onko kenelläkään ollut sellaista vikaa et etupää pompottaa ajaessa.eturengas on vaihdettu uuteen dunloppiin ja on tasapainossa,ja myös vanteella kunnolla.
eikä iskarit ole vuotaneet öljyjä ulos et senkin pitäs olla ihan ok.
kovaa ajettaessa ei oo mitään!!!!!
Oletko kokeillut säätää etupään jousitusta?
Busanistien ratapäivillä omasta K1:stä säädettiin etupää jäykemmäksi ja madallettuun busaan tää säätö on toiminut moitteetomasti. Oliskohan ollut 7 kierrosta "klik" jäykemmäksi.
>Kiitos "säätäjälle"<
Mulla pompotti ja veteli keula vähän mihin sattui ja tuntui jotenki letkulta jo viime syksynä. Vaihdoin viikonloppuna stefat ja öljyt keulaan niin loppu kaikki ylimääränen eläminen. Mulla tosin oli joku sankari laittanut jo alunperinkin liian vähän öljyä keulaputkiin...
Edited By minizz66 on 1337019230
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Mulla muuten kanssa "pompottelee" aika kummasti alhasilla nopeuksilla, kovempaa ajaes ei mitään.
Mutta ehkä ens vkonloppuna on alan "guruja" sen verran paikalla, jotta saahaan "diagnoosi" :p
Njoo, en ole pro. Keulan öljyt lienee tiessään. Tosin tuo "nopeassa vauhdissa ei tunnu"- juttu samalla mietityttää ja puoltaa diagnoosia. Forallahan on korjaajia lähes yhtä paljon kuin jäseniä
...tiet on kyllä nyt helkutin isoilla "laineilla", joten seki voi vaikuttaa. Mutta ennenkaikkea jousituksen sääjöt on sellaset, että kannattaa kyllä niitä esijännityksiä ja tarkempia "napsuja" testailla ittelle sopivaksi. Niillä on yllättävän iso merkitys ihan normiajotuntumhanki!
Ja radalla hoksas taas hyvin, että kun on "mukava" katu- ja maantieajoon, niin Alastarossa parissa vähän isovauhtisemmassa mutkassa ikävästi alko vemputtamhan, minkä olis saanu heleposti pois jos olis vaan viittiny vähän säätää...meinasin ittekki kyllä nyt muutenki taas vähän tiukentaa tuntumaa: kääntyy paremmin ja on muutenki kevyemmän olonen ajaa.
Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.
Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin
Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.
Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.
Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
mulla ollut vähän samaa hommaa, etupää nypyttänyt renkaan vaihdon jälkeen ja vasemmanpuoleinen iskari on mäskiintyy aina vaikka sen putsaa -> hajalla? Onkohan se huollettavissa mitenkään vai pitäisikö uudet hommata?
Kannattaa muuten puhistella net vanteitten puolat sisältä ennen renkaanvaihtoa. ittellä ex jammussa tuli lapiollinen hiekkaa sieltä...ja uus tasapainotus.
vaihdettiin uudet öljyt ja säädettiin uudestaan tehdas asetuksiin.
ei auttanut!!!
epäilys edelleen on dunlopin renkaassa joka vaihdettiin pakko sen pinnassa olla jotain häikkää.vaihdan viikonloppuna renkaan uuteen.