Ecueditor bking:lle saatavilla - ... bensakartat ja enginedata...

Kaikkea koskien B-King:iä,tekniikkaa,ajokokemuksia jne
Ryhmää moderoi : ksthb
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tässä olisi ensimmäinen versio Bking:llä toimivasta ecueditorista. Eli polttoainekarttojen säätö omalla ecu:lla on mahdollista. Samoin lambdan saa pois päältä suoraan ohjelmasta ilman mitään "eliminaattoreita".

Muita kehitystoiveita saa esittää...

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ai pahus, tämä meinasi unohtua tehdä. Olisi voinut jotain muuten harmittaa kun pyörä on säädetty mutta jää silti jalkoihin...

Minkähän takia ovat BKing:ssä rajoittaneet sekä 5 että 6 vaihteen, bussissa rajoitus on vain kuutosella.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kerrassaan loistavaa työtä harrastajien eteen :mosh:

B-Kingin hommaamista vois ruveta nyt harkitsemaan kun hinnat vielä hiukan tipahtais... :bike:
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Uusi B-king 11900 +toim.kulut...
http://www.autocenter.fi/cgi-bin....ex.html
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Ai pahus, tämä meinasi unohtua tehdä. Olisi voinut jotain muuten harmittaa kun pyörä on säädetty mutta jää silti jalkoihin...

Minkähän takia ovat BKing:ssä rajoittaneet sekä 5 että 6 vaihteen, bussissa rajoitus on vain kuutosella.
Muistelisin että B-Kingillä nopeus on rajoitettu paljon alemmas mitä 300, ettei ollu peräti 250 tienoilla?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No ei tartte enään häpeillä että jäisi hännänhuipuksi kun käy nuo rajoittimet flashäyttämässä jossain pois...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Hienoa Petrik :thumbup: olispa itselläkin noin paljon virtaa.

Onko n. 10hp ero (k8/BKing) saatu aikaan Eculla vai onko myös "mekaanisissa" osissa eroa?
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BKingissä ei ole kunnon ilmanputsarikoteloa ja pidempiä ram air putkia jotka tasaavat imupulsseja. Muuten kone on käsittääkseni sama pois lukien lohkon kyljessä olevaa kiinnitysnippaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nyt B-Kingiin saa ecueditorilla disabloitua seuraavat lisälaitteet:
- PAIR
- HOX (Lambda)
- EVAP (Vain usa malleissa)
- EXCV (Pakoputkiston venttiili)

Erityisesti tuo EXCV on/off toiminto on kuulemma kätevä kun etukäyrästön vaihtamisen yhtyedessä sen pakoputkeen liitetyn säätömötikän voi jättää kokonaan pois.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Näyttäisi myös antavan tuloksia dynossa kun samalla vähän silittää kattia. Tämä alla oleva australiasta missä kaveri on jo ehtinyt fläshäämään ja dynoamaan 5kpl bkingejä.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
101-1238319472

Viesti Kirjoittaja 101-1238319472 »

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ai pahus, tämä meinasi unohtua tehdä. Olisi voinut jotain muuten harmittaa kun pyörä on säädetty mutta jää silti jalkoihin...

Minkähän takia ovat BKing:ssä rajoittaneet sekä 5 että 6 vaihteen, bussissa rajoitus on vain kuutosella.

Muistelisin että B-Kingillä nopeus on rajoitettu paljon alemmas mitä 300, ettei ollu peräti 250 tienoilla?
Gulps, tarttui syöttiin.

Joku ajoi pyörälläni 287 mittarinopeutta. Eikä KUULEMMA mitään muuta pätkintää ollut havaittavissa kuin pieni tärinä kypärässä. Ainiin mut mun pyörässähän on se rajoittimenpoistinpaketti.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Sitä vartenhan talvella pilkitään...

Paljonkohan bkingissä on mittarivirhettä ? Bussissa taitaa olla 5-6%, eli käytännössä muistelen niin että kun mittari näyttää sen maksimin 280 niin todellinen alkaa olemaan juuri ja juuri 260 paremmalla puolen. Uusi bussin on vähän hankalampi kun siinä mittarin liikekin pysähtyy 300km/t niin enään ei voi edes laittamalla speedohealer tietää että paljonko se mopo oikeasti kulkee...

Oliko se niin että aggressiivisin eli paras sytkäkartta oli kuutosella mutta sekä viitosen että kuutosen läppien avautumista on rajoitettu - en enään muista, kun on jokin aikaa kun katsottiin. Joka tapauksessa jos haluaa sekä sytkäkartan että läppien avautumisen ja kierrosrajoittimetkin pois on ohjelmoitava uudestaan - tuskin kuitenkaan normaalikäytössä tuollaista eroa edes huomaa ja siinä riittää kaikenlaiset lisämodulitkin. Sitten kun mopoa on viritetty vaikka alkukäyrästökin vaihtamalla niin EXUP ja rajoittimet ohjelmalla pois, mutta ennen sitä ei ole niin väliä. Lisäksi jos käyttää urboa niin saa poistettua tuon EXUP:n, tyhjäkäynnin säätöventtiilin ja tehdaslambdan ohjelmallisesti - mutta kukapa nyt toimivaan mopoon urpoa laittaisi ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin