Buellin jalkatapit taakse - Matkustusmukavuus kunniaan
Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi Buellin jalkatapeilla.
Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+.
Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.
Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:
N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP
En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.
Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.
Edited By Linksterman on 1251490815
Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+.
Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.
Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:
N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP
En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.
Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.
Edited By Linksterman on 1251490815
Komeet
Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin
T: Sakke
Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin
T: Sakke
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Linksterman kirjoitti:Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi
...käykö myös Yoshin kokoputkiston kanssa...näytti tuossa että putki vähän matalampana kuin omassa pyörässäni on...?
edit: jos oikein ymmärsin niin noita ei olekhan valmhina, vaan pittäis modata...arg...jää kyllä tältä tekemättä elikkäs en jaksa alkaa värkkäämhän...ei joku viittis tehä? :p ..tai tietysti linkkiä vasthanotethan josko löytyis valmhina jostaki (äläkkä laitakhan että "KVG" <- kato **ttu googlesta
Edited By toimeve on 1213703731
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Linksterman kirjoitti:Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois.
Linksterman: lähetin PM:ää vai spostiako se oli...tuliko perille?
edit: pm, koska eihän tuossa ollukhan sposti-linkkiä :p
Edited By toimeve on 1214247875
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
onko foorumilla taitajaa, joka pystyisi tekemhän/teettämhän takajalkatapit mallia "linksterman"? Ossilta saisi ehken piirrustukset/mittoja jos suunnitelmat olis noihin Buellin tappeihin...tai sitten vastaavat vaikkapa ihan "yhestä palasta" kuten alotusviestissä Linksterman tuumaili?
Tosin noita jalkatappeja siis olisi jo, mutta se sovituspala...ei varmasti mikkään firma sillä rikastumhan pääsis, mutta löytyskö foorumilaisilta tai tutuiltansa alan välinhet ja harrastusta?
Uskon, että tilauksia ko. systeemille löytyisi jokunen, ettei ainakhan tekijälle maksun puolelle ko, rojekti jäisi. Tähänki jo muutampi ilmottanu halukkuutensa, minä tietysti yksi heistä.
Alkuperäsistä ei taia pystyä modaamhan (...siis minä olen näissä ihan käsi...)?
Edited By toimeve on 1214251741
Tosin noita jalkatappeja siis olisi jo, mutta se sovituspala...ei varmasti mikkään firma sillä rikastumhan pääsis, mutta löytyskö foorumilaisilta tai tutuiltansa alan välinhet ja harrastusta?
Uskon, että tilauksia ko. systeemille löytyisi jokunen, ettei ainakhan tekijälle maksun puolelle ko, rojekti jäisi. Tähänki jo muutampi ilmottanu halukkuutensa, minä tietysti yksi heistä.
Alkuperäsistä ei taia pystyä modaamhan (...siis minä olen näissä ihan käsi...)?
Edited By toimeve on 1214251741
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
GSG Mototechnik
MFW Vario
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
- Pasi
Edited By _paffa on 1251236195
MFW Vario
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
- Pasi
Edited By _paffa on 1251236195
_paffa kirjoitti:GSG Mototechnik
MFW Vario
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
- Pasi
Vaihdoin viime kesänä taakse nuo GSG:t ja itselleni LSL:t. Voin suositella! Taakse tuli muutama sentti lisätilaa, eivätkä tapit osu ainakaan K8:n omiin putkiin tai Yoshimura Japan Oval Cone -slipareihin.
Musta K8 + kilvetön R1
_paffa kirjoitti:GSG Mototechnik
MFW Vario
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
- Pasi
Tuolta ostin matkustajalle.
Tässä kuva
Saanut pelkästään kehuja takapenkiltä.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Sivupa on poistettu eipä toimi linkki,kiinnostusta ois kuskilla saaha tapit alemmas??? :pSakke kirjoitti:Komeet
Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin
T: Sakke
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
martti kirjoitti:Sakke kirjoitti:Komeet
Itse tilasin kuskin paikalle valmiin setin tuolta: Buellin jalkatapit Busaan
Tuli ohjeet idiooteille sekä uudet c-klipsitkin
T: Sakke
Sivupa on poistettu eipä toimi linkki,kiinnostusta ois kuskilla saaha tapit alemmas??? :p
Tossa varmaan saman myyjän uusi ilmoitus Buellin tapit
Modasin aikanaan Buellin jalkatapit XX:ään ja siirsin ne busaa. Modaaminen oli jonkinmoista kiinnitysosan hiomista hiomakoneella kapeammaksi. Ei ollut iso homma. Tapit näkyy galleriakuvistani mopon kuvaa suurentamalla. Asento muuttui mukavammaksi, mutta jarrupoljin jäi vähän ylös, vaikka säätö pohjassa. Siihenkin on tottunut.