Busan ahtaminen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

AtteKoo kirjoitti:
PowerKing kirjoitti:Käsittääkseni tämä ei savuta pakoputkesta, vaan ainoastaan katteen sisältä moottorin ulkopuolelta koneen ollessa lämmin? Joka viittaisi pelkästään ulkopuoliseen öljyvuotoon?
Joo, ei savuta pakoputkesta, ja vain lämpimänä savuttaa. Öljynvaihdon jälkeen kone oli kylmänä aivan normaalin oloinen, mutta sitten kun lämmöt nousee niin alkaa työntämään savua tankin ja mittariston välistä..

Huomenna otan katteet irti ja vähän tutkin mikäli olisi silmin havaittavaa vuotoa, sitten tsekkaan sen öljynhuohotus suodattimen.. Olen tässä miettinyt, että eikös myöskin tulpasta pitäisi nähdä mikäli sinne sylinteriin pääsee öljyä..
Jos näiden perusteella ei löydy mitään, niin sitten on varmaan raakasti iskettävä kone tulille ja katsoa mistä sitä savua ihan oikeasti tulee.. Alkoi vaan vähän jännäkakkaa puskemaan kun snuggles kertoi öljyrenkaiden hajoamisesta... Varmaan tulee yöllä uni :D :D
Joo, täällä pelotellaan parhaamme mukaan. Mut vaikuttaa hyvältä jos vaan ulkopuoli savuaa, pitäis selvitä tiivisteillä tahi silikoonilla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Tulpan reiän tiiviste venttiilikopassa paikallaan?
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Eihän tää koskaan mene niin kuin haluaisi.. Savuttaa öljynhuohottimesta, ja putkesta tulee savua siinä määrin että naapuri tuli naureskelee:" Onko sulla joku kakstahti"! oli aika lähellä ettei tullut jampan leuka kipeeks sen verran rupes savut nousemaan mustakin..

Nyt tarvii soitella Bike Doctorille, ja tulkoot hakemaan ton savukoneen huoltoon.. Varmaan männän renkaat vaihtoon jne.. jos lohko on päin persettä, niin sitten varmaan menee
jenkistä tilaukseen tuo 1400cc + siihen turbot niin johan alkaa kestämään..

Otin vielä video-kuvaa, jos haluatte antaa oman näkemyksen mikä voisi olla vikana, niin ja ne öljyt oli kulunu ylärajasta alle alarajan noin 50km aikana..




Edited By AtteKoo on 1379081732
"some men just want to watch the world burn"
Avatar
Körmy
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 19:37
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja Körmy »

eipä tuolla 1400 lohkolla sitä kestävyyttä saa sen enempää jos on/ollut ennakko/bensa kartat persiillään.
-K9-Turbo
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Niin.. tarvii nähdä sinne koneen sisään, ja sen jälkeen miettiä mitä tehdään.. Varmasti se lohko menee vaihtoon kerran kone avataan, lisäksi Apen pultit varmaan olisi viisasta sinne laittaa.. jospa niillä sitten kestäisi hetken..
"some men just want to watch the world burn"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lohko tuskin menee, ryhmä ja mäntiä ehkä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
reimah
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Elo 2013, 05:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja reimah »

AtteKoo kirjoitti:Eihän tää koskaan mene niin kuin haluaisi.. Savuttaa öljynhuohottimesta, ja putkesta tulee savua siinä määrin että naapuri tuli naureskelee:" Onko sulla joku kakstahti"! oli aika lähellä ettei tullut jampan leuka kipeeks sen verran rupes savut nousemaan mustakin..

Nyt tarvii soitella Bike Doctorille, ja tulkoot hakemaan ton savukoneen huoltoon.. Varmaan männän renkaat vaihtoon jne.. jos lohko on päin persettä, niin sitten varmaan menee
jenkistä tilaukseen tuo 1400cc + siihen turbot niin johan alkaa kestämään..

Otin vielä video-kuvaa, jos haluatte antaa oman näkemyksen mikä voisi olla vikana, niin ja ne öljyt oli kulunu ylärajasta alle alarajan noin 50km aikana..

ELI PASKAN MÖI!!!

Kylläpä voi olla paska mäihä jos tuore hankinta paljastui pommiksi.

(kommentistani ei ole mitään apua mutta saat kyllä minun myötätunnot)
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Ei nää turbopyörät mitään huoltovapaita oo, ja jollain sairaalla tavalla tykkään ku saa suunnitella koko hommaa.. Nohan tässä koko talvi aikaa rempalle:)) ens kesän miitteihin tuun sit sellasella pelillä että oksat pois :D



Edited By AtteKoo on 1379070779
"some men just want to watch the world burn"
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Voit olla varma että männät menee uusiksi ja voin suositella: busaman@btinternet.com

pistons £275
gasket £48
post £33

Ja noi on turbo-männät, Wiseco

http://www.santapod.co.uk/e_europe_finals_detail11.php?PhotoID=336

Myyjä on Dave Smith. Ja sillä löytyy paljon muutakin kamaa kun kysäsee. Oli luotettava ja toimitus vei vain muutaman päivän.

