Vaihteiston jumiutuminen
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
No lohrutuksena niin kyllä Busassa aikas vähä vikoja loppupeleissä on, K4 ja K8 Busseilla ajoin vähä alle 100tkm ja ympäri ämpäri eurooppaa ja yhen kerran jäin tielle Ruottisa Jönköpingissä, LOPPU Bensa . Muuten idiootin varmoja vehkeitä oli molemmat sekä K4 liekkari ja K8 Walkkari . Sen takii täsä aikas kovaa Busakuumetta bodenkin, vaikka V-Rodista en luovukkaan, niin haluaisin sopuhintaasen ( = HALPA ) Gen 1 aihion josta sitten pykästään todella erikoinen katteiden maalauksella ja slipareiden / satuloiden vaihdolla / Plexin vaihdolla + vähä kahvaa ja pikku nippeliä lisäx . Mielessäni jo hahmotellu biken.
Toi varmaan joku isompi juttu, mutta JOS / KUN sitten törmäät välivapaa propleemiin, eli ylleensä 5 / 6 vaihteiden välissä ( Ekassa K4 mulla löyty välivapaa alkuun 4 / 5 vaihteen välistäKIN ) Ni anna aina kierrosten / vauhdin puota kunnolla, ennen kuin polkaset pykälän sissään. Rusahtaa kokolailla ilkeesti jos kovassa vauhissa survoo välivapaalta vaihteen piälle. Ja ennymuista kuka anto toimivan ohjeen välivapaa juttuun, eli KÄYTÄ vaihteita . Ihan vakiobusassakin vääntö niin messee, että tullee usein ajettuu isolla pykälällä, kun ei TARVI vaihtaa . :p
K4 oli muistaakseni n. 15tkm ajettu kun välivapaita ei tahtonnu löytyä ennää hakemallakaan, mutta olin tosiaan käyttänyt vaihteita . K8 tais olla 10tkm ajettu kun en siitäkään saanu välivapaata ennää hakemallakaan päälle . Mutta kantsii tosiaan aina käyttää vaihteita ja esim. jarrupaloja / levyjä säästää kovasti kun jarruttelee moottorilla hiljentäessä. Sekä esim ohituksissa ei oikeesti tarvi pienempää heittää, mutta mä ALKUUN puotin aina 3 vaihteelle ja sitten ohittaessa isompaa sissään .
Toi varmaan joku isompi juttu, mutta JOS / KUN sitten törmäät välivapaa propleemiin, eli ylleensä 5 / 6 vaihteiden välissä ( Ekassa K4 mulla löyty välivapaa alkuun 4 / 5 vaihteen välistäKIN ) Ni anna aina kierrosten / vauhdin puota kunnolla, ennen kuin polkaset pykälän sissään. Rusahtaa kokolailla ilkeesti jos kovassa vauhissa survoo välivapaalta vaihteen piälle. Ja ennymuista kuka anto toimivan ohjeen välivapaa juttuun, eli KÄYTÄ vaihteita . Ihan vakiobusassakin vääntö niin messee, että tullee usein ajettuu isolla pykälällä, kun ei TARVI vaihtaa . :p
K4 oli muistaakseni n. 15tkm ajettu kun välivapaita ei tahtonnu löytyä ennää hakemallakaan, mutta olin tosiaan käyttänyt vaihteita . K8 tais olla 10tkm ajettu kun en siitäkään saanu välivapaata ennää hakemallakaan päälle . Mutta kantsii tosiaan aina käyttää vaihteita ja esim. jarrupaloja / levyjä säästää kovasti kun jarruttelee moottorilla hiljentäessä. Sekä esim ohituksissa ei oikeesti tarvi pienempää heittää, mutta mä ALKUUN puotin aina 3 vaihteelle ja sitten ohittaessa isompaa sissään .
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Olen ajanut uudella K9 reilu 150km, kerran käynyt vähän vastaavaa, vaihdekeppi "jumittui" vapaalle. Ei mennyt ykkönen eikä kakkonen päälle. Liikuttelin pyörää ja kaasuttelin, ei tuntunut auttavan mikään. Sitten ilman kytkintä vahingossa painoin vaihteen ykköselle ja se meni päälle ja pyörä sammui..
Oliskohan vain uudenkankeutta.. Mulla taas pyörän kanssa sellaista, että kylmänä hädin tuskin pysyy käynnissä käynnistyksen jälkeen. Nythän on kyllä ollut kylmät kelitkin (5-12 astetta) ja vehje tosiaa uudenkarhea. En vielä ainakaan ole hädissäni..
Oliskohan vain uudenkankeutta.. Mulla taas pyörän kanssa sellaista, että kylmänä hädin tuskin pysyy käynnissä käynnistyksen jälkeen. Nythän on kyllä ollut kylmät kelitkin (5-12 astetta) ja vehje tosiaa uudenkarhea. En vielä ainakaan ole hädissäni..
Tuota joskus sattuu, siis että vaihde ei mene päälle. Paina kytkin pohjaan, vapauta, paina uudelleen pohjaan ja jo toimiijarpola kirjoitti:Olen ajanut uudella K9 reilu 150km, kerran käynyt vähän vastaavaa, vaihdekeppi "jumittui" vapaalle. Ei mennyt ykkönen eikä kakkonen päälle. Liikuttelin pyörää ja kaasuttelin, ei tuntunut auttavan mikään. Sitten ilman kytkintä vahingossa painoin vaihteen ykköselle ja se meni päälle ja pyörä sammui..
Oliskohan vain uudenkankeutta.. Mulla taas pyörän kanssa sellaista, että kylmänä hädin tuskin pysyy käynnissä käynnistyksen jälkeen. Nythän on kyllä ollut kylmät kelitkin (5-12 astetta) ja vehje tosiaa uudenkarhea. En vielä ainakaan ole hädissäni..
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Suzukin normi vika/ominaisuus,
niinkuin bobo tuossa mainitsi kytkintä pohjaan ja uus yritys,,jotkut väittää että öljyt vaikuttais mutta tiedä niistä, Motul pitäisi toimia ja jos hifistelemään aletaan niin v300 mikä maksaa saatanasti.(kyllä sen pitäis ihan niillä uusillakin ööleillä pelata)
Itse luotan kyl ihan 10/40 normi kamaan mikä on se suositus. Joskus se vaihde akselin säätökin auttaa.Tosin uutuuttaan voivat vähän temppuilla vaihteet,mulla parani ekan huollon jälkeen kun sai uutta öljyä sisään mutta kyllä se vielä valoihin tultaessa takkuaa kun vapaata hakee, tosin ei aina.Ens viikolla toinen huolto jiihaa, 2v vanha mopo ja 6 t mittarissa
Edited By Snake on 1271580647
niinkuin bobo tuossa mainitsi kytkintä pohjaan ja uus yritys,,jotkut väittää että öljyt vaikuttais mutta tiedä niistä, Motul pitäisi toimia ja jos hifistelemään aletaan niin v300 mikä maksaa saatanasti.(kyllä sen pitäis ihan niillä uusillakin ööleillä pelata)
Itse luotan kyl ihan 10/40 normi kamaan mikä on se suositus. Joskus se vaihde akselin säätökin auttaa.Tosin uutuuttaan voivat vähän temppuilla vaihteet,mulla parani ekan huollon jälkeen kun sai uutta öljyä sisään mutta kyllä se vielä valoihin tultaessa takkuaa kun vapaata hakee, tosin ei aina.Ens viikolla toinen huolto jiihaa, 2v vanha mopo ja 6 t mittarissa
Edited By Snake on 1271580647
Ihan tähän Snaken kummasteluun, niin voin luvata että öljyt vaikuttaa. Mulle laitettiin 18tkm huollossa honda gn 10w40 (40e) ja kummastelin sitä jo kun katselin työselostetta. honda
No he vakuuttivat että samat ölpät on muillekin laitettu ja hyvin ne toimii ku ei oo kukaan ainakaan valittanut. Justjoo... Heti huomas että kierrosherkkyys kärsi ja vaihteet alko kränää. Aiemmin vaihteet ei jumittanu ollenkaan ja nyt melkei joka valois sai työnnellä pyörää edestakas.
Nyt koneessa Shell Advanced (40e) öljyt ja toimii paljon paremmin nyt vaan tuppaa löytyy välivapaita.
Näitä ennen ollut Castrol RS Superbike 10w50 (61e) ja niillä ainakin kaikki toimi täydellisesti. Varmaankin kokeilen noita taas seuraavaksi, että ei tuu epäselvyyksiä siitä onko muisti tehnyt kepposia vai onko noi vaan oikeasti parhaat.
Maksan sitten sen 20e enemmän/6tkm, kunhan kaikki skulaa niinku pitääkin. Mitäs meinaa vaihdeakselin säätö?
Edited By roobe on 1271584805
No he vakuuttivat että samat ölpät on muillekin laitettu ja hyvin ne toimii ku ei oo kukaan ainakaan valittanut. Justjoo... Heti huomas että kierrosherkkyys kärsi ja vaihteet alko kränää. Aiemmin vaihteet ei jumittanu ollenkaan ja nyt melkei joka valois sai työnnellä pyörää edestakas.
Nyt koneessa Shell Advanced (40e) öljyt ja toimii paljon paremmin nyt vaan tuppaa löytyy välivapaita.
Näitä ennen ollut Castrol RS Superbike 10w50 (61e) ja niillä ainakin kaikki toimi täydellisesti. Varmaankin kokeilen noita taas seuraavaksi, että ei tuu epäselvyyksiä siitä onko muisti tehnyt kepposia vai onko noi vaan oikeasti parhaat.
Maksan sitten sen 20e enemmän/6tkm, kunhan kaikki skulaa niinku pitääkin. Mitäs meinaa vaihdeakselin säätö?
Edited By roobe on 1271584805