Vaihteiston jumiutuminen

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
102-1266052921

Viesti Kirjoittaja 102-1266052921 »

Mikähän mahtaa olla valmistaja tälle hondan öljylle? oma veikkaukseni on Repsol
101-1271744530

Viesti Kirjoittaja 101-1271744530 »

Onkos teillä ollut yleisestikin tuota jumiutumista ja takkuilua? Omassa mopossa huomasin takeltelua ja varsinkin vaihdettaessa 5-> 6 kävikin jokusen kerran niin, että pykälä ei mennyt isommalle vaan putosi takaisin vitoselle hiukan v**tumaisesti nykäisten. Tuli mieleen, että paskat kaupat. Muistuipa mieleen kawan ajalta tarina 10r:n vastaavista ongelmista, mitkä monesti oikeni vaihteensiirtäjän nivelten rasvaamisella. Tulipahan sitä sovellettua omaan 6r:kin, joten ajattelin kokeilla busaan samaa hoitoa. Ruiskautin CRC:n multilubea reilusti nivelten suojakumien alle, ja nyt muutaman ajoreissun perusteella tuntuisi, että vaihteen siirto toimiin paljon paremmin. Tiedä häntä sitten oliko parannus vain henkistä, mutta sama se kai sitten... :skootteri:
Avatar
jbusa
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Helmi 2008, 21:38
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja jbusa »

Joo uutenahan oli pikkasen jäykkyytä kunnes haki kaikki osaset paikkansa... ??? Kilometreja lisää ja johan alkaa pelittää! :cool:
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

No voe vittu,
Motulia koneeseen niin ei tarvitse itkeä saatana, (mää käytän tota ja toi käyttää sitä ja tolla ei toimi ja tolla toimii) oikeesti hei vaihtakaa kengät ja säätäkää se saatanan vaihdepoljin.
:pylly:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Käännetty kaavio niin eipä ole välivapaita juuri enää löytynyt... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Ei ole ongelmia vaihteissa ollut kun myös vaihdettu nurin päin pykälät,Translog Shifter käytössä.Ja kytkin muutettu myös (STM,luisto).

Hyvin pelittää ja aina käyttänyt Shellin öljyjä?
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

En tiedä päivitteleekö ne k8-k9 laatikkoa, mutta ei kertaakaa oo välivapaata löytyny k9:stä kun taas k8:sta löysin jokusen kerran ja muutenkin tässä viimesessä keksinnössä laatikko toimii kuin unelma.
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Hei, sukin laatikossa on aina välivapaita,,, ja ne lootat on yksilöitä,,
Mullaki heittää vitosen ja kutosen välillä vapaata ja välillä pikku vaihteilla. päässä heittää myös mutta se ei vaikuta mopoon.
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Simmatkaa loota,toki aika iso homma,mut jos muusta syystä kone irti niin....
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
66-1272617023

Viesti Kirjoittaja 66-1272617023 »

K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Busari kirjoitti:K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...
Anteeksi edellisten viestien sisältö :kippis:
Kun tulet liikennevaloihin, pudota vaihteita yksi kerrallaan alaspäin, aina kytkintä ylhäällä käyttäen jos ei muu auta, ja jos jokin vaihde ei mene päälle tai ei mene vapaalle, käytä edelleen kytkintä ylhäällä.
Se on aivan normaalia, älä huolestu, rakkaasi ei ole rikki, se on Suzuki. :;):
Ja ne vaihteet kannattaa runnoa sisään eikä käsitellä kuin kipetä p....a. :baaa:
66-1272617023

Viesti Kirjoittaja 66-1272617023 »

Snake kirjoitti:
Busari kirjoitti:K9 loota meinää kränätä jos liruttaa 3lla valoihin pikkuhiljaa kytkin pohjassa, ja alkaa laittaa 2sta sisään---menee välivapaalle ja vaihdenäyttö menee pimeäksi.----Siitäpä hieman kytkintä ylös, ja hoplaa, 2nen on päällä.
Sama kun 2sella rullaa kytkin pohjassa risteykseen, ja polkasee 1stä pesään,----jää vapaalle, eikä 1stä tahdo saada päälle.---sama juttu, kytkintä hieman ylös, ja ykkönen on pesässä!
Kyllä oikeasti meinaa polttaa hermoa, kun tuota tapahtuu suht usein.
Nyt pyörällä ajettu 18 tkm, ja ti huoltoon emc:lle. Kysäisenpä, mitä rasvaa sisään laittavat.
Pyörähän on paras, mitä markkinoilta saa rahalla, mutta tuon lootan kans tulee toisinaan ikävä xx:n lootaa, joka ääntää, mutta toimii kuin junan vessa...

Anteeksi edellisten viestien sisältö :kippis:
Kun tulet liikennevaloihin, pudota vaihteita yksi kerrallaan alaspäin, aina kytkintä ylhäällä käyttäen jos ei muu auta, ja jos jokin vaihde ei mene päälle tai ei mene vapaalle, käytä edelleen kytkintä ylhäällä.
Se on aivan normaalia, älä huolestu, rakkaasi ei ole rikki, se on Suzuki. :;):
Ja ne vaihteet kannattaa runnoa sisään eikä käsitellä kuin kipetä p....a. :baaa:
No höhöö!
Kyllähän me kaikki tiäretään, että oot aina kännissä... :kippis:

Joo, olen tullut samaan tulokseen, että vaatii käyttöä, ei ajatusta. Pohjelihakset peliin niin tulee tulosta.
Nyt kun tarkemmin ajattelen, on välivapaat ja muutkin ongelmat kilsojen myötä vähentyneet. Liekö oppimisen tulos, vai onko liikkuvat osat löytäneet sopivamman paikan... :glare:

Meetterissä kohta 19 tkm. Tälle kesälle jo 12 tkm.... Onse vaan niin kiva kampe :D
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Ei ole ongelmaa vaihtamisessa ollut sen jälkeen kun tuon kytkimen vaihto ja tuon trans login(sifterin)menee hienosti päälle ja ei tarvi runnoa:D
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Vastaa Viestiin