiin ecuEditorilla säätäminen. Ja tuota modia kyllä suosittelen lämpimästi kaikille 1999-2001 Hayabusien omistajille! Aivan erilailla sai säätöihin eli kaasukahvaan vastaaminen myös tasasilla pienillä kierroksilla muuttu ihan oleellisesti. Heitti toisinsanoen se "nykytys" pois, jota piethän tälle mallille jopa ominaisuutena. Josta ei tosin tartte kärsiä, ellei halua =o)
Busa on toiminu moitteetta, vaikka moottorille ei ole tehty mittään, eikä oikiasthan muillekhan "oheislaitteille". Lokakuussa 2008 pikasella tarkastuksella todethin, ettei ole tarvetta sen kummemmin puuttua moottoriin tms.
Mutta kun kilometrejä nyt ajettuna kuitenkin tuon verran, niin ittelläki oli oikiasthan kolme vaihtoehtoa ensi talvelle:
1) vaihtaminen gen2 malliin; kustannus n. 8-11 teur (välirahatarjous vähän ajettuun tai ylivuotiseen ajamattomaan)
2) maltillinen turbotus (250 hv); min. 4.500 eur, alustava budjetti n. 5.500 eur
3) isolohko; min 1.600 eur, budjetoitu n. 2500 eur
Tykkään gen1 ulkonäöstä, ja kun tehoja/vääntöä ei ole koskhan liikaa, niin jäljelle jäi (ehottomasti myös kustannuksella iso merkitys tässä rojektissa) oikiasthan nuo kaksi jäljempää vaihtoehtoa.
Turbotus oli alkuperänen ajatukseni, mutta pelko kustannusten pompsahtamisesta merkittävästi kuitenki sulki pois sen vaihtoehon tässä elämäntilanthessa. Mikä nyt jälkikäthen oliki järkevä ratkasu, koska noita vaihettavia juttuja on ilmaantunu muutampia. Ja etenki tehojen kasvamisen myötä ne olisi ollu järkevää, ehkä jopa pakollistaki, vaihtaa.
Lopulliseksi vaihtoehoksi jäi sitten tuo isolohkotus, koska joka tapauksessa turbotuksen siirtämisestä huolimatta halusin tehoja ja vääntöä lisää, niin se on vähinthänki hyvä "välivaihe" tuleville rojekteille.
Tarkemmin eri vaiheista kirjaan tänne, kunhan olen mestarin kanssa keskustellu. Itsehän en siis osaa/pysty/kykene tekemhän yhtään mithän, joten luotan (tai olen täysin vietävissä...) siihen, mitä minulle
kerrothan.
Nyt Busa on raatona, osat tsekattuna, vaihettavia/korjattavia asioita löytyny jo tässä vaiheessa budjetin ulkopuolelta jne...näistä lisää kunhan käyn pajalla ottamassa kuvia ja keskustelemassa tekijän kanssa.
Edited By toimeve on 1383497940
vm 2001
ajettu 121.000km
kolme omistajaa (kaikki foorumilaisia)
"Uusi elämä" -projekti, talvi 2011
--> jatkuu 135.000km vol2, talvi 2012-13 (sivulta 7, viesti nro 99)
--> jatkuu 153.600km vol3, talvi 2013-2014 (sivulta 12, viesti nro 175)
...tulossa...seuraa kanavaa...ja tiedät mitä 121.000km ajetusta, melekein orig. Busasta löytyy tarkalla seulalla kymmenen ajokauden ja rapian 120tkm jäljiltä.
