Busan ahtaminen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

Terve

Kaipalisin tietoja ja kokemusta busan ahdistamisesta.
Teho tavoite olisi 350hv paikkeilla.

Miten näillä tehoilla käyttäytyy vaihteisto ja kytkin?
Entä muuten moottorin kesto?
Männät toki menee uusiksi, puristukset pitää saada kohdalleen.

Onko pyörässä millainen anturointi valmiina?
onko kuormitus asteen tunnistus: MAP, TPS, MAF ???

Lisäksi kiinnostaisi myös busan oman boxin säätö mahdollisuudet.
Onko siihen ohjelmoitavissa esim "siftcut" ominaisuutta?
Löytyykö tarkempaa tietoa busan oman boxin säädöstä.

T Jussi
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...kyllä tältä voorumilta tietoa löytyy...ahtamisesta en sano mithän (oli mullaki vaihtoehtona syssylle, mutta jäi tällä kertaa, tehtiin vähän toisenlainen rojekti...), mutta täältä klikskliks pitäisi tuosta oman ecun säätämisestä olla tietoa. Vähinthänki riittävästi :;):

...ja tästä kloks alkhun turbotuksista (haku on hyvä vaihtoehto myös, löytyy kohtuullisen paljon vaihtoehtoja...tämä edellinen linkki löytyi hakusanalla "turbo")




Edited By toimeve on 1328565813
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

Juu eli perusasiat mitä ahtamisessa tarvii on selvillä, ahdistellut erinäisiä moottorieita ennenkin, toki vain 4-pyöräisten.
Eli pyörän koneet ei ole tuttuja.

Tässäkin tapauksessa vaikka busaa ahdetaan siirtyy moottori alumiini monokokin jatkeeksi.
Eli toimintaa ei rajoita tila tai lainsäädäntö.

Eli vakio kytkin ei vissiin pidä noilla tehoilla, riittääkö pelkästää jäykempien jousien vaihtaminen?
onko alkuperäinen kytkin hydraulinen vai vaijerilla?
Mihin asti vakiomännät + korotuslevy kompinaatiolla voi turvallisesti käytellä 300hv, 250hv ?
Millainen elinikä odotettavissa vaihteistolle 300hv tehoilla.

Mistähän kannattaisi tuota korotus levyä metsästellä?

Jussi
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Pyörä käytössä ainakin jäykemmät jouset riittää.
Hyd. kytkin.
Vakio männät ja korotuslevyllä kestää sen 300hv. Välijäähdyttimestä varmaan hyötyä.
Korotuslevyy voi kysellä esim. Proboostista.
Vaihteiston kesto ja kytkimen pitäminen riippuu varmaankin ton laitteen painosta mihin moottori tulee.




Edited By tetsa on 1328638873
tetsa
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuolta kysymään korotuslevyä, löytyy montaa mallia vaikka ei tuossa listassa juuri näkyisikään. Ja kytkimeen myös jousia, mahd. mäntiä ym kampetta.

http://www.dragrace.fi/index.php?cPath=56_446
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Täältä (Kansiset) löytyy H-profiili kanget, Wisecot männät/nostolevyt kilpailu kykyiseen hintaan :vilkutus:
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.

seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.

Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.

Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.




Edited By jsskangas on 1328640448
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Vahvempi vetoakseli vois olla asiaa jos ottaa paikaltaan lähtöjä isolla kaasulla, kun painoa ja pitoa enemmin kuin pyörässä.
tetsa
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Täältä löytyiskoko pyörä tai vaikka pelkkiä koneitakin.:laugh:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jsskangas kirjoitti:Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.

seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.

Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.

Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
ns. auto käytössä H-profiilit on ollut kannattava sijoitus, 4-syl vakio kanki on tupannu tuleen ulos. Jossain netin syövereissä törmäsin juttuun jossa varoiteltiin kovin vakio kankien käytöstä...
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

Purkuosia.com kirjoitti:Täältä löytyiskoko pyörä tai vaikka pelkkiä koneitakin.:laugh:
Terve

Kerrohan toki täydelliseen koneen ja johtosarjan hinta.
jsskangas at gmail dot com.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Turbokäyttöön Gen2 kone sähköjen takia olisi oivempi lähtökohta. Turbon säätömahdollisuus suoraan omalla eculla...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

No niin

Kone kotiutui tänään.
Pannu on GEN1 ja ecu mallia 24FG0 eli siis säädettävä.

Tässä hiukan kuvia tulevasta:
https://picasaweb.google.com/JSSKang....8209wE#
106-1328563964

Viesti Kirjoittaja 106-1328563964 »

No niin eli miten ja kuinka toi 24FG0 ecun johto sarja modataan ahtokäyttöön?
Riittääkö alkuperäinen MAP anturi, mikä on sen mittausalue ??

Vai kannattaako lähteä siitä että sen vaihtaa het semmoiseen MAPpiin jossa mittaus alue riittää 1,5 bar asti?
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

http://turbo.bomber.fi/modules....hlight=

tuolla tietoa ecueditorista...
Vastaa Viestiin