Imunokka pakopuolella - Turbon kanssa
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
Kertokaatte viisaammat, millaisia ajotuksia tarviis alkaa haarukoimaan vakio Gen1:n imunokalle turbon seuranan pakopuolelle...?
Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.
Ryhmän alla 2mm koroke.
Vai annetaanko suosiolla olla...
Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?
-jari-
Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.
Ryhmän alla 2mm koroke.
Vai annetaanko suosiolla olla...
Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?
-jari-
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Nostoa ja asteita enemmän tuossa imunokassa (eli hengittelee paremmin), suosittu modi vapareihinkin. Vajaa 10hp lisää ja yläkierroksilla raikkaampi (vaparissa siis).
Edited By jarim on 1331824239
Edited By jarim on 1331824239
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
Eikö pakopaineet enemmänkin liity turbon kokoon / käytettyyn ahtopaineeseen / putkiston virtaavuuteen? Joku tietävämpi ehkä kertoo, oma tietämys turboista aika vähäistä.
Edited By jarim on 1331830322
Edited By jarim on 1331830322
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Kilautus Artsille antais varmaan vastausta...Arctikdiver kirjoitti:Niin, juurikin tuohon Wäiskin esittämään ajatukseen olisi hyvä saada tietoa...
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
Putkistot ilmeisimmin virtaa ihan riittävästi... mutua
Vastustavin osio taitaa olla pakopesä.
Nyt menossa perus tarkastus ja pikku vahvistukset, jos ahtoja nostais...
Nyt mennään 0,85 tasossa. Tavotteissa ei ole nostaa painetta ainakaan juuri yhden yli. Touring ominaisuus olisi tarkoitus säilyttää.
Vastustavin osio taitaa olla pakopesä.
Nyt menossa perus tarkastus ja pikku vahvistukset, jos ahtoja nostais...
Nyt mennään 0,85 tasossa. Tavotteissa ei ole nostaa painetta ainakaan juuri yhden yli. Touring ominaisuus olisi tarkoitus säilyttää.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Arctikdiver kirjoitti:Kertokaatte viisaammat, millaisia ajotuksia tarviis alkaa haarukoimaan vakio Gen1:n imunokalle turbon seuranan pakopuolelle...?
Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.
Ryhmän alla 2mm koroke.
Vai annetaanko suosiolla olla...
Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?
-jari-
Sait pm:ää
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Tossa pakopaineista väännettynä rautalangasta: ...KLOKS...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Tuosta ventiilien "leijumisesta"Titaani kirjoitti:On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??
Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
~1,8bar niin näytävät imuventiilit aukeavan vaikojousilla
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili