VeliHölmöK8 kirjoitti:Hieno! Juuri nuo omat ideat ja niiden toteutus on se juttu. Usein tulee itsekin turvauduttua valmiisiin bolt-on -kilkkeisiin, mutta kun joskus sattuu lamppu syttymään, niin tuntuu oikein hyvälle vaikka kyse olisi pienestäkin asiasta - saati tuollaisesta, joka huomataan heti ja merkitsee kokonaisuudessa paljon. Siis: ja
Juuri näin. Vaikea on keksiä enää ennen näkemätöntä modia. Paljon on valmista osaa ja ne on niin nähty. Mut minkäs teet, itelläkin kiinni kaikkee semmosta tusinakampetta mitä on joka jätkällä, vaikee vaan löytää tahi tehdä itse tilalle spesiaalia. Jos niinko sitä hakee. Tämmöset herättää huomion heti asian tunteville, ja muu kansa tuumii että jotain siinä on, mut mitä
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.
Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.
Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen
Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi
Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Robinson Crusoe kirjoitti:Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.
Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.
Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen
Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi
Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Epäilemättä tulos on siisti, niin ja kuinka pienillä "muutoksilla" ulkonäköä saa pävitettyä "pirteämmäksi".
Nää on hienoja vehkeitä nämä busanistien mopotit
Seuraavaksi, luultavasti ensi viikolla, pyörä menee Samille säädettäväksi. Eli Sami asentaa ilokaasusetin (lentokenttäkäyttöön) ja tekee säädöt. Mulla ei nyt ole ihan kirkasta kuvaa mitä kaikkea EcuEditorilla voi tehdä mutta eiköhän Samilta voi sitten kysyä
Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..
Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen. Käänteinen vaihdekaavio jäi nyt tekemättä kun pelkään totutteluvaihetta
Tarkempia lukemia ja parempia kuvia luvassa kunha Sami tuo pyörän mulle huomenna.
Robinson Crusoe kirjoitti:Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..
Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen.
Eli hallissa kokeilemaan. Olikos sulla jotain vanhoja tuloksia sieltä ? Ja mitä aattelit että vois nyt kulkee ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
***************
Koneelle ei ole tehty mitään, putkiviri, eli Akran 4-2-2 kokoränni on ainoa muutos. Samin mukaan hänen penkissään on käynyt yksi gen2:nen jossa on ollut enemmän tehoa (oliko 199hv). Eli sinänsä en ole tyytyväinen
Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Kiitos molemmista dynokäyristä. Noita on kiva ihmetellä. Jännää että putkisto tu ojo @6krpm yli 5hp tehoa.. Tietysti ei niin vertailukelpoista kun eri päivinä ajetut. Paljonkohan lämpötila vaikuttaa?