Buellin jalkatapit taakse - Matkustusmukavuus kunniaan

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
76-1188501707

Viesti Kirjoittaja 76-1188501707 »

Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi Buellin jalkatapeilla.

Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70€), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1€. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+€.

:mosh:

Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.

Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:

N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP

En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.

Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.




Edited By Linksterman on 1251490815
83-1201079295

Viesti Kirjoittaja 83-1201079295 »

Komeet :)

Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin :thumbup:

T: Sakke
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Linksterman kirjoitti:Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi

...käykö myös Yoshin kokoputkiston kanssa...näytti tuossa että putki vähän matalampana kuin omassa pyörässäni on...?

edit: jos oikein ymmärsin niin noita ei olekhan valmhina, vaan pittäis modata...arg...jää kyllä tältä tekemättä elikkäs en jaksa alkaa värkkäämhän...ei joku viittis tehä? :p ..tai tietysti linkkiä vasthanotethan josko löytyis valmhina jostaki (äläkkä laitakhan että "KVG" <- kato **ttu googlesta




Edited By toimeve on 1213703731
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
69-1210174260

Viesti Kirjoittaja 69-1210174260 »

Täältäkin löytyisi jalkatapeista kiinnostunut. kukahan tilailisi :D



Edited By Eza on 1213707317
Avatar
hanhiha
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 09:43
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja hanhiha »

Kiinnostaa myös.. :cool:
Member of IBA Finland ry
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Linksterman kirjoitti:Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois.

Linksterman: lähetin PM:ää vai spostiako se oli...tuliko perille?

edit: pm, koska eihän tuossa ollukhan sposti-linkkiä :p




Edited By toimeve on 1214247875
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

onko foorumilla taitajaa, joka pystyisi tekemhän/teettämhän takajalkatapit mallia "linksterman"? Ossilta saisi ehken piirrustukset/mittoja jos suunnitelmat olis noihin Buellin tappeihin...tai sitten vastaavat vaikkapa ihan "yhestä palasta" kuten alotusviestissä Linksterman tuumaili?

Tosin noita jalkatappeja siis olisi jo, mutta se sovituspala...ei varmasti mikkään firma sillä rikastumhan pääsis, mutta löytyskö foorumilaisilta tai tutuiltansa alan välinhet ja harrastusta?

Uskon, että tilauksia ko. systeemille löytyisi jokunen, ettei ainakhan tekijälle maksun puolelle ko, rojekti jäisi. Tähänki jo muutampi ilmottanu halukkuutensa, minä tietysti yksi heistä.

Alkuperäsistä ei taia pystyä modaamhan (...siis minä olen näissä ihan käsi...)?




Edited By toimeve on 1214251741
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mä laitoin kuskille K6 kilogixerin tapit, meni heittämällä kiinni ja tais vähän madaltuakin.
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

GSG Mototechnik

MFW Vario

Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...

- Pasi




Edited By _paffa on 1251236195
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kuskin paikalle sovittelin viikko sitten Buell tapit, mutta kyytiläisen paikka saa olla vakioilla. Leveälle ja matalalle vähän tulevat, eli normi korkeudessa on mutka-ajot syytä ajella.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

_paffa kirjoitti:GSG Mototechnik

MFW Vario

Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...

- Pasi

Vaihdoin viime kesänä taakse nuo GSG:t ja itselleni LSL:t. Voin suositella! Taakse tuli muutama sentti lisätilaa, eivätkä tapit osu ainakaan K8:n omiin putkiin tai Yoshimura Japan Oval Cone -slipareihin.
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

_paffa kirjoitti:GSG Mototechnik

MFW Vario

Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...

- Pasi

Tuolta ostin matkustajalle.

Tässä kuva

Saanut pelkästään kehuja takapenkiltä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Sakke kirjoitti:Komeet :)

Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin :thumbup:

T: Sakke
Sivupa on poistettu eipä toimi linkki,kiinnostusta ois kuskilla saaha tapit alemmas??? :p
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
83-1201079295

Viesti Kirjoittaja 83-1201079295 »

martti kirjoitti:
Sakke kirjoitti:Komeet :)

Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin :thumbup:

T: Sakke

Sivupa on poistettu eipä toimi linkki,kiinnostusta ois kuskilla saaha tapit alemmas??? :p



Tossa varmaan saman myyjän uusi ilmoitus Buellin tapit
72-1172854340

Viesti Kirjoittaja 72-1172854340 »

Modasin aikanaan Buellin jalkatapit XX:ään ja siirsin ne busaa. Modaaminen oli jonkinmoista kiinnitysosan hiomista hiomakoneella kapeammaksi. Ei ollut iso homma. Tapit näkyy galleriakuvistani mopon kuvaa suurentamalla. Asento muuttui mukavammaksi, mutta jarrupoljin jäi vähän ylös, vaikka säätö pohjassa. Siihenkin on tottunut. :bulb:
Vastaa Viestiin