Nostoa ja asteita enemmän tuossa imunokassa (eli hengittelee paremmin), suosittu modi vapareihinkin. Vajaa 10hp lisää ja yläkierroksilla raikkaampi (vaparissa siis).
Edited By jarim on 1331824239
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eikö pakopaineet enemmänkin liity turbon kokoon / käytettyyn ahtopaineeseen / putkiston virtaavuuteen? Joku tietävämpi ehkä kertoo, oma tietämys turboista aika vähäistä.
Edited By jarim on 1331830322
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Putkistot ilmeisimmin virtaa ihan riittävästi... mutua
Vastustavin osio taitaa olla pakopesä.
Nyt menossa perus tarkastus ja pikku vahvistukset, jos ahtoja nostais...
Nyt mennään 0,85 tasossa. Tavotteissa ei ole nostaa painetta ainakaan juuri yhden yli. Touring ominaisuus olisi tarkoitus säilyttää.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Eikös se pakopaine ole juuri siellä kannen ja turbon välissä vaarallista ettei ala potkiin takas. Jotain oon lukenu aiheesta. Eli ongelma on turbon pakopuolen koko. Liian suuri, herää pirun myöhään ja kun taas liian pieni, ongelma on toi pakopaine
AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
Tuosta ventiilien "leijumisesta"
~1,8bar niin näytävät imuventiilit aukeavan vaikojousilla