Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Rohkenen aloittaa uuden topicin aiheesta TeamForceMajor (TFM) goes to Bonneville. Aateltiin mennä Burt Munro hengessä. Keskustelu vapaata (saa myös vittuilla).
Kysy jos projektista kysyttävää, urputa jos projekti vituttaa. Kehu, jos on kehuttavaa. Ylipäätään, sana on vapaa :welcome:
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

kahdellako samanlaisella moottorilla sinne lähdetään? millai tup aavikon (varmasti lämmin?) iilmasto on otettu huomioon?
Vaatinee varmaan jäähdytykseltä enemmän jottei männät sula, kun useampi maili siellä kuitenkin ajetaan täydellä kaasulla.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Mitä tapahtu vanhalle topicille?
Mitä tällä välin on tapahtunut?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

BaTTman kirjoitti:Mitä tapahtu vanhalle topicille?
Mitä tällä välin on tapahtunut?
:D,,, ja sit mä heräsin :tapu:
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

...



Edited By Heksa on 1376667275
SMR
Avatar
harris
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:01
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja harris »

Kiitos! Tenhulttio+TFM Tätä oon odottanut.Lycka till... kaikille rakentajille.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuva

Kuva

Kuva
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Mitäs Taxille on tapahtunut ???
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

onko tuossa tokakuvassa tuo kulunu ympyrä, niin sellanen kaatumatatti? Jos on niin melko silee on tullu,huh. Yllättävän vähillä damageilla selvisittä.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

suiza kirjoitti:Mitäs Taxille on tapahtunut ???
kopioituna toiselta voorumilta:
tenhulttio @ Loka. 29 2011,20:58
On me TFM:lla kans koitettu olla jonakin. Tänään (29.10.2011) päästeltiin eräällä 2700m pitkällä korpikentällä SUOMESSA. Ei oikeen ollut lykkyä mukana. Tässä listaan nopeusajon kolme pahinta huolta:
1. Sivutuuli
2. Kentän tasaisuus
3. Pito

Noh, me ajeltiin Taxia säätöön. 5m/s sivutuuli, töyssyt 950m ja 1500m kohdissa, märkä kiitotie. Ennuste ei ollut kovin hyvä. Paperilla Taxin piti mennä +400km/h 0-tuulessa. Eipä tietoa, miten teoria toimi. Kenttässä oli niin pahoja töyssyjä, että ei puhettakaan, että olis pystynyt päästeleen täysiä koko mailin. Vähintään 1200m kohdassa oli jo pakko löysätä kun pyörä vatkasi sivutuulessa (töyssyissä).
Lopuksi kokkeilin ajaa lievään sivuvastaiseen tuuleen, josko kenttä olis ollut tasaisempi toisesta ajosuunnasta. Eipä ollut. Vatkas aivan perkuleesti. Päätin löysätä vauhtia n. 1km jälkeen. Kun vauhti hiljeni, niin noin 100km/h (logitieto) vauhdissa pyörä karkasi alta. Ei kerinny kissaa sanoa. Siinä sitä liukuin asfalttia vasten ja katsoin kun Taxi liukui vähintään tuplamatkan kuin itse. Yllättävän pienin vammoin mentiin. Pikkusormeen pieni nirhauma ja oikeaan lonkkaan mustelma (ei vielä näy, mutta tuntuu). Ajopuku muuttui kiiltävästä nahasta mokaksi noin kämmenen kokoiselta alueelta. Taxin vammat oli lähinnä naarmuja katteissa ja 10-15mm lyhentynyt jalkatappi. Ei siis mitään oikeaa vikaa.
Jos kypäräkamerasta tai muualta irtoaa rainaa, niin pistämmä juutuupiin.
On ainakin yritetty. :dunno:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

ysi-ärrä kirjoitti:onko tuossa tokakuvassa tuo kulunu ympyrä, niin sellanen kaatumatatti? Jos on niin melko silee on tullu,huh. Yllättävän vähillä damageilla selvisittä.
startin koppa tuli katteesta läpi
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jaakko kirjoitti:kahdellako samanlaisella moottorilla sinne lähdetään? millai tup aavikon (varmasti lämmin?) iilmasto on otettu huomioon?
Vaatinee varmaan jäähdytykseltä enemmän jottei männät sula, kun useampi maili siellä kuitenkin ajetaan täydellä kaasulla.
OAMK:lta tuli uus kaveri mukaan. Opinnäytetyön aihe, ilokaasumoottorin speksaus. Perustuu lähtötietoina ensimäisellä moottorilla tehtyihin mittauksiin.
Jäähdytys on vakio. Iso vauhti antaa syylärille enemmän ilmaa kuin matelu. Lämmöt nousee lähinnä vain paikallaan käytettäessä.
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

No helveta. Onneks ei pahempaa sattunu lähinnä kuskille. Tsemiä kevääseen.. :thumbup:
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Aika pienet vauriot pyörässä (ja kuskissa mikä tärkeintä..), paljon oli vauhtia kun pyörä kääntyi kyljelleen?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jyka kirjoitti:Aika pienet vauriot pyörässä (ja kuskissa mikä tärkeintä..), paljon oli vauhtia kun pyörä kääntyi kyljelleen?
Login mukaan himpan yli satanen... Hyvässä himmaus vaiheessa. No hyvää oppia Bonnevilleä ajatellen. Siellä on myös liposaa ja ei välttämättä ihan peilisuora pinta. Onneksi damaget oli pyörässä isommat kun kuskissa ja pyörässäkin mitättömät. Tollahan olisi vielä ajettu jos keli ja kenttä olisivat sen vain mahdollistaneet.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Vastaa Viestiin