Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

ysi-ärrä kirjoitti:En tiiä onko tää ollu jo täällä, mut hyvin huomaa miten liukas tuo suola-aavikko on ku ei pysty vetää millään urku selällään ku meinaa sutia kokoajan.
Linkki
mun mielestä pitoa on riittävästi silloin kun sitä tarvitaan. eli ekan mailin jälkeen, lähdössähän saa sutii.
kestävyyttä tuo moottorilta vaatii kun tuokin jannu vietti aikaa ensimmäisen ja neljännen mailin välillä minuutin.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Jotenki kuulostas että ei vedä ihan urku auki ollenkaan, ku het sutii. Välillä käyttäs ihan täpöllä.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Juu, en tiiä onko linkki ollut täällä, mutta tuttu pätkä oli. Munki korvaan kuulostaa, että pintakaasulla hemmo ajelee. Ja vaihde on joko nelonen tai vitonen.
Tuossahan se iso haaste on Taxille, että sais ilokaasun piisaamaan riittävän pitkään.
Sutimiseneston pitäis osaltaan auttaa kaasun riittävyydessä, kun ensimäisenä on tarkotus rajoittaa kaasuannosta sutiessa.
Ja tuo uus moottoriversio pitäis kans osaltaan auttaa. Jos saadaan palopaine oikeaan paikkaan, pitäis matikan mukaan tulla (tää on ihan muistin varassa) yli kymmenen pinnaa lisää tehoa samalla polttoainemäärällä. Eli kääntäen, saadaan sama teho pienemmällä polttoainemäärällä :mosh:
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

tenhulttio kirjoitti:Juu, en tiiä onko linkki ollut täällä, mutta tuttu pätkä oli. Munki korvaan kuulostaa, että pintakaasulla hemmo ajelee. Ja vaihde on joko nelonen tai vitonen.
Tuossahan se iso haaste on Taxille, että sais ilokaasun piisaamaan riittävän pitkään.
Sutimiseneston pitäis osaltaan auttaa kaasun riittävyydessä, kun ensimäisenä on tarkotus rajoittaa kaasuannosta sutiessa.
Ja tuo uus moottoriversio pitäis kans osaltaan auttaa. Jos saadaan palopaine oikeaan paikkaan, pitäis matikan mukaan tulla (tää on ihan muistin varassa) yli kymmenen pinnaa lisää tehoa samalla polttoainemäärällä. Eli kääntäen, saadaan sama teho pienemmällä polttoainemäärällä :mosh:
Joo, vähän alakanttiin uskalsin muistaa.
Se olikin yli 20 pinnaa. Ei me bonnevilleen varmaankaan tarvi niin paljoa lisätehoa, mutta tosiaan auttaa siinä säästyneenä bensana ja ilokaasussa. Ja samalla moottorin sulamistaipumuksenkin pitäis vielä alentua :shocked:

380 + 20% = :thumbup:
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

En tiä. Muutaku että muillakin pysyy alle 6 romillea! Harjottelijat kokeilee ja muut yrittää :)
t: mike
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

mike kirjoitti:En tiä. Muutaku että muillakin pysyy alle 6 romillea! Harjottelijat kokeilee ja muut yrittää :)
t: mike

Suositellaan myös käytettäväksi "vain juuberissa" ketjua :kippis:
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

mike kirjoitti:En tiä. Muutaku että muillakin pysyy alle 6 romillea! Harjottelijat kokeilee ja muut yrittää :)
t: mike

:tapu: :tapu: :kippis:

Erit; Noi kaks ekaa harjoittelioita ja viimone yrittäjä ite.




Edited By waiski10 on 1325376803
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Kiitos TFM:lle. Tiimipaita, ja tyylikäs sellainen saapui konvehtirasian kanssa eilen perille.
Taisin teidät bongata syksyllä ollessanne matkalla harjoittelemaan kentälle ?
TFM liikenteessä :thumbup:




Edited By JakeS on 1325600440
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Nyt on Taxin kipinävehkeet päivitetty niin, että luulis piisaavan. Onko turbonisteillä tarvinnut päivitellä puolia tai syttypuolta muuten?
Meillä suurilla kaasushoteilla on ollut pientä empimistä vakiopuolilla. Nyt kipinän pitäis paukahtaa niin, että mäntä menee sitä karkuun vaikka ilman polttoainetta :1087
Uusien puolien speksien mukaan kipinä palaa up to 2.9ms. Se on aika huiman pitkä aika, kun 10000r/min yks moottorin kierros kestää 6ms.

Kuvia Facebookin sivuilta
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Taivas lyö tulta, yläpuolellamme kaikuu... Taxin salamat
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

tenhulttio kirjoitti:Taivas lyö tulta, yläpuolellamme kaikuu... Taxin salamat

Ja kipunan takana on tämmöset vissiinki. Ainaki samalta näyttää :arskat:
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Meil oli tarkotus laittaa kilpuriin tämmöset:
http://www.weaponxperformance.com/catalog...._id=294

Sopii orggiksen paikalle ja toimii johkin 550hv saakka, lähinnä näihin vaparikoneisiin.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Eilen suoritettiin Jounin kans ns. kontrollipurku.
Eipä ollu tälläkertaa täysin turha operaatio :arskat:

Runkolaakerit oli edelleen jees kunnossa. Kiertokangenlaakerit taas oli vähän heikommassa hapessa. Noh, onneksi ainakin kampiakseli näytti vielä ehyeltä. Veivit pitää vielä tarkastaa. Nythän se nähdään miten veivit kestää. Tehtiin nimittäin veivien mittojen tarkastukset OAMK:lla uutena.
Ennen tätä purkua lyhemmät imusuppilot ja uus pakonokka testattiin pikaisesti. Tulokset ei ole vertailukelpoisia eikä julkisia, mutta sanotaan vaikka niin, että muutokset oli hyvästä :thumbup:
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Kato juu onko veivien alapesät vielä pyöreät. Minkä valmisteiset ne olikaan ? Kyl tommoset laakeroinnit kun on mitoitettu vakiokoneelle niin olis ihme jos ei mitään vikaa tulis.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

SMR kirjoitti:Kato juu onko veivien alapesät vielä pyöreät. Minkä valmisteiset ne olikaan ? Kyl tommoset laakeroinnit kun on mitoitettu vakiokoneelle niin olis ihme jos ei mitään vikaa tulis.

Falicon veivililöiset. Vakiomittasaet. Ei oo vielä kuulunu mittaraporttia, notta onko alapää vielä pyöriä.
Silleen amatöörin näkemys olis kuitenni, notta ehkä se offset ryhymä olis aiheuttanu nämä kuluneet laakerit. Ne oli siis enempiki niinku toiselta laidlta kuluneet. Keskikohta edelleen kivasti tinan värinen. TFM vakioremonttiin verrattuna aika sairaan halapaa jos pelekästään laakereilla selevittäis :pomppu:

Pitäs muuten hommata oma TFM aikakausilehti niin voitais viritellä tuloksia niin, että tuloslista näyttäis mieleiseltä :kippis:
Vastaa Viestiin