Projektikuvaus: tapit HD centeristä (70), sovituspalan teko vanerista, kaksi tuntia. Sopivan alumiiniaihion haku Otaniemen protopajalta, 1. Sopituspalojen sahaus ja viilaus oikeaan muotoon, neljä tuntia. Kolmet reiät, ja yhdet kierteet per pala, tunteroinen varmaan, kaveri teki. Asennus, puoli tuntia, koeistunta, muikea emantä, arvo tosi monta+.
Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois. Putket on ihan orggikset. Mittailin että tällä jalka putoaa 2-3 cm ja siirtyy myös ainakin 3 senttiä ulos joten 4-5cm siirto syntyy, joka mielestäni aukaisee aika hyvin polvikulmaa niin että kyytiläisen jalassa alkaa veri kiertämään.
Buellin tappien paketissa lukee seuraavaa:
N0006.1AD
RIDER FOOTP
EGS, XP
En tiedä onko nämä samat tapit kuin mitä muut modaajat on käyttäneet mutta siitä harvinainen tappisetti tää on että jalka tosiaan putoaa pari senttiä normitappeihin nähden.
Ajettiin kesällä 4000km Ruotsia ja Norjaa. Noilla tapeilla on sellainenkin hyvä puoli että kuski ja kyyditettävä voivat vaihtaa tappeja keskenään ajossa. Nuo modatut kun tukevat riittävästi ulos ettei kuskin jalka pala putkiin vaikka vaihtaisi lepuuttamaan jalkoja taakse nilkkojen varassa. Kyytiläiselle vapautuu kuskin tapit. Tänä kesänä oli oikeasti tarvetta löytää uusia ideoita lepuuttaa jalkoja, koska oikea polvi oli parantumassa krossilipan jäljiltä.
Linksterman kirjoitti:Uskon ja toivon että saan kyytiläisen tyytyväiseksi
...käykö myös Yoshin kokoputkiston kanssa...näytti tuossa että putki vähän matalampana kuin omassa pyörässäni on...?
edit: jos oikein ymmärsin niin noita ei olekhan valmhina, vaan pittäis modata...arg...jää kyllä tältä tekemättä elikkäs en jaksa alkaa värkkäämhän...ei joku viittis tehä? :p ..tai tietysti linkkiä vasthanotethan josko löytyis valmhina jostaki (äläkkä laitakhan että "KVG" <- kato **ttu googlesta
Linksterman kirjoitti:