Juuri näin. Vaikea on keksiä enää ennen näkemätöntä modia. Paljon on valmista osaa ja ne on niin nähty. Mut minkäs teet, itelläkin kiinni kaikkee semmosta tusinakampetta mitä on joka jätkällä, vaikee vaan löytää tahi tehdä itse tilalle spesiaalia. Jos niinko sitä hakee. Tämmöset herättää huomion heti asian tunteville, ja muu kansa tuumii että jotain siinä on, mut mitäVeliHölmöK8 kirjoitti:Hieno! Juuri nuo omat ideat ja niiden toteutus on se juttu. Usein tulee itsekin turvauduttua valmiisiin bolt-on -kilkkeisiin, mutta kun joskus sattuu lamppu syttymään, niin tuntuu oikein hyvälle vaikka kyse olisi pienestäkin asiasta - saati tuollaisesta, joka huomataan heti ja merkitsee kokonaisuudessa paljon. Siis: ja
Gen2 modauksia kaudelle 2011
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.
Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.
Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen
Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi
Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.
Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen
Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi
Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Epäilemättä tulos on siisti, niin ja kuinka pienillä "muutoksilla" ulkonäköä saa pävitettyä "pirteämmäksi".Robinson Crusoe kirjoitti:Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.
Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.
Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen
Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi
Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Nää on hienoja vehkeitä nämä busanistien mopotit
Fillari on pikku hiljaa nipussa. Jarrukilkkeet, alusta ja putki on kiinni. Tepan maalama tankki näyttää hyvältä
Harmittavasti teettämäni jarruletku oli kuitenkin liian pitkä, eli Brembo RCS19 -pääsylinterin kanssa EI kannata laittaa vakiomittaisia letkuja.
Kuvia Kansisetin galleriassa.
Seuraavaksi, luultavasti ensi viikolla, pyörä menee Samille säädettäväksi. Eli Sami asentaa ilokaasusetin (lentokenttäkäyttöön) ja tekee säädöt. Mulla ei nyt ole ihan kirkasta kuvaa mitä kaikkea EcuEditorilla voi tehdä mutta eiköhän Samilta voi sitten kysyä
Edited By Robinson Crusoe on 1298312253
Harmittavasti teettämäni jarruletku oli kuitenkin liian pitkä, eli Brembo RCS19 -pääsylinterin kanssa EI kannata laittaa vakiomittaisia letkuja.
Kuvia Kansisetin galleriassa.
Seuraavaksi, luultavasti ensi viikolla, pyörä menee Samille säädettäväksi. Eli Sami asentaa ilokaasusetin (lentokenttäkäyttöön) ja tekee säädöt. Mulla ei nyt ole ihan kirkasta kuvaa mitä kaikkea EcuEditorilla voi tehdä mutta eiköhän Samilta voi sitten kysyä
Edited By Robinson Crusoe on 1298312253
Hyvä robin..
Edited By Jukkis on 1298472537
Edited By Jukkis on 1298472537
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..
Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen. Käänteinen vaihdekaavio jäi nyt tekemättä kun pelkään totutteluvaihetta
Tarkempia lukemia ja parempia kuvia luvassa kunha Sami tuo pyörän mulle huomenna.
Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen. Käänteinen vaihdekaavio jäi nyt tekemättä kun pelkään totutteluvaihetta
Tarkempia lukemia ja parempia kuvia luvassa kunha Sami tuo pyörän mulle huomenna.
Eli hallissa kokeilemaan. Olikos sulla jotain vanhoja tuloksia sieltä ? Ja mitä aattelit että vois nyt kulkee ?Robinson Crusoe kirjoitti:Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..
Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- jamonaattori
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
- Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi
hups, muistin vähän väärin. Dynolappi on nyt edessäni:
196.4hv @ 10206rpm / 157.6Nm @ 7061rpm
ilokaasulla: 231.2hv @ 9839rpm / 190.0Nm @ 8328rpm
***************
Koneelle ei ole tehty mitään, putkiviri, eli Akran 4-2-2 kokoränni on ainoa muutos. Samin mukaan hänen penkissään on käynyt yksi gen2:nen jossa on ollut enemmän tehoa (oliko 199hv). Eli sinänsä en ole tyytyväinen
Puhutaan siis konetehosta, ei takistehosta.
196.4hv @ 10206rpm / 157.6Nm @ 7061rpm
ilokaasulla: 231.2hv @ 9839rpm / 190.0Nm @ 8328rpm
***************
Koneelle ei ole tehty mitään, putkiviri, eli Akran 4-2-2 kokoränni on ainoa muutos. Samin mukaan hänen penkissään on käynyt yksi gen2:nen jossa on ollut enemmän tehoa (oliko 199hv). Eli sinänsä en ole tyytyväinen
Puhutaan siis konetehosta, ei takistehosta.
Laitetaan tännekin
*****************
Putkiston vaihdon jälkeen, muuten sama setti:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 22,3C
Koneteho/vääntö: 196,4hv/157,6Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Väännön lisäys oli aika olematonta, ainaostaan 5,6Nm
Ja sama fillari ilokaasulla:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 21,4C
Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Todisteet: dynolappu
Huomionarvoinen seikka on lämpötilan muutos ja erityisesti ilmankosteus, joka oli viime elokuussa huomattavasti korkeampi kun nyt maaliskuussa.
*****************
Robinson Crusoe kirjoitti:Malli: K9
Päivämäärä: 17.8.2010
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 26,4C
Teho/vääntö takapyörältä: 168,7hv/145,5Nm
Koneteho/vääntö: 183,5hv/152,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: vakio
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Kuvat: koneteho, takisteho ja Sami in action
Putkiston vaihdon jälkeen, muuten sama setti:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 22,3C
Koneteho/vääntö: 196,4hv/157,6Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Väännön lisäys oli aika olematonta, ainaostaan 5,6Nm
Ja sama fillari ilokaasulla:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 21,4C
Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Todisteet: dynolappu
Huomionarvoinen seikka on lämpötilan muutos ja erityisesti ilmankosteus, joka oli viime elokuussa huomattavasti korkeampi kun nyt maaliskuussa.