Rojekti elää koko ajan, jo nyt purkuvaiheessa on löytyny muutampi alkuperäsestä budjetista ulosjäänhenä osioita, joita on järkevä tehä tässä vaiheessa. Mutta tuohan ei ole este, pieni hidaste vaan, joten täytyy ottaa yhteys pankinjohtajaan, ja neuvotella rojektin lisärahotuksesta...pysy kanavalla
Taustaa:
Ostin Busani elokuussa 2006, sillä oli ajettu n. 50tkm. Olen kolmas omistaja, kaksi edellistä myös busanisteja tältä foorumilta. Olen jatkanut "edeltäjieni" viitoittamalla tiellä, eli huoltokirjaan (joka nykysin tosin excel-taulukkona) on merkitty huollot, korjaukset, renkaanvaihdot...yleensäkin siis kaikki tapahtumat poislukien tankkaukset, systeemillä: päivämäärä, mittarilukema, mitä tehty.
Yksinkertasta, mutta toimii! Eli pystyy esim. seuraamhan paljonko milläkin rengassatsilla tuli ajettua, kestikö laakerit 15- vai 40tkm jne. Mutta ennenkaikkea siis tietysti se, että on helpompi miettiä, että mitä tarttis mahollisesti tehä ja milloin.
Ja peruslähtökohtahan tässä rojektissa on se, että Busani on "originaali" poislukien Yoshimura RS-3 kokoputkistoa ja modattua ilmanottoa (vai mitenkäs se sanothan...). Tuon lisäksi lokakuussa 2008 (ajettu silloin 84tkm) isommassa "ylläpitohuollossa" vaihettiin uuemmasta Busasta ecu ja magneetonpyörijä, jotta mahollistettiin ecuEditorilla säätäminen. Ja tuota modia kyllä suosittelen lämpimästi kaikille 1999-2001 Hayabusien omistajille! Aivan erilailla sai säätöihin eli kaasukahvaan vastaaminen myös tasasilla pienillä kierroksilla muuttu ihan oleellisesti. Heitti toisinsanoen se "nykytys" pois, jota piethän tälle mallille jopa ominaisuutena. Josta ei tosin tartte kärsiä, ellei halua =o)
Busa on toiminu moitteetta, vaikka moottorille ei ole tehty mittään, eikä oikiasthan muillekhan "oheislaitteille". Lokakuussa 2008 pikasella tarkastuksella todethin, ettei ole tarvetta sen kummemmin puuttua moottoriin tms.
Mutta kun kilometrejä nyt ajettuna kuitenkin tuon verran, niin ittelläki oli oikiasthan kolme vaihtoehtoa ensi talvelle:
1) vaihtaminen gen2 malliin; kustannus n. 8-11 teur (välirahatarjous vähän ajettuun tai ylivuotiseen ajamattomaan)
2) maltillinen turbotus (250 hv); min. 4.500 eur, alustava budjetti n. 5.500 eur
3) isolohko; min 1.600 eur, budjetoitu n. 2500 eur
Tykkään gen1 ulkonäöstä, ja kun tehoja/vääntöä ei ole koskhan liikaa, niin jäljelle jäi (ehottomasti myös kustannuksella iso merkitys tässä rojektissa) oikiasthan nuo kaksi jäljempää vaihtoehtoa.
Turbotus oli alkuperänen ajatukseni, mutta pelko kustannusten pompsahtamisesta merkittävästi kuitenki sulki pois sen vaihtoehon tässä elämäntilanthessa. Mikä nyt jälkikäthen oliki järkevä ratkasu, koska noita vaihettavia juttuja on ilmaantunu muutampia. Ja etenki tehojen kasvamisen myötä ne olisi ollu järkevää, ehkä jopa pakollistaki, vaihtaa.
Lopulliseksi vaihtoehoksi jäi sitten tuo isolohkotus, koska joka tapauksessa turbotuksen siirtämisestä huolimatta halusin tehoja ja vääntöä lisää, niin se on vähinthänki hyvä "välivaihe" tuleville rojekteille.
Tarkemmin eri vaiheista kirjaan tänne, kunhan olen mestarin kanssa keskustellu. Itsehän en siis osaa/pysty/kykene tekemhän yhtään mithän, joten luotan (tai olen täysin vietävissä...) siihen, mitä minulle
kerrothan.
