STOP THE PRESS!!! Meteliä metelistä.

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MMAF kirjoitti:Jarim minkä ikäinen busa?
2001
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

MMAF kirjoitti:Omassa busassa käyttöönottopäivä 01.04.1999 tyyppihyväksyntä kohdassa rekisteriootteessa lukee seuraavaa.

e4*92/61*0012*01 täll'ä merkinällä oleva ei tarvitse e-merkintää pakoputkessa ja ääni raja 103db(A) staattisella mittauksella.

Jani
typihyväksymtänumero omassa e4*92/61*0012*03
109-1317649016

Viesti Kirjoittaja 109-1317649016 »

jarim kirjoitti:Katsastusasemalta vahvistus kanssa omaan tapaukseen eli e-leimattoman Akran saisi muutoskatsastettua sikäli kun melut ja päästöt menee speksiin. Taidan kokeilla kepillä jäätä. :)
laita infoa kuinka kävi, voisin itse tehdä saman yoshille
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Taas vanha matkalehmä vm 2000 osoittautuu oikeaksi valinnaksi :cool:
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

snuggles kirjoitti:Taas vanha matkalehmä vm 2000 osoittautuu oikeaksi valinnaksi :cool:
:thumbup:
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Mitenköhän tuo meikäläisen K8 joka on tuotu maahan muuttopyöränä, eikä näin ollen täytä e-hyväksyntää esim. valojenkaan osalta? Muuttopyörähän saa olla esim. dot valoilla jne. ja nyt on ei e-hyväksytyt devilin sliparit. Voikohan poliisi ruveta vaatimaan e-leimaa putkista, vaikka muutenkaan e-homma ei koske mun pyörää koska vakioputkienkaan ei tarvitse olla e-leimalla??? Kukakohan tähänkin osais vastata :1087



Edited By Huhan Kolli on 1336664739
jokiar
Viestit: 449
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 10:25
Paikkakunta: Karinkannantie 17A2, 90800 OULU

Viesti Kirjoittaja jokiar »

Tapasin tossa konstaappelin ja kysyin näistä äänijutskista. Hänen mielipide oli, että näitä desibelejä mittaillaan pääosin kaupunkien keskuksissa ja lähiöissä, jossa äänet kertautuu kerrostalojen tms. seinistä. Ja varsinkin klo 22:00 jälkeen kuulemma...muutoin hän oli yhtä mieltä siitä, että normi tieliikenteessä ääni on jopa liikenneturvallisuutta lisäävä tekijä... näin... :rocket
Avatar
laZZa
Viestit: 208
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 22:43

Viesti Kirjoittaja laZZa »

Ota tästä sotkusta nyt selvää. Tuolla toisaalla todistetaan leimattomista putkista toisella tapaa:
http://www.moottoripyora.org/keskust....uksista

Kuvittelin jo että ehkä tässä pärjäillään killerin kanssa ja edes joku järki ohjailisi konstaplien suhtautumista. Mutta ei tästä taia selevää ottaa.
Ride on Josephine...
77-1328716010

Viesti Kirjoittaja 77-1328716010 »

MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.

Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein

Itse tuolla palaverissa mukana olleena sanoisin että kannattaa suhtautua noihin äänenmittauksiin oikealla asenteella.

Jani
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

MMAF kirjoitti:
MMAF kirjoitti:MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.

Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessa suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein
Itse tuolla palaverissa mukana olleena sanoisin että kannattaa suhtautua noihin äänenmittauksiin oikealla asenteella.

Jani
Sillä pukkaa yleensä olevan merkitystä vähä hommassa ku hommassa, siis asenteella.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?
Päästöistä en ole huolissani kuulemani perusteella, säädetty ja toimiva moottori pitäisi päästöistä mennä läpi "heittämällä". Meluista en ole niinkään varma.

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

jarim kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

minizz66 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...melun saanee kuriin mutta kuinka lie päästöt?

Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.


Omassa käyttöönottopäivämäärä 5.5.2004. Rekisteriotteessa tyhjää tyyppihyväksyntänumeron kohdalla ja rungon tyyppikilvessä merkintä e4 0012,
95 db 4900 r/min. :shocked: Onkohan euro1 vai euro2 ?
Ei ole ns. virallisen maahantuojan kautta tuotu.
208 whp / 168 Nm
Avatar
Topi
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Touko 2009, 19:27

Viesti Kirjoittaja Topi »

Joke kirjoitti:
minizz66 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Sitten katsastusasemalta saatua tietoa 2002-2003 vuosimalleista:

2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella
voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee
selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntä tietojen perusteella
kumpaa päästötasoa ne ovat.

Jep. Konttorit eivät näe onko pyörä euro1 vai euro2 eikä myöskään poliisit tuolla tienpäällä. Maahantuojan mukaan suomessa myydyt busat tyyppihyväksyttiin euro2:lle alkuvuodesta 2002.


Omassa käyttöönottopäivämäärä 5.5.2004. Rekisteriotteessa tyhjää tyyppihyväksyntänumeron kohdalla ja rungon tyyppikilvessä merkintä e4 0012,
95 db 4900 r/min. :shocked: Onkohan euro1 vai euro2 ?
Ei ole ns. virallisen maahantuojan kautta tuotu.

Taitaapi tuo euro2 olla. Itsellä 13.5.2004 rekisteröity (virallinen maahantuoja) ja tänään asian selvitin katastusinsinjöörin kanssa. Selvät sävelet siitä, että E-merkityt ja hyväksytyt putket ja äänenvaimentajat pitää olla, vaikka ensirekisteröinti onkin ennen tuota 1.7.2004.

Pyörässä tällä hetkellä Yoshimuran koko putki (USA-malli, ei siis E-hyväksytty) kiinni ja sakot tulee & kilvet lähtevät kuulemma jos ratsiaan tuolla yhdistelmällä ajaa. Onneksi on vakiokamat talllella, vaikkakaan ei voisi vähempää kiinnostaa niitä asentaa takaisin. Tämä joshimura mitattiin viime vuonna Ahvenistolla 98db ilman killeriä ja 95db killerillä. Eli killeri kiinni pääsi kurvailemaan:) Mutta nyt ei paljon killerit auta.. Voi perrrr.... :p��sein��n:
Vastaa Viestiin