etupää pompottaa

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
bandit busa
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 19:46
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja bandit busa »

onko kenelläkään ollut sellaista vikaa et etupää pompottaa ajaessa.eturengas on vaihdettu uuteen dunloppiin ja on tasapainossa,ja myös vanteella kunnolla.
eikä iskarit ole vuotaneet öljyjä ulos et senkin pitäs olla ihan ok.
kovaa ajettaessa ei oo mitään!!!!!
:oho:
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Ne on vaan nuo suomen tiet niin epätasasia :p .
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Oletko kokeillut säätää etupään jousitusta?
Busanistien ratapäivillä omasta K1:stä säädettiin etupää jäykemmäksi ja madallettuun busaan tää säätö on toiminut moitteetomasti. Oliskohan ollut 7 kierrosta "klik" jäykemmäksi.
>Kiitos "säätäjälle"<
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".

Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)
AD/HD
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

Mulla pompotti ja veteli keula vähän mihin sattui ja tuntui jotenki letkulta jo viime syksynä. Vaihdoin viikonloppuna stefat ja öljyt keulaan niin loppu kaikki ylimääränen eläminen. Mulla tosin oli joku sankari laittanut jo alunperinkin liian vähän öljyä keulaputkiin...



Edited By minizz66 on 1337019230
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Avatar
*mape*
Viestit: 86
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 15:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja *mape* »

Mulla muuten kanssa "pompottelee" aika kummasti alhasilla nopeuksilla, kovempaa ajaes ei mitään.
Mutta ehkä ens vkonloppuna on alan "guruja" sen verran paikalla, jotta saahaan "diagnoosi" :p
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Dösällä kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".
Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)
Suattoha nuo olla hieman kierokki, mut niin päin, et niitit eivät eläneet.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Njoo, en ole pro. Keulan öljyt lienee tiessään. Tosin tuo "nopeassa vauhdissa ei tunnu"- juttu samalla mietityttää ja puoltaa diagnoosia. Forallahan on korjaajia lähes yhtä paljon kuin jäseniä :bulb:
AD/HD
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

Sama "pompotus" hitaasti ajettaessa täällä. Gen2 ja 7900 km. Itse epäilen etupään jousituksen löysyyttä, eli CormaX :n kanssa samaa mieltä.
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...tiet on kyllä nyt helkutin isoilla "laineilla", joten seki voi vaikuttaa. Mutta ennenkaikkea jousituksen sääjöt on sellaset, että kannattaa kyllä niitä esijännityksiä ja tarkempia "napsuja" testailla ittelle sopivaksi. Niillä on yllättävän iso merkitys ihan normiajotuntumhanki!

Ja radalla hoksas taas hyvin, että kun on "mukava" katu- ja maantieajoon, niin Alastarossa parissa vähän isovauhtisemmassa mutkassa ikävästi alko vemputtamhan, minkä olis saanu heleposti pois jos olis vaan viittiny vähän säätää...meinasin ittekki kyllä nyt muutenki taas vähän tiukentaa tuntumaa: kääntyy paremmin ja on muutenki kevyemmän olonen ajaa.

edit: ...ja apujahan löytyy monenmoista vaikkapa näistä kliketikliks!




Edited By toimeve on 1337066280
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.

Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin

Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.

Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.

Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
76-1316548028

Viesti Kirjoittaja 76-1316548028 »

mulla ollut vähän samaa hommaa, etupää nypyttänyt renkaan vaihdon jälkeen ja vasemmanpuoleinen iskari on mäskiintyy aina vaikka sen putsaa -> hajalla? Onkohan se huollettavissa mitenkään vai pitäisikö uudet hommata?
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Kannattaa muuten puhistella net vanteitten puolat sisältä ennen renkaanvaihtoa. ittellä ex jammussa tuli lapiollinen hiekkaa sieltä...ja uus tasapainotus. :blues:
Avatar
bandit busa
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 19:46
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja bandit busa »

vaihdettiin uudet öljyt ja säädettiin uudestaan tehdas asetuksiin.
ei auttanut!!!
epäilys edelleen on dunlopin renkaassa joka vaihdettiin pakko sen pinnassa olla jotain häikkää.vaihdan viikonloppuna renkaan uuteen.
Vastaa Viestiin