Nyt Busa on raatona, osat tsekattuna, vaihettavia/korjattavia asioita löytyny jo tässä vaiheessa budjetin ulkopuolelta jne...näistä lisää kunhan käyn pajalla ottamassa kuvia ja keskustelemassa tekijän kanssa.
Edited By toimeve on 1383497940
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
toimeve kirjoitti:Rojekti elää koko ajan, jo nyt purkuvaiheessa on löytyny muutampi alkuperäsestä budjetista ulosjäänhenä osioita, joita on järkevä tehä tässä vaiheessa. Mutta tuohan ei ole este, pieni hidaste vaan, joten täytyy ottaa yhteys pankinjohtajaan, ja neuvotella rojektin lisärahotuksesta...pysy kanavalla
eiköhän toi pankinjohtajan kans neuvottelu oo pikku juttu
mutta entäs teidän talouspäällikkö :p Ne on joskus aika haasteellisia neuvotteluja
SMR
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...kirjottelen kyllä tuohon alotusviestiin "taustat" tälle, mutta ensin yritän kävästä pajalla (toivottavasti huomena sunnuntaina pääsen käväsemhän) ottamassa muutampia kuvia ja tarkemmin keskustelemassa mestarin kans.
Ja taustojen lisäksi myös sen, mitä tällä rojektilla haen tässä vaiheessa, paitti tietysti toista 120tkm lissää
Ja taustojen lisäksi myös sen, mitä tällä rojektilla haen tässä vaiheessa, paitti tietysti toista 120tkm lissää
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
No ehän sitä tiije pankinjohtajastakaan,jos vaikka on kyläkuppilassa saxpiipun kanssa soittelemassa(nooh nuoremmille tiedoksi,junnun kappale,pankinjohtajan vapaapäivä) :musikHeksa kirjoitti:eiköhän toi pankinjohtajan kans neuvottelu oo pikku juttutoimeve kirjoitti:Rojekti elää koko ajan, jo nyt purkuvaiheessa on löytyny muutampi alkuperäsestä budjetista ulosjäänhenä osioita, joita on järkevä tehä tässä vaiheessa. Mutta tuohan ei ole este, pieni hidaste vaan, joten täytyy ottaa yhteys pankinjohtajaan, ja neuvotella rojektin lisärahotuksesta...pysy kanavalla
mutta entäs teidän talouspäällikkö :p Ne on joskus aika haasteellisia neuvotteluja
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...näinhän son Martti, että joskus yllätethän jopa musikaalisesti Vaikka henkilökohtasesti saksofonin soitto ei kyllä onnistuis...kyläkuppilassa voisin toki piipahtaa minäki :laugh:
Päivitin alotusviestiä taustottamalla vähän syitä ja seurauksia.
Ajatuksena siis saaha ihan normaali "ajopeli" ommiin tarkotukshin, eli matkalehemänä oloa suurin osa, muutama kerta kesässä rataa ympäri...ja tietysti kentällä maililla sitä ommaa kovinta tarkotus parantaa myös. Ja varmistaa tässä vaiheessa 300kmh rikkominen muutenki ku kovassa myötätuulessa.
Päivitin alotusviestiä taustottamalla vähän syitä ja seurauksia.
Ajatuksena siis saaha ihan normaali "ajopeli" ommiin tarkotukshin, eli matkalehemänä oloa suurin osa, muutama kerta kesässä rataa ympäri...ja tietysti kentällä maililla sitä ommaa kovinta tarkotus parantaa myös. Ja varmistaa tässä vaiheessa 300kmh rikkominen muutenki ku kovassa myötätuulessa.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Oikea vaihtoehto toi sulla... mulla kans haaveena isolohko, mutta katotaan riittääkö rahat kun tohon muodonmuutokseen menee iso kasa... ???
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Kappas Vekelä alkanu päivitys hommat.Pysyykö pelkästään tekniikan puolela vai leviääkö vielä muualekki.