Jos vielä ryhmä menis hoonaamalla alusulat pois ja itse osaat tehdä kaikki niin ei toi paha rasti ole




Edited By Jaku on 1379068383
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Jaku kirjoitti:Voit olla varma että männät menee uusiksi ja voin suositella: busaman@btinternet.com

pistons £275
gasket £48
post £33

Ja noi on turbo-männät, Wiseco

http://www.santapod.co.uk/e_europe_finals_detail11.php?PhotoID=336

Myyjä on Dave Smith. Ja sillä löytyy paljon muutakin kamaa kun kysäsee. Oli luotettava ja toimitus vei vain muutaman päivän.

Jos vielä ryhmä menis hoonaamalla alusulat pois ja itse osaat tehdä kaikki niin ei toi paha rasti ole
Kiitos tiedosta, tarvii olla tonne yhteydessä sitten kun sen aika koittaa..
Mitenköhän toi sylinteriryhmän poraus? Onko tietoa mihin hintaan ja mistä sitä kannattaisi kysellä.. Alustavan konsultoinnin jälkeen Bikedoctorilta sanottiin että kyse on selvästi ohivuodossa. Eli sylinteriryhmä voi olla vioittunut/kulunut, miten tuo turbo sitten toimii mikäli ryhmän kokoa suurentaa. Hayabusazonelta löysin valmiin setin, johon sisältyy ryhmä+männät mutta sinne pitää lähettää oma ryhmä vaihtona. Hinta sinänsä ei ole paha 899 dollaria eli noin 725¤.. Onko kokemuksia???
"some men just want to watch the world burn"
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

kun muutat ryhmää suuremmaksi jää kannen tiivistepinta pienemmäksi
jos pienet paineet... kestää. isoilla paineilla... kestää oman aikansa
SMR
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Mites busassa tuo kannentiiviste...itte ole koskaan ees nähny...eli tälle saatte nauraa ihan vapaasti. Autopuolella poislukien vanhat linttamersut joissa tiiviste kestää... bemareisse koneistetaan liekkirenkaalle ura johon rengas tulee ja liekkirengas tiivisteestä irti johon "liimataan" paksumpi joka pysyy paikallaan...mistään mitään tiiä mutta tämmöstä oon kuullu...itellä joskus turpomersu ollunna jota joskus tuli vähä harrastettua. :blues:
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Heksa kirjoitti:kun muutat ryhmää suuremmaksi jää kannen tiivistepinta pienemmäksi
jos pienet paineet... kestää. isoilla paineilla... kestää oman aikansa
Tavallaan totta turiset,isommalla ryhmällä todennäköisesti nyt jo liian pieni ahdin käy "enemmän" pieneksi,mutta ryhmän,saatikka tiivistepinnan koolla ei kestävyyden kanssa ole juurikaan tekemistä..

Yleisin ja suurin syy tiivisteen pettämiseen löytyy joko liiallisesta pakopaineesta suhteessa ahtopaineeseen tai nakutuksesta.

Oon ite menossa huomenna penkkiin liian suurella ahtopaineella---siis pakopaineella,joten voin lisätä myöhemmin kuvia todennäköisestä tuhosta :smoking:

:turbobusa:
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
PowerKing
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Syys 2008, 17:57
Paikkakunta: Sipoo/Sibbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

Joo, turbossa ihan turhaa puuhaa alkaa poraileen isommaksi, kun tiivisteen pinta-ala vaan pienenee pyttyjen välissä ja sillä vaan kerjää ylimääräisiä ongelmia. Vakionakaan siellä ei liian montaa milliä pyttyjen välissä ole.
Jos pitää saada paljon voimaa, ni nostaa ahtoja ja katsoo että osat kestää.
Ne pytyt alkaa kans venymään kun seinämä ohenee jos voimaa aletaan ottamaan tosissaan, että senkään vuoksi ei kannata porailla.
Kawasaakeliin laittaisin alikokoputket jos se jotenkin järkevästi olis mahdollista, kun suurimmat ongelmat on lätsän pysyminen paikoillaan ja pyttyjen venyminen päärynän muotoisiksi.
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Elikkäs mun kannattaa hommata normaali ryhmä, mikäli se nykyinen on viottunut, eikä hoonata sitä?
Sattuisko kenelläkään olemaan nurkissa vakioryhmää???
"some men just want to watch the world burn"
Vastaa Viestiin