ysi-ärrä kirjoitti:En tiiä onko tää ollu jo täällä, mut hyvin huomaa miten liukas tuo suola-aavikko on ku ei pysty vetää millään urku selällään ku meinaa sutia kokoajan. Linkki
mun mielestä pitoa on riittävästi silloin kun sitä tarvitaan. eli ekan mailin jälkeen, lähdössähän saa sutii.
kestävyyttä tuo moottorilta vaatii kun tuokin jannu vietti aikaa ensimmäisen ja neljännen mailin välillä minuutin.
Juu, en tiiä onko linkki ollut täällä, mutta tuttu pätkä oli. Munki korvaan kuulostaa, että pintakaasulla hemmo ajelee. Ja vaihde on joko nelonen tai vitonen.
Tuossahan se iso haaste on Taxille, että sais ilokaasun piisaamaan riittävän pitkään.
Sutimiseneston pitäis osaltaan auttaa kaasun riittävyydessä, kun ensimäisenä on tarkotus rajoittaa kaasuannosta sutiessa.
Ja tuo uus moottoriversio pitäis kans osaltaan auttaa. Jos saadaan palopaine oikeaan paikkaan, pitäis matikan mukaan tulla (tää on ihan muistin varassa) yli kymmenen pinnaa lisää tehoa samalla polttoainemäärällä. Eli kääntäen, saadaan sama teho pienemmällä polttoainemäärällä
tenhulttio kirjoitti:Juu, en tiiä onko linkki ollut täällä, mutta tuttu pätkä oli. Munki korvaan kuulostaa, että pintakaasulla hemmo ajelee. Ja vaihde on joko nelonen tai vitonen.
Tuossahan se iso haaste on Taxille, että sais ilokaasun piisaamaan riittävän pitkään.
Sutimiseneston pitäis osaltaan auttaa kaasun riittävyydessä, kun ensimäisenä on tarkotus rajoittaa kaasuannosta sutiessa.
Ja tuo uus moottoriversio pitäis kans osaltaan auttaa. Jos saadaan palopaine oikeaan paikkaan, pitäis matikan mukaan tulla (tää on ihan muistin varassa) yli kymmenen pinnaa lisää tehoa samalla polttoainemäärällä. Eli kääntäen, saadaan sama teho pienemmällä polttoainemäärällä
Joo, vähän alakanttiin uskalsin muistaa.
Se olikin yli 20 pinnaa. Ei me bonnevilleen varmaankaan tarvi niin paljoa lisätehoa, mutta tosiaan auttaa siinä säästyneenä bensana ja ilokaasussa. Ja samalla moottorin sulamistaipumuksenkin pitäis vielä alentua
Kiitos TFM:lle. Tiimipaita, ja tyylikäs sellainen saapui konvehtirasian kanssa eilen perille.
Taisin teidät bongata syksyllä ollessanne matkalla harjoittelemaan kentälle ? TFM liikenteessä
Nyt on Taxin kipinävehkeet päivitetty niin, että luulis piisaavan. Onko turbonisteillä tarvinnut päivitellä puolia tai syttypuolta muuten?
Meillä suurilla kaasushoteilla on ollut pientä empimistä vakiopuolilla. Nyt kipinän pitäis paukahtaa niin, että mäntä menee sitä karkuun vaikka ilman polttoainetta :1087
Uusien puolien speksien mukaan kipinä palaa up to 2.9ms. Se on aika huiman pitkä aika, kun 10000r/min yks moottorin kierros kestää 6ms.
Eilen suoritettiin Jounin kans ns. kontrollipurku.
Eipä ollu tälläkertaa täysin turha operaatio
Runkolaakerit oli edelleen jees kunnossa. Kiertokangenlaakerit taas oli vähän heikommassa hapessa. Noh, onneksi ainakin kampiakseli näytti vielä ehyeltä. Veivit pitää vielä tarkastaa. Nythän se nähdään miten veivit kestää. Tehtiin nimittäin veivien mittojen tarkastukset OAMK:lla uutena.
Ennen tätä purkua lyhemmät imusuppilot ja uus pakonokka testattiin pikaisesti. Tulokset ei ole vertailukelpoisia eikä julkisia, mutta sanotaan vaikka niin, että muutokset oli hyvästä
Kato juu onko veivien alapesät vielä pyöreät. Minkä valmisteiset ne olikaan ? Kyl tommoset laakeroinnit kun on mitoitettu vakiokoneelle niin olis ihme jos ei mitään vikaa tulis.
SMR kirjoitti:Kato juu onko veivien alapesät vielä pyöreät. Minkä valmisteiset ne olikaan ? Kyl tommoset laakeroinnit kun on mitoitettu vakiokoneelle niin olis ihme jos ei mitään vikaa tulis.
Falicon veivililöiset. Vakiomittasaet. Ei oo vielä kuulunu mittaraporttia, notta onko alapää vielä pyöriä.
Silleen amatöörin näkemys olis kuitenni, notta ehkä se offset ryhymä olis aiheuttanu nämä kuluneet laakerit. Ne oli siis enempiki niinku toiselta laidlta kuluneet. Keskikohta edelleen kivasti tinan värinen. TFM vakioremonttiin verrattuna aika sairaan halapaa jos pelekästään laakereilla selevittäis
Pitäs muuten hommata oma TFM aikakausilehti niin voitais viritellä tuloksia niin, että tuloslista näyttäis mieleiseltä