Member of team Jukkis
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...nooo, tässä vaiheessa mennään noilla. Haaveena/optiona vois olla
- uuet vaatteet
- madallus/pidennys
- kuski -20kg
Tässä tilanne muutampi päivä sitten:
- uuet vaatteet
- madallus/pidennys
- kuski -20kg
Tässä tilanne muutampi päivä sitten:
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...no niin...raato nähty ja palaset pitkin pirttiä (kuvannollisesti).
Tulihan niitä budjettia lisääviä tekijöitä esille, kuten vähän peläthinki. Mutta siis lähinnä sellasia, että teemme nyt samalla kun kerran motti ja koko pyörä on päreinä:
- kampiakseli mennee uusiksi, eli vaihetaan tuoreempi, joka tasapainotethan, tasapainoakseli mennee verkonpainoksi...luultavasti. Jonku verran kilometrit oli teheneet tehtäväänsä, eli pientä uraa tullut syystä taikka toisesta...tuollaisenaan, vaikka toimisikin, ei laiteta takaisin, koska tarjolla 40tkm ajettu vaihtokampe, jolle nuo yllä olevat "viritykset" tehhään
- kampiakselin laakerit myös kulunhet, joskin on pahempiakin nähty ja huomattavasti pienemmillä kilometreillä! Kun sopivasti oli vaihtokampetta (veivit) tarjolla samasta moottorista kuin kampiakselikin, niin mennee siinä samalla...laakeroinnit tosin tietysti uusiksi.
- kannessa pikkasen karstaa, mutta kun ottaa huomiihon, että ajettu 121.000 km aukomatta, niin ei sinänsä paha. Tässä meni ittellä kustannuksissa "raja", eli tuolla kannella mennään. Ohjurin kumit vaihetaan, venttiilit oli ihan priimaa. Toimii niillä spekseillä, joita haen tällä rojektilla. Pakopuolen ohjurinkumit oli vähän koppuraiset, joten se selittänee lievän öljyn läpipäästämisen.
Sen verran tehhään kuitenki, että originaali imunokka siirrethän pakopuolelle ja imupuolelle tullee pieni "viri-sellainen"...kuitenki niin, että ei aiheuta muualle isompia muutoksia.
- jakoketju olikin tarkoitus vaihtaa...ihan vaan varulta. Tosin oli jo kilometrien mukaisessa kunnossa, eli ei enhän ihan täyessä iskussa. Ja kuten kuvasta näkkyy, niin venymää jo melkosesti, vaikka tuo vertailukohekkaan ei ole ihan uusi (pituus). Laaharit uusitaan myös, varsinaisesti ei isompia jälkiä pinnassa ollut, mutta pystysuuntasia halkeimia sen verran, että 80-100 euron säästö ei tuossa vaiheessa kannata.
Toimelan äijä sai semmosen pläjäyksen teknisia syy-seuraus -suhteita että olen ihan sekasin...ja josko näihin kuviin liittyvät osat ovat täysin eriä kuin olen kirjottanu, niin antakaa anteeksi...ja kuvan otti Siiri Aurora Veijontytär, 2,5v. Kuten noin kaksisataa muutaki kuvaa. En laita kaikkia tänne (tämä oli ainoa, jossa meillä oli kuvassa myös päät) :laugh:
- magneetonpyörijässä oli tosiaan jottain merkillistä, joka ei ole tullut sinne sen kolmen vuojen aikana kun on ollut kiinni: käämit täysin kunnossa, ilman mittää merkkejä "kosketuksista". Ja kun katteli n. 40tkm ajetun vastaavaa, niin se oli ihan harmaantasanen sisäpinnalta, ja tämä tosin sen näkönen, että olis jotenki työstetty...mutta laitamme tuon sellasenhan takasin, ellei joku keksi hyvää syytä vaihtaa se "oikeammannäköseen"?. Eikä kopan sisällä siis mithän rojua tms muutenkhan ollu. Ja olishan se jättäny niitä jälkiä käämeihin/pintoihin josko siellä jottain hämminkiä olis ollu.
