Busan ahtaminen
Terve
Kaipalisin tietoja ja kokemusta busan ahdistamisesta.
Teho tavoite olisi 350hv paikkeilla.
Miten näillä tehoilla käyttäytyy vaihteisto ja kytkin?
Entä muuten moottorin kesto?
Männät toki menee uusiksi, puristukset pitää saada kohdalleen.
Onko pyörässä millainen anturointi valmiina?
onko kuormitus asteen tunnistus: MAP, TPS, MAF ???
Lisäksi kiinnostaisi myös busan oman boxin säätö mahdollisuudet.
Onko siihen ohjelmoitavissa esim "siftcut" ominaisuutta?
Löytyykö tarkempaa tietoa busan oman boxin säädöstä.
T Jussi
Kaipalisin tietoja ja kokemusta busan ahdistamisesta.
Teho tavoite olisi 350hv paikkeilla.
Miten näillä tehoilla käyttäytyy vaihteisto ja kytkin?
Entä muuten moottorin kesto?
Männät toki menee uusiksi, puristukset pitää saada kohdalleen.
Onko pyörässä millainen anturointi valmiina?
onko kuormitus asteen tunnistus: MAP, TPS, MAF ???
Lisäksi kiinnostaisi myös busan oman boxin säätö mahdollisuudet.
Onko siihen ohjelmoitavissa esim "siftcut" ominaisuutta?
Löytyykö tarkempaa tietoa busan oman boxin säädöstä.
T Jussi
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...kyllä tältä voorumilta tietoa löytyy...ahtamisesta en sano mithän (oli mullaki vaihtoehtona syssylle, mutta jäi tällä kertaa, tehtiin vähän toisenlainen rojekti...), mutta täältä klikskliks pitäisi tuosta oman ecun säätämisestä olla tietoa. Vähinthänki riittävästi ![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
...ja tästä kloks alkhun turbotuksista (haku on hyvä vaihtoehto myös, löytyy kohtuullisen paljon vaihtoehtoja...tämä edellinen linkki löytyi hakusanalla "turbo")
Edited By toimeve on 1328565813
![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
...ja tästä kloks alkhun turbotuksista (haku on hyvä vaihtoehto myös, löytyy kohtuullisen paljon vaihtoehtoja...tämä edellinen linkki löytyi hakusanalla "turbo")
Edited By toimeve on 1328565813
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Juu eli perusasiat mitä ahtamisessa tarvii on selvillä, ahdistellut erinäisiä moottorieita ennenkin, toki vain 4-pyöräisten.
Eli pyörän koneet ei ole tuttuja.
Tässäkin tapauksessa vaikka busaa ahdetaan siirtyy moottori alumiini monokokin jatkeeksi.
Eli toimintaa ei rajoita tila tai lainsäädäntö.
Eli vakio kytkin ei vissiin pidä noilla tehoilla, riittääkö pelkästää jäykempien jousien vaihtaminen?
onko alkuperäinen kytkin hydraulinen vai vaijerilla?
Mihin asti vakiomännät + korotuslevy kompinaatiolla voi turvallisesti käytellä 300hv, 250hv ?
Millainen elinikä odotettavissa vaihteistolle 300hv tehoilla.
Mistähän kannattaisi tuota korotus levyä metsästellä?
Jussi
Eli pyörän koneet ei ole tuttuja.
Tässäkin tapauksessa vaikka busaa ahdetaan siirtyy moottori alumiini monokokin jatkeeksi.
Eli toimintaa ei rajoita tila tai lainsäädäntö.
Eli vakio kytkin ei vissiin pidä noilla tehoilla, riittääkö pelkästää jäykempien jousien vaihtaminen?
onko alkuperäinen kytkin hydraulinen vai vaijerilla?
Mihin asti vakiomännät + korotuslevy kompinaatiolla voi turvallisesti käytellä 300hv, 250hv ?
Millainen elinikä odotettavissa vaihteistolle 300hv tehoilla.
Mistähän kannattaisi tuota korotus levyä metsästellä?
Jussi
Pyörä käytössä ainakin jäykemmät jouset riittää.
Hyd. kytkin.
Vakio männät ja korotuslevyllä kestää sen 300hv. Välijäähdyttimestä varmaan hyötyä.
Korotuslevyy voi kysellä esim. Proboostista.
Vaihteiston kesto ja kytkimen pitäminen riippuu varmaankin ton laitteen painosta mihin moottori tulee.
Edited By tetsa on 1328638873
Hyd. kytkin.
Vakio männät ja korotuslevyllä kestää sen 300hv. Välijäähdyttimestä varmaan hyötyä.
Korotuslevyy voi kysellä esim. Proboostista.
Vaihteiston kesto ja kytkimen pitäminen riippuu varmaankin ton laitteen painosta mihin moottori tulee.
Edited By tetsa on 1328638873
tetsa
Tuolta kysymään korotuslevyä, löytyy montaa mallia vaikka ei tuossa listassa juuri näkyisikään. Ja kytkimeen myös jousia, mahd. mäntiä ym kampetta.
http://www.dragrace.fi/index.php?cPath=56_446
http://www.dragrace.fi/index.php?cPath=56_446
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.
seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.
Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.
Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
Edited By jsskangas on 1328640448
Monokokki alkaa olemaan valmiina.
seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.
Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.
Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
Edited By jsskangas on 1328640448
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
ns. auto käytössä H-profiilit on ollut kannattava sijoitus, 4-syl vakio kanki on tupannu tuleen ulos. Jossain netin syövereissä törmäsin juttuun jossa varoiteltiin kovin vakio kankien käytöstä...jsskangas kirjoitti:Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.
seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.
Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.
Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
Turbokäyttöön Gen2 kone sähköjen takia olisi oivempi lähtökohta. Turbon säätömahdollisuus suoraan omalla eculla...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No niin
Kone kotiutui tänään.
Pannu on GEN1 ja ecu mallia 24FG0 eli siis säädettävä.
Tässä hiukan kuvia tulevasta:
https://picasaweb.google.com/JSSKang....8209wE#
Kone kotiutui tänään.
Pannu on GEN1 ja ecu mallia 24FG0 eli siis säädettävä.
Tässä hiukan kuvia tulevasta:
https://picasaweb.google.com/JSSKang....8209wE#
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti: