Gen2 modauksia kaudelle 2011

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

VeliHölmöK8 kirjoitti:Hieno! Juuri nuo omat ideat ja niiden toteutus on se juttu. Usein tulee itsekin turvauduttua valmiisiin bolt-on -kilkkeisiin, mutta kun joskus sattuu lamppu syttymään, niin tuntuu oikein hyvälle vaikka kyse olisi pienestäkin asiasta - saati tuollaisesta, joka huomataan heti ja merkitsee kokonaisuudessa paljon. Siis: :thumbup: ja :respekt:
Juuri näin. Vaikea on keksiä enää ennen näkemätöntä modia. Paljon on valmista osaa ja ne on niin nähty. Mut minkäs teet, itelläkin kiinni kaikkee semmosta tusinakampetta mitä on joka jätkällä, vaikee vaan löytää tahi tehdä itse tilalle spesiaalia. Jos niinko sitä hakee. Tämmöset herättää huomion heti asian tunteville, ja muu kansa tuumii että jotain siinä on, mut mitä :)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" :) Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.

Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.

Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen :D

Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi :D

Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Robinson Crusoe kirjoitti:Mun olisi ehkä pitänyt laittaa otsikoksi "Gen2 parannuksia kaudelle 2011" :) Se kuvaisi paremmin mistä tässä on kyse.

Melkein kaikki tilatut osat parantavat pyörässä ominaisuuksia, jotka olen kokenut puutteellisiksi kahden ajokauden aikana.

Sitten on osia joiden hyvyydestä on lähinnä subjektiivisiä arvioita ja joiden hankintaan liittyy enemmän "pitää olla" mentaliteettia, kuten esim. Supersprox alumiininen takaratas tai Galferin piparijarrulevyt. Mutta se kuuluu harrastukseen :D

Ulkonäkösyistä pari osaa, kuten tummennetut valot ja vilkut ja mustiksi maalatut jalkatapit, liittyvät visioon joka mulla oli jo pyörää hankkiessa, eli toteuttaa teemaltaan harmaa/musta pyörä OEM-hengessä. OEM tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että ulkonäöllisesti pyörä on miltei vakion näköinen mutta ominaisuuksiltaan parempi :D

Tuli mieleen että lopullisen sysäyksen maalauttaa jalkatapit tuli yhdestä projektipyörästä Hayabusa.org:n foorumilta.
Epäilemättä tulos on siisti, niin ja kuinka pienillä "muutoksilla" ulkonäköä saa pävitettyä "pirteämmäksi".
Nää on hienoja vehkeitä nämä busanistien mopotit :thumbup:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Fillari on pikku hiljaa nipussa. Jarrukilkkeet, alusta ja putki on kiinni. Tepan maalama tankki näyttää hyvältä :)

Harmittavasti teettämäni jarruletku oli kuitenkin liian pitkä, eli Brembo RCS19 -pääsylinterin kanssa EI kannata laittaa vakiomittaisia letkuja.

Kuvia Kansisetin galleriassa.

Seuraavaksi, luultavasti ensi viikolla, pyörä menee Samille säädettäväksi. Eli Sami asentaa ilokaasusetin (lentokenttäkäyttöön) ja tekee säädöt. Mulla ei nyt ole ihan kirkasta kuvaa mitä kaikkea EcuEditorilla voi tehdä mutta eiköhän Samilta voi sitten kysyä :)




Edited By Robinson Crusoe on 1298312253
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Hyvältä näyttää - laatuosia laatupyörässä ???
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
Ekoteko
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 18:27
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Tyylikäs ja laadukas, hienoa!! :respekt:
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F


TEAM CAMPARI
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Hyvä robin.. :)



Edited By Jukkis on 1298472537
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..

Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen. Käänteinen vaihdekaavio jäi nyt tekemättä kun pelkään totutteluvaihetta :)

Tarkempia lukemia ja parempia kuvia luvassa kunha Sami tuo pyörän mulle huomenna.
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Pitäis edetä :D
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Robinson Crusoe kirjoitti:Sami on asentanut ilokaasut ja tehnyt tarvittavat säädöt. Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm (233hv/197Nm ilokaasulla), en nyt muista tarkkoja lukemia, mutta noin suunnilleen..

Shifteri asetettu toimimaan 4000rpm jälkeen ja ilokaasu aktivoituu vasta kolmosvaihteesta eteenpäin 8000rpm jälkeen.
Eli hallissa kokeilemaan. Olikos sulla jotain vanhoja tuloksia sieltä ? Ja mitä aattelit että vois nyt kulkee ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jamonaattori
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Joulu 2007, 10:56
Paikkakunta: Kouvostoliitto/Stadi

Viesti Kirjoittaja jamonaattori »

Robinson Crusoe kirjoitti:Dynotettu koneteho/vääntö 197hv/???Nm

Mitäs tähän settiin on tehty perukoneelle?
SMR
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

hups, muistin vähän väärin. Dynolappi on nyt edessäni:

196.4hv @ 10206rpm / 157.6Nm @ 7061rpm

ilokaasulla: 231.2hv @ 9839rpm / 190.0Nm @ 8328rpm

***************
Koneelle ei ole tehty mitään, putkiviri, eli Akran 4-2-2 kokoränni on ainoa muutos. Samin mukaan hänen penkissään on käynyt yksi gen2:nen jossa on ollut enemmän tehoa (oliko 199hv). Eli sinänsä en ole tyytyväinen :D

Puhutaan siis konetehosta, ei takistehosta.
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

No niin, hyvät on lukemat. Kyll nyt on hyvä uusi kausi aloittaa.
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Laitetaan tännekin
*****************
Robinson Crusoe kirjoitti:Malli: K9
Päivämäärä: 17.8.2010
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 26,4C

Teho/vääntö takapyörältä: 168,7hv/145,5Nm
Koneteho/vääntö: 183,5hv/152,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: vakio
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Kuvat: koneteho, takisteho ja Sami in action


Putkiston vaihdon jälkeen, muuten sama setti:

Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 22,3C

Koneteho/vääntö: 196,4hv/157,6Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Väännön lisäys oli aika olematonta, ainaostaan 5,6Nm :(

Ja sama fillari ilokaasulla:

Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 21,4C

Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla

Todisteet: dynolappu

Huomionarvoinen seikka on lämpötilan muutos ja erityisesti ilmankosteus, joka oli viime elokuussa huomattavasti korkeampi kun nyt maaliskuussa.
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Kiitos molemmista dynokäyristä. Noita on kiva ihmetellä. Jännää että putkisto tu ojo @6krpm yli 5hp tehoa.. Tietysti ei niin vertailukelpoista kun eri päivinä ajetut. Paljonkohan lämpötila vaikuttaa?

Hyvä teholisäys käyrässä ilokaasusta :)
Vastaa Viestiin