jarim kirjoitti:Tulipas Jasan kanssa pika yllätysvisiitti tehtyä. Sanoisin KajBusa että kärsii pahasti hapen puutteesta siellä hallissa vaparit ja tehontuotto jää siksi vähän laimeaksi, hapen puutetta ei pysty oikein mikään korjauskerroin kompensoimaan. Todisteena esim. tuo oma pyörä josta keväällä 2009 löytyi siellä 196hp ja nyt todistetusti ~20hp tehokkaampana 205hp. Jotenkin täytyisi pyörälle järjestää ilmavirta suoraan pihalta niin tilanne korjautuisi.
No se teorioinnista ja jotain muistinvaraisia tuloksia:
Oma 205hp/154Nm
Titaani 206hp/152Nm
Snuggles 236hp/???Nm (potkii pirun hyvin!!!)
Möhkö Kawa Turbo @ 1bar 210hp
Hayabusa Gen1 kokoputkella 154hp
Hayabusa Gen2 kokoputkella haarukkaan 172-174hp
Saapi korjata jos jonkun mielestä virheitä ylläolevassa.
Hmm.. aika väljä tila on, tuskin ilma loppuu, näyttäs aika lailla samoja lukuja kun samin penkki takikselta.. ???
Kajbusa, onko penkin ohjelmisto päivitetty kun tehot osuvat noin hyvin linjaan Dynostar penkin kanssa ?
eikös titaanilla ollut 227/170 samin penkissä? mikäli näin niin huimahko ero eiliseen 206/152 etten sanoisi. Vai onkos toi Titaaniin Samin penkitys koneteho ei takapyörä?
Samin käppyröissä DIN standardi korjaus, Kajaanilla SAE. DIN antaa hieman isompia lukuja.
Hapen määrä ilmakehässä on 21%, se ei päivän aikana muutu. Ei teillä siellä happi ole loppunut.
No ei se mitään, näyttäs että voi lopettaa virittämisen kokonaan, päivä päivältä hapekkaampaa :
Teamin puolesta kiitän Matin poppoota, hyvä meininki... hapesta mitään tie mutta kyllä sie snugglelilla potki hyvin.. kyllä sen kuulee ja tuntee kun rulla saa kyytiä... en viittiny omaa ylivuotista kiusata
Eli takis tehot oli ihan samat Samilla ja Kajaanissa.
Edit:
Tärkein unohtui!
Suuret kiitokset Kajaanin MC porukoille mahtavasta taphtumasta ja iltabileistä!!
Niin tuntuu että sitä tehoa ole koskaan tarpeeksi, aina voi saada lisää!?
Jouniri kirjoitti:Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?
Eikös taxi käyny ollenkaan ny mittauttamassa tehoja?
Juu ei ehtinyt säätää Taxia ko. kinkereitä ennen, menossa nyt tulevana keskiviikkona TT-motorssiin vapari säädettäväksi / penkitettäväksi ja mikäli kaikki ok niin sit lähi aikoina Kajaaniin hupikaasujen kanssa säätämään / penkittämään...malttakaa vähän, tuntus olevan tötinää tötterössä sen verran jotta tuskin on tehot tippunut viime vuodesta kovinkaan paljoa?
Kiitos Kajaanin väelle!
Kelit suosiolliset, kaikki toimi, mukavaa seuraa ja humalluttavat iltakinkerit.
Reissusta juuri kotiutuneena. Oli turvallinen matka, sen verran vahvasti oli Kuopiosta Järvenpäähän asti valvontaa.
Viimeiset 15 kilsaa ajeltiin valkosen jampun kanssa peräkannaa...
Vielä kiitos. :p
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Titaani kirjoitti:Eli takis tehot oli ihan samat Samilla ja Kajaanissa.
Numeroista vielä...
Esim. jos vaihtelet rengasta tai kevyttä vannetta penkityksien välillä niin saattaa tulla vaihtelua lukemiin.
Ei ne penkkiohjelmat tietääkseni pysty renkaan massaa ja ajon aikana renkaan muuttuvaa halkaisijaa aistimaan. Massa pyörii isommalla kehällä, tarkoittaa että lisää voimaa tarvitsee pyörittämiseen. Penkithän mittavaat rullan kiihtyvyyttä, josta sitten lasketaan nuo käppyröiden numerot.
Tehtiin testi 190/60/17 renkaalla ja 190/55 tai 50/17, ensimmäinen oli joku katukuvioinen RR kumi. Tehoeroa tuli noin 5 HP, siis pelkällä renkaan vaihdolla.
Viisaammat tietää kertoa, että nämä uudet matalapainerenkaat antaa muista poikkeavia lukemia.
Hiusten halkomista, mutta nuo hommat ei ole ihan yksinkertaisia. Edelleen on liuta tekijöitä jotka lukemiin vaikuttavat, en usko että yksikään penkki pystyy niitä "korjaamaan".
Heh, miltei oikein meni juttu mutta olin varma että kun latelin niitä numeroita niin paljon niin joku virhe sinne varmasti tulee. Hevosia ilokaasulla 50 lisää eikä kilometrejä tunnissa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Heh, miltei oikein meni juttu mutta olin varma että kun latelin niitä numeroita niin paljon niin joku virhe sinne varmasti tulee. Hevosia ilokaasulla 50 lisää eikä kilometrejä tunnissa.
Hyvä juttu, vaikka puuttukin kolme isoa kirjainta sekä terkut allekirjoittaneen vak.yhtiöön
Kiitokset kajbusalle ja kajaanin poppoolle. Keli oli komea ja meininki rentoa, joka jatkui myös illalla bileissä, blues puhuttelee aina vaikka siihen ei tulosten puolesta ollutkaan tarvetta
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Jouniri kirjoitti:Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?
Joo, hepalla jäätiin siitä, perskules. Mut mites tuo taxin vääntö on saatu kun meikällä n. 183nm ? Maksimivääntö sen kokoiseen koneeseen olis n. 205nm, koneesta.
Noissa videoissa meno on tosi rauhallisen näköistä. Itte siinä kuitenkin ihan täpinöissä kun melua ja meininkiä torpassa. http://timop.kuvat.fi/kuvat
Kamc:n porukalla saumaton yhteistyö penkkiin sitomisen ja mittaamisen kanssa, ihan proo.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -