Tässä olisi ensimmäinen versio Bking:llä toimivasta ecueditorista. Eli polttoainekarttojen säätö omalla ecu:lla on mahdollista. Samoin lambdan saa pois päältä suoraan ohjelmasta ilman mitään "eliminaattoreita".
BKingissä ei ole kunnon ilmanputsarikoteloa ja pidempiä ram air putkia jotka tasaavat imupulsseja. Muuten kone on käsittääkseni sama pois lukien lohkon kyljessä olevaa kiinnitysnippaa.
Nyt B-Kingiin saa ecueditorilla disabloitua seuraavat lisälaitteet:
- PAIR
- HOX (Lambda)
- EVAP (Vain usa malleissa)
- EXCV (Pakoputkiston venttiili)
Erityisesti tuo EXCV on/off toiminto on kuulemma kätevä kun etukäyrästön vaihtamisen yhtyedessä sen pakoputkeen liitetyn säätömötikän voi jättää kokonaan pois.
Näyttäisi myös antavan tuloksia dynossa kun samalla vähän silittää kattia. Tämä alla oleva australiasta missä kaveri on jo ehtinyt fläshäämään ja dynoamaan 5kpl bkingejä.
PetriK kirjoitti:Ai pahus, tämä meinasi unohtua tehdä. Olisi voinut jotain muuten harmittaa kun pyörä on säädetty mutta jää silti jalkoihin...
Minkähän takia ovat BKing:ssä rajoittaneet sekä 5 että 6 vaihteen, bussissa rajoitus on vain kuutosella.
Muistelisin että B-Kingillä nopeus on rajoitettu paljon alemmas mitä 300, ettei ollu peräti 250 tienoilla?
Gulps, tarttui syöttiin.
Joku ajoi pyörälläni 287 mittarinopeutta. Eikä KUULEMMA mitään muuta pätkintää ollut havaittavissa kuin pieni tärinä kypärässä. Ainiin mut mun pyörässähän on se rajoittimenpoistinpaketti.
Paljonkohan bkingissä on mittarivirhettä ? Bussissa taitaa olla 5-6%, eli käytännössä muistelen niin että kun mittari näyttää sen maksimin 280 niin todellinen alkaa olemaan juuri ja juuri 260 paremmalla puolen. Uusi bussin on vähän hankalampi kun siinä mittarin liikekin pysähtyy 300km/t niin enään ei voi edes laittamalla speedohealer tietää että paljonko se mopo oikeasti kulkee...
Oliko se niin että aggressiivisin eli paras sytkäkartta oli kuutosella mutta sekä viitosen että kuutosen läppien avautumista on rajoitettu - en enään muista, kun on jokin aikaa kun katsottiin. Joka tapauksessa jos haluaa sekä sytkäkartan että läppien avautumisen ja kierrosrajoittimetkin pois on ohjelmoitava uudestaan - tuskin kuitenkaan normaalikäytössä tuollaista eroa edes huomaa ja siinä riittää kaikenlaiset lisämodulitkin. Sitten kun mopoa on viritetty vaikka alkukäyrästökin vaihtamalla niin EXUP ja rajoittimet ohjelmalla pois, mutta ennen sitä ei ole niin väliä. Lisäksi jos käyttää urboa niin saa poistettua tuon EXUP:n, tyhjäkäynnin säätöventtiilin ja tehdaslambdan ohjelmallisesti - mutta kukapa nyt toimivaan mopoon urpoa laittaisi ?