Penkityspäivä Kajaanissa - 15.5.2010

Pohdintaa kotimaan tapahtumisista ja kokoontumisista
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busajasa kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tulipas Jasan kanssa pika yllätysvisiitti tehtyä. Sanoisin KajBusa että kärsii pahasti hapen puutteesta siellä hallissa vaparit ja tehontuotto jää siksi vähän laimeaksi, hapen puutetta ei pysty oikein mikään korjauskerroin kompensoimaan. Todisteena esim. tuo oma pyörä josta keväällä 2009 löytyi siellä 196hp ja nyt todistetusti ~20hp tehokkaampana 205hp. Jotenkin täytyisi pyörälle järjestää ilmavirta suoraan pihalta niin tilanne korjautuisi.

No se teorioinnista ja jotain muistinvaraisia tuloksia:
Oma 205hp/154Nm
Titaani 206hp/152Nm
Snuggles 236hp/???Nm (potkii pirun hyvin!!!)
Möhkö Kawa Turbo @ 1bar 210hp
Hayabusa Gen1 kokoputkella 154hp
Hayabusa Gen2 kokoputkella haarukkaan 172-174hp

Saapi korjata jos jonkun mielestä virheitä ylläolevassa. :)

Hmm.. aika väljä tila on, tuskin ilma loppuu, näyttäs aika lailla samoja lukuja kun samin penkki takikselta.. ???
Kajbusa, onko penkin ohjelmisto päivitetty kun tehot osuvat noin hyvin linjaan Dynostar penkin kanssa ?

eikös titaanilla ollut 227/170 samin penkissä? mikäli näin niin huimahko ero eiliseen 206/152 etten sanoisi. Vai onkos toi Titaaniin Samin penkitys koneteho ei takapyörä?

Samin käppyröissä DIN standardi korjaus, Kajaanilla SAE. DIN antaa hieman isompia lukuja.

Hapen määrä ilmakehässä on 21%, se ei päivän aikana muutu. Ei teillä siellä happi ole loppunut.

No ei se mitään, näyttäs että voi lopettaa virittämisen kokonaan, päivä päivältä hapekkaampaa :

Hapen määrä näyttäs olevan kasvussa : )

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Oxygen_atmosphere.png




Edited By Kekkula on 1274019662
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Teamin puolesta kiitän Matin poppoota, hyvä meininki... hapesta mitään tie mutta kyllä sie snugglelilla potki hyvin.. kyllä sen kuulee ja tuntee kun rulla saa kyytiä... en viittiny omaa ylivuotista kiusata :)



Edited By Jukkis on 1274021734
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Eli takis tehot oli ihan samat Samilla ja Kajaanissa.

Edit:
Tärkein unohtui!
Suuret kiitokset Kajaanin MC porukoille mahtavasta taphtumasta ja iltabileistä!!
Niin tuntuu että sitä tehoa ole koskaan tarpeeksi, aina voi saada lisää!?




Edited By Titaani on 1274027660
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
JiiJii
Viestit: 127
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 13:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JiiJii »

Kajbusalle ja Kajaanin MC muulle väelle kiitokset penkitys tapahtumasta ja riemukkaista bileistä :D
Ollessani kalassa 70-luvulla DDR:ssä Matoa koukkuun laittaessa puoluejohtaja Nauroi Ääneen Alkoholi Polttoaineelle (E10)

Busat: K4, L0,L1

Member of Mc Speedfreaks
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Mukavaa oli, kiitos kajbusa ja candyman :kippis:
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

ysi-ärrä kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?