- kytkimeen mestari päätti tehä tigimodauksen. Ja laitetaan samalla vähän jäykemmät jouset, ihan varulta vaan, vaikka tehoja ei tässä vaiheessa haetakhan mahottomasti. Kytkimen massa ja välilevyt on vaihettu 29.3.2008, jolloin oli ajettu 71.500km (eli 50tkm sitten) ja mittauksessa olivat täysin uudenveroset eli pakan mitta ns. täyessä mitassa.
Muuta "yllätystä" tuli sen verran, että vetopakkaa ja vaihtoehtoja sen kanssa mietittiin, mutta päädyin sitten siihen, että laakeroidaan ilman mittään Kujon tai kajbusan hyviksi tunnustettuja modeja. Sen verran muutosta kumien osalta, että vaihetaan nuo jo väljiksi menneet Dragracin "punaisiin" tukea antamhan...ja edelleenkin siis riittävät tuleville tehoille.
Mestari saa kommentoia haluteshan tarkemmin, mutta yhteenvetona voi kait todeta, että tehtaalta tullessa osat, viritysaste yms yms on selekiästi suunniteltu sen mukasesti, että tuolla perusversiona on kilometrejä reilusti ajettavissa. Omallani siis 121.000 km tähän asti ilman mithän ongelmia.
Ja ryhmä siis vaihtuu numeroa isommaksi, Wiseon männät, nokat uusiksi...voin kertoa, että hieman jänskättää saaha tuo sille rajalle, että Samin penkissä voiaan kävästä säädättämässä ja pääsee sitten ens kevvään persdynöllä kokkeilemhan, että oliko koko rahan arvosta toimintaa.
Tässä siis pientä yhteenvetoa tämänpäiväsestä sessiosta pajalla näin "ummikon" kirjottamana...korjatkaa ihmeessä, josko huomaat, että jossain kuvassa on jottain ihan muuta kuin siinä muistelen olevan
Edited By RHead on 1380000723
Tulihan niitä budjettia lisääviä tekijöitä esille, kuten vähän peläthinki. Mutta siis lähinnä sellasia, että teemme nyt samalla kun kerran motti ja koko pyörä on päreinä:
- kampiakseli mennee uusiksi, eli vaihetaan tuoreempi, joka tasapainotethan, tasapainoakseli mennee verkonpainoksi...luultavasti. Jonku verran kilometrit oli teheneet tehtäväänsä, eli pientä uraa tullut syystä taikka toisesta...tuollaisenaan, vaikka toimisikin, ei laiteta takaisin, koska tarjolla 40tkm ajettu vaihtokampe, jolle nuo yllä olevat "viritykset" tehhään
- kampiakselin laakerit myös kulunhet, joskin on pahempiakin nähty ja huomattavasti pienemmillä kilometreillä! Kun sopivasti oli vaihtokampetta (veivit) tarjolla samasta moottorista kuin kampiakselikin, niin mennee siinä samalla...laakeroinnit tosin tietysti uusiksi.
- kannessa pikkasen karstaa, mutta kun ottaa huomiihon, että ajettu 121.000 km aukomatta, niin ei sinänsä paha. Tässä meni ittellä kustannuksissa "raja", eli tuolla kannella mennään. Ohjurin kumit vaihetaan, venttiilit oli ihan priimaa. Toimii niillä spekseillä, joita haen tällä rojektilla. Pakopuolen ohjurinkumit oli vähän koppuraiset, joten se selittänee lievän öljyn läpipäästämisen.
Sen verran tehhään kuitenki, että originaali imunokka siirrethän pakopuolelle ja imupuolelle tullee pieni "viri-sellainen"...kuitenki niin, että ei aiheuta muualle isompia muutoksia.
