Penkityspäivä Kajaanissa - 15.5.2010

Pohdintaa kotimaan tapahtumisista ja kokoontumisista
73-1266759198

Viesti Kirjoittaja 73-1266759198 »

_paffa kirjoitti:
toimeve kirjoitti:
IMKM kirjoitti:
...sovittiin _paffan kanssa klo 10.45 Siilinjärven Shellille, joten siihen ku tälläät (jos samoilta suunnilta tulet) niin porukassa sitten siitä ethenpäin.

Paitti että siis sielä pakko tankata niin busa ku ukkoki, joten luultavasti matka jatkuu joskus yhentoistamaissa/jälkhen.

Siilinjärven Shell

Jep siellä 10.45 ja OrMu:sta tunnistaa. Matkaan lähtee kyytiin siskonpoika 17v.

- Pasi

Joo, kylläpä tuohon vois ehtiä, kun ei kovin pitkä työyö ole tiedossa. Päästellään sitten porukalla Kajaaniin.




Edited By IMKM on 1273839655
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

IMKM kirjoitti:
_paffa kirjoitti:
toimeve kirjoitti:
Siilinjärven Shell

Jep siellä 10.45 ja OrMu:sta tunnistaa. Matkaan lähtee kyytiin siskonpoika 17v.

- Pasi

Joo, kylläpä tuohon vois ehtiä, kun ei kovin pitkä työyö ole tiedossa. Päästellään sitten porukalla Kajaaniin.
Loistava homma! Kolme pyöräähän on jo letka? :D Shellillä tavataan... :)
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

Jassoo mie lähren 6.30 Vaajakoskelta,menis semmosta rauhallista paineetonta vauhtia,,,
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tulipas Jasan kanssa pika yllätysvisiitti tehtyä. Sanoisin KajBusa että kärsii pahasti hapen puutteesta siellä hallissa vaparit ja tehontuotto jää siksi vähän laimeaksi, hapen puutetta ei pysty oikein mikään korjauskerroin kompensoimaan. Todisteena esim. tuo oma pyörä josta keväällä 2009 löytyi siellä 196hp ja nyt todistetusti ~20hp tehokkaampana 205hp. Jotenkin täytyisi pyörälle järjestää ilmavirta suoraan pihalta niin tilanne korjautuisi.

No se teorioinnista ja jotain muistinvaraisia tuloksia:
Oma 205hp/154Nm
Titaani 206hp/152Nm
Snuggles 236hp/???Nm (potkii pirun hyvin!!!)
Möhkö Kawa Turbo @ 1bar 210hp
Hayabusa Gen1 kokoputkella 154hp
Hayabusa Gen2 kokoputkella haarukkaan 172-174hp

Saapi korjata jos jonkun mielestä virheitä ylläolevassa. :)




Edited By jarim on 1273938005
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Oma gen2 täysin vakio busa kajaanin penkissä 175hv takaselta vuosi sitten, eli aikastelailla 200hv koneelta. Tänään penkitettiin useita pyöriä joiden takapyörätehot vastasivat hyvin tehtaan ilmoittamiin ja muutamassa jopa reilusti ylitti tehtaan tehot. Ilma oli kyllä kuuma ja hapenpuutteesta taisi kärsiä vielä enempi me penkittäjät ku pyörät ;)
Busanistejä oli kyllä mukavasti paikalla... katellaan vieläkö kauden avajaisissa illemmalla... :welcome:
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Jep, arvoja paperilla ja kuumaa oli.

173hp@9800rpm
139nm@7450rpm

Yoshimuran R77 sliparit, muuten vakio gen2.

Kiitokset menomatkaseurasta toimevelle ja IMKM:lle :pomppu:

- Pasi
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?



Edited By Jouniri on 1273948170
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...no oli ihan mukava ajelupäivä:

- kiitokset tosin _paffa & IMKM matkaseurasta menomatkan lopulla; taisi olla tylsää kun vejin kolmen letkaa nopeusrajotusten mukasesti :cool:
- kiitokset järjestävä seura ja Matti hienojen kerhotilojen esittelystä
- kiitokset JiiJii; sain sen reissumakkaran hapastua, kun lainasit pari euroa (järjestävälle seuralle parannusehotuksena jonkulainen mahollisuus korttimaksamishen tai sitten tuokaa .Otto-automaatti sinne nurkalle) :D
- kiitokset niille parille partiolle, jotka paluumatkalla ymmärtäväisesti heristelivät sormia kun ohituksissa ilmeisesti pikkasen meni + puolelle nopeus
- kiitokset muutamasta rapiasta saekuurosta; viilensi kummasti muuten kohtuullisen lämmintä ajomatkaa
- ja olihan mukava tavata, vaikkaki vain hätäsesti, busanisteja ympäri suomen :thumbup:

Elikkäs nautinnolliset 800km tuli ajeltua ja kotona olin jo 18.30. Ehti vielä ongelle. Särkiä tuli. Söin sitten kananmunia.

Ja busia tuli bongailtua, mutta niitä muistelen sitten tuonne bongausketjuun. Joskus.

Ja nyt nukkumhan!




Edited By toimeve on 1273987648
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Jouniri kirjoitti:Vieläkö Taxin viime vuotinen vapari potku 237hp/211nm piti kärkisijansa?
Eikös taxi käyny ollenkaan ny mittauttamassa tehoja?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

parit videot pelipaikalta

http://timop.kuvat.fi/kuvat



laittaapi privaa jos haluaa videon poistettavan,, :turbobusa:




Edited By koinonia on 1273995491
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jarim kirjoitti:Tulipas Jasan kanssa pika yllätysvisiitti tehtyä. Sanoisin KajBusa että kärsii pahasti hapen puutteesta siellä hallissa vaparit ja tehontuotto jää siksi vähän laimeaksi, hapen puutetta ei pysty oikein mikään korjauskerroin kompensoimaan. Todisteena esim. tuo oma pyörä josta keväällä 2009 löytyi siellä 196hp ja nyt todistetusti ~20hp tehokkaampana 205hp. Jotenkin täytyisi pyörälle järjestää ilmavirta suoraan pihalta niin tilanne korjautuisi.

