Välivapaa?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Uudella Busalla tullu ajeltua tässä nyt vajaat 400km, eli sisäänajo vasta meneillään. Sisäänajoa olen ohjeiden mukaan tehnyt.

Muutaman kerran motarille kiihdyttäessä ja vaihtaessa 5. -> 6. vaihteelle onkin kutosen sijaan mennyt välivapaalle.. :shocked:

Panic vai nou panic? :stupid:
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

TJJ kirjoitti:Uudella Busalla tullu ajeltua tässä nyt vajaat 400km, eli sisäänajo vasta meneillään. Sisäänajoa olen ohjeiden mukaan tehnyt.

Muutaman kerran motarille kiihdyttäessä ja vaihtaessa 5. -> 6. vaihteelle onkin kutosen sijaan mennyt välivapaalle.. :shocked:

Panic vai nou panic? :stupid:

Rock rock!!

Ei paniikkia!! Reilua jalan käyttöä :D , mut ei niin kovaa et vipu menee poikki :smoking:

Vaihteisto vaatii totuttelua, itelläkin jos huolimattomasti vaihtaa käyp välissä (ajanu bussilla vaan 54 000) :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Samaa teki mullaki "uutena". Nykyään käännetyllä kaaviolla ei juuri ole välivapaa ongelmia ollut. Vaihdepolkimen hienosäätö alaspäin voisi auttaa myös?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

jarim kirjoitti:Samaa teki mullaki "uutena". Nykyään käännetyllä kaaviolla ei juuri ole välivapaa ongelmia ollut. Vaihdepolkimen hienosäätö alaspäin voisi auttaa myös?
Veit jalat suustani!! Ja käännetyllä kaaviolla tulee varmaan luonnostaanki "potkastua" se vaihe kunnolla perille.. :glare:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
steme
Viestit: 174
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja steme »

kertokaas tietämättömälle kuinkas päästäis käänteiseen järjestykseen..???!
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

steme kirjoitti:kertokaas tietämättömälle kuinkas päästäis käänteiseen järjestykseen..???!
Käännät sen vaihdeakselilla olevan kiinnikkeen 180 ast. => 1 ylhäällä ja suurempaa potkitaan alas...
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
74-1142853368

Viesti Kirjoittaja 74-1142853368 »

Ihan samaa tekee mullakin ja mittarissa nyt 175km.
Hieman takeltelee,mut ei vissiin tartte olla huolissaan :D
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Taitaa olla uutuuden kankeutta...Aikaisemmassa uudessa Suikassa sama vika... Nyt tässä valmiiksi sisäänajetussa Busassa vaihteet menee heittämällä päälle... Ilman sifteriäkin :D
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Ok. Seurataan tilannetta, käsketään kunnolla vaihteen vaihtua ja tehdään ehkä se mitä on jo pitkään suunniteltu, eli vaihdevipua himpun alemmas..

Tuosta kaavion kääntämisestä vielä.. Onko siis kyseessä isokin operaatio vai selviääkö likaamatta käsiään? Lähinnä siis, että tehdäänkö kääntö ulko/sisäpuolella?

Nimim. Tekniikasta vain vähän tietävä.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

TJJ kirjoitti:Ok. Seurataan tilannetta, käsketään kunnolla vaihteen vaihtua ja tehdään ehkä se mitä on jo pitkään suunniteltu, eli vaihdevipua himpun alemmas..

Tuosta kaavion kääntämisestä vielä.. Onko siis kyseessä isokin operaatio vai selviääkö likaamatta käsiään? Lähinnä siis, että tehdäänkö kääntö ulko/sisäpuolella?

Nimim. Tekniikasta vain vähän tietävä.
Vaihdekepiltä lähtee vivusto vaihteiston aksilan päähän (koneen ulkopuolella), siitä vivusto irti ja pyöräytys ja takas paikoillee. Jotenkin näin :mosh:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jakehaanpää kirjoitti:
TJJ kirjoitti:Ok. Seurataan tilannetta, käsketään kunnolla vaihteen vaihtua ja tehdään ehkä se mitä on jo pitkään suunniteltu, eli vaihdevipua himpun alemmas..

Tuosta kaavion kääntämisestä vielä.. Onko siis kyseessä isokin operaatio vai selviääkö likaamatta käsiään? Lähinnä siis, että tehdäänkö kääntö ulko/sisäpuolella?

Nimim. Tekniikasta vain vähän tietävä.

Vaihdekepiltä lähtee vivusto vaihteiston aksilan päähän (koneen ulkopuolella), siitä vivusto irti ja pyöräytys ja takas paikoillee. Jotenkin näin :mosh:
Kyllä. About 5min homma, kahvitauon kera. :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
115-1135012872

Viesti Kirjoittaja 115-1135012872 »

Täällä kanssa on löytynyt 5 ja 6 väliltä vapaa parikin kertaa mutta pienet hieno säädöt polkimeen niin johan pelittää.
Busalla ajettu vasta noin 250km.
bussikka
Viestit: 92
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 20:43

Viesti Kirjoittaja bussikka »

nyt käännetty vaihdekaavio, eikun kokeilemaan...
bussikka
Viestit: 92
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 20:43

Viesti Kirjoittaja bussikka »

käy vain yhteen pooriasentoon, muuten ottaa pultinkannat kiinni eikä mene vaihteet päälle, säätötangosta vain säätää vaihdepolkimen sopivan korkeudelle...siistiä polkea alespäin isompaa
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Pittää sitte vain yrittää muistaa se kaavio.. Nyt talven jälkeen kyllä ihmeen hyvin pysyny kaalissa.. Nim. Viimekesänä 180kmh keulapystyssä 1. silimään ja piiiitkä sladi..
edit. Itte tein Kujon neuvojen mukkaan tarran mittaristoon jossa luki
että MUISTA KAAVIO.. :oops:




Edited By jummijammi on 1145777172
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Vastaa Viestiin