Eikös taxi käyny ollenkaan ny mittauttamassa tehoja?
Juu ei ehtinyt säätää Taxia ko. kinkereitä ennen, menossa nyt tulevana keskiviikkona TT-motorssiin vapari säädettäväksi / penkitettäväksi ja mikäli kaikki ok niin sit lähi aikoina Kajaaniin hupikaasujen kanssa säätämään / penkittämään...malttakaa vähän, tuntus olevan tötinää tötterössä sen verran jotta tuskin on tehot tippunut viime vuodesta kovinkaan paljoa?
Arctikdiver
Viestit: 366
Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04

Viesti Kirjoittaja Arctikdiver »

Kiitos Kajaanin väelle!
Kelit suosiolliset, kaikki toimi, mukavaa seuraa ja humalluttavat iltakinkerit.
Reissusta juuri kotiutuneena. Oli turvallinen matka, sen verran vahvasti oli Kuopiosta Järvenpäähän asti valvontaa.
Viimeiset 15 kilsaa ajeltiin valkosen jampun kanssa peräkannaa...

Vielä kiitos. :p
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Titaani kirjoitti:Eli takis tehot oli ihan samat Samilla ja Kajaanissa.

Numeroista vielä...

Esim. jos vaihtelet rengasta tai kevyttä vannetta penkityksien välillä niin saattaa tulla vaihtelua lukemiin.

Ei ne penkkiohjelmat tietääkseni pysty renkaan massaa ja ajon aikana renkaan muuttuvaa halkaisijaa aistimaan. Massa pyörii isommalla kehällä, tarkoittaa että lisää voimaa tarvitsee pyörittämiseen. Penkithän mittavaat rullan kiihtyvyyttä, josta sitten lasketaan nuo käppyröiden numerot.

Tehtiin testi 190/60/17 renkaalla ja 190/55 tai 50/17, ensimmäinen oli joku katukuvioinen RR kumi. Tehoeroa tuli noin 5 HP, siis pelkällä renkaan vaihdolla.

Viisaammat tietää kertoa, että nämä uudet matalapainerenkaat antaa muista poikkeavia lukemia.

Hiusten halkomista, mutta nuo hommat ei ole ihan yksinkertaisia. Edelleen on liuta tekijöitä jotka lukemiin vaikuttavat, en usko että yksikään penkki pystyy niitä "korjaamaan".




Edited By Kekkula on 1274026928
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

toimeve kirjoitti:...no on komiaa juttua ja kuvia!
Heh, miltei oikein meni juttu mutta olin varma että kun latelin niitä numeroita niin paljon niin joku virhe sinne varmasti tulee. Hevosia ilokaasulla 50 lisää eikä kilometrejä tunnissa. :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PeeKee
Viestit: 327
Liittynyt: 28 Kesä 2006, 01:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeeKee »

Näin oli Jari havaittavissa. :D
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

jarim kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...no on komiaa juttua ja kuvia!

Heh, miltei oikein meni juttu mutta olin varma että kun latelin niitä numeroita niin paljon niin joku virhe sinne varmasti tulee. Hevosia ilokaasulla 50 lisää eikä kilometrejä tunnissa. :D
Hyvä juttu, vaikka puuttukin kolme isoa kirjainta sekä terkut allekirjoittaneen vak.yhtiöön ;-)
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kiitokset kajbusalle ja kajaanin poppoolle. Keli oli komea ja meininki rentoa, joka jatkui myös illalla bileissä, blues puhuttelee aina vaikka siihen ei tulosten puolesta ollutkaan tarvetta :)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Jouniri kirjoitti:Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?
Joo, hepalla jäätiin siitä, perskules. Mut mites tuo taxin vääntö on saatu kun meikällä n. 183nm ? Maksimivääntö sen kokoiseen koneeseen olis n. 205nm, koneesta.

Noissa videoissa meno on tosi rauhallisen näköistä. Itte siinä kuitenkin ihan täpinöissä kun melua ja meininkiä torpassa.
http://timop.kuvat.fi/kuvat

Kamc:n porukalla saumaton yhteistyö penkkiin sitomisen ja mittaamisen kanssa, ihan proo.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Hyvä notta kelpasi. Kovaa hommaa tuo sitominen ja pakokaasuissa oleminen viis tuntia melkein putkeen, mutta ei valittamista, hauskaa oli!
Vastaa Viestiin