- jakoketju olikin tarkoitus vaihtaa...ihan vaan varulta. Tosin oli jo kilometrien mukaisessa kunnossa, eli ei enhän ihan täyessä iskussa. Ja kuten kuvasta näkkyy, niin venymää jo melkosesti, vaikka tuo vertailukohekkaan ei ole ihan uusi (pituus). Laaharit uusitaan myös, varsinaisesti ei isompia jälkiä pinnassa ollut, mutta pystysuuntasia halkeimia sen verran, että 80-100 euron säästö ei tuossa vaiheessa kannata.
Toimelan äijä sai semmosen pläjäyksen teknisia syy-seuraus -suhteita että olen ihan sekasin...ja josko näihin kuviin liittyvät osat ovat täysin eriä kuin olen kirjottanu, niin antakaa anteeksi...ja kuvan otti Siiri Aurora Veijontytär, 2,5v. Kuten noin kaksisataa muutaki kuvaa. En laita kaikkia tänne (tämä oli ainoa, jossa meillä oli kuvassa myös päät) :laugh:
- magneetonpyörijässä oli tosiaan jottain merkillistä, joka ei ole tullut sinne sen kolmen vuojen aikana kun on ollut kiinni: käämit täysin kunnossa, ilman mittää merkkejä "kosketuksista". Ja kun katteli n. 40tkm ajetun vastaavaa, niin se oli ihan harmaantasanen sisäpinnalta, ja tämä tosin sen näkönen, että olis jotenki työstetty...mutta laitamme tuon sellasenhan takasin, ellei joku keksi hyvää syytä vaihtaa se "oikeammannäköseen"?. Eikä kopan sisällä siis mithän rojua tms muutenkhan ollu. Ja olishan se jättäny niitä jälkiä käämeihin/pintoihin josko siellä jottain hämminkiä olis ollu.
- kytkimeen mestari päätti tehä tigimodauksen. Ja laitetaan samalla vähän jäykemmät jouset, ihan varulta vaan, vaikka tehoja ei tässä vaiheessa haetakhan mahottomasti. Kytkimen massa ja välilevyt on vaihettu 29.3.2008, jolloin oli ajettu 71.500km (eli 50tkm sitten) ja mittauksessa olivat täysin uudenveroset eli pakan mitta ns. täyessä mitassa.
Muuta "yllätystä" tuli sen verran, että vetopakkaa ja vaihtoehtoja sen kanssa mietittiin, mutta päädyin sitten siihen, että laakeroidaan ilman mittään Kujon tai kajbusan hyviksi tunnustettuja modeja. Sen verran muutosta kumien osalta, että vaihetaan nuo jo väljiksi menneet Dragracin "punaisiin" tukea antamhan...ja edelleenkin siis riittävät tuleville tehoille.
Mestari saa kommentoia haluteshan tarkemmin, mutta yhteenvetona voi kait todeta, että tehtaalta tullessa osat, viritysaste yms yms on selekiästi suunniteltu sen mukasesti, että tuolla perusversiona on kilometrejä reilusti ajettavissa. Omallani siis 121.000 km tähän asti ilman mithän ongelmia.
Ja ryhmä siis vaihtuu numeroa isommaksi, Wiseon männät, nokat uusiksi...voin kertoa, että hieman jänskättää saaha tuo sille rajalle, että Samin penkissä voiaan kävästä säädättämässä ja pääsee sitten ens kevvään persdynöllä kokkeilemhan, että oliko koko rahan arvosta toimintaa.
Tässä siis pientä yhteenvetoa tämänpäiväsestä sessiosta pajalla näin "ummikon" kirjottamana...korjatkaa ihmeessä, josko huomaat, että jossain kuvassa on jottain ihan muuta kuin siinä muistelen olevan
Edited By RHead on 1380000723
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...ai niin; männät oli hyvät ja ryhmässä ei mithän sanomista. Tuosta tuliki jutustelua, että kyllä Suzukilla on tuo originaali tehty sellasilla osilla ja "tehoreservillä", että kestää!
Männät myynnissä, josko tarvetta jollakin.
Männät myynnissä, josko tarvetta jollakin.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-