No se teorioinnista ja jotain muistinvaraisia tuloksia:
Oma 205hp/154Nm
Titaani 206hp/152Nm
Snuggles 236hp/???Nm (potkii pirun hyvin!!!)
Möhkö Kawa Turbo @ 1bar 210hp
Hayabusa Gen1 kokoputkella 154hp
Hayabusa Gen2 kokoputkella haarukkaan 172-174hp

Saapi korjata jos jonkun mielestä virheitä ylläolevassa. :)
Hmm.. aika väljä tila on, tuskin ilma loppuu, näyttäs aika lailla samoja lukuja kun samin penkki takikselta.. ???
Kajbusa, onko penkin ohjelmisto päivitetty kun tehot osuvat noin hyvin linjaan Dynostar penkin kanssa ?
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Huonossa hapessa ollaan joo iltamenojen jälkeen itsekukin..

Jos 400m2 ja 6m korkeessa hallissa ei riitä ilma ja jossakin "autotallissa" riitää... ei mene mun jakeluun edes teoriassa.
Varmaankin kannattaa tarkistaa uudelleen se +20hv lisäys kun kaikki muut olivat linjassaan ja iltapäivällä oli jopa +28c.. no jaa, taisi siellä pari muutakin kärsiä hapenpuutteesta CBR 600 48hv ja V-MAX 68hv..

Penkin kalibroitiin ei ole tehty muutoksia vuosiin..

Kiitos kaikille kävijöille..harmi että oli niin vähän aikaa päivällä jutustella busanistien kanssa




Edited By kajbusa on 1274009270
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
timox
Viestit: 326
Liittynyt: 02 Marras 2008, 17:47

Viesti Kirjoittaja timox »

Kotiuvuttu Kajaanista.Kelit suosi tapahtumaa ja olihan tuola pyöriä ihan kiitettävästi.Kyllä kajaanin kerhon kelpaa, puitheet kyllä kohilhan. Ilta jamesita puhumattakhan. :thumbup:
Member of team Jukkis
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html

harmaa -00 / k8 valkkari turbo
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Ksthb kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tulipas Jasan kanssa pika yllätysvisiitti tehtyä. Sanoisin KajBusa että kärsii pahasti hapen puutteesta siellä hallissa vaparit ja tehontuotto jää siksi vähän laimeaksi, hapen puutetta ei pysty oikein mikään korjauskerroin kompensoimaan. Todisteena esim. tuo oma pyörä josta keväällä 2009 löytyi siellä 196hp ja nyt todistetusti ~20hp tehokkaampana 205hp. Jotenkin täytyisi pyörälle järjestää ilmavirta suoraan pihalta niin tilanne korjautuisi.

No se teorioinnista ja jotain muistinvaraisia tuloksia:
Oma 205hp/154Nm
Titaani 206hp/152Nm
Snuggles 236hp/???Nm (potkii pirun hyvin!!!)
Möhkö Kawa Turbo @ 1bar 210hp
Hayabusa Gen1 kokoputkella 154hp
Hayabusa Gen2 kokoputkella haarukkaan 172-174hp

Saapi korjata jos jonkun mielestä virheitä ylläolevassa. :)

Hmm.. aika väljä tila on, tuskin ilma loppuu, näyttäs aika lailla samoja lukuja kun samin penkki takikselta.. ???
Kajbusa, onko penkin ohjelmisto päivitetty kun tehot osuvat noin hyvin linjaan Dynostar penkin kanssa ?

eikös titaanilla ollut 227/170 samin penkissä? mikäli näin niin huimahko ero eiliseen 206/152 etten sanoisi. Vai onkos toi Titaaniin Samin penkitys koneteho ei takapyörä?




Edited By busajasa on 1274013917
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

kajbusa kirjoitti:Jos 400m2 ja 6m korkeessa hallissa ei riitä ilma ja jossakin "autotallissa" riitää... ei mene mun jakeluun edes teoriassa.
Varmaankin kannattaa tarkistaa uudelleen se +20hv lisäys kun kaikki muut olivat linjassaan ja iltapäivällä oli jopa +28c.. no jaa, taisi siellä pari muutakin kärsiä hapenpuutteesta CBR 600 48hv ja V-MAX 68hv..

Penkin kalibroitiin ei ole tehty muutoksia vuosiin..

Kiitos kaikille kävijöille..harmi että oli niin vähän aikaa päivällä jutustella busanistien kanssa


Esim. TT-Motosportilla penkin edessä on ikkuna jonka saa auki ja sen ikkunan ja pyörän välissä ISO puhallin pukkaamassa raikasta ilmaa pyörälle. Vähän eri tilanne... Niin, 175hp vakiosta Gen2:sta viime vuonna ja nyt täysputkella vähemmän? Linjassa? :;): No se siitä, nuo absoluuttiset lukemat aina puhetta aiheuttaa vaan siellä kentällähän sen sitten näkee kulkeeko vai ei. :)

busajasa kirjoitti:mikäli näin niin huimahko ero eiliseen 206/152 etten sanoisi. Vai onkos toi Titaaniin Samin penkitys koneteho ei takapyörä?


Konetehoa taitaa olla nuo.




Edited By jarim on 1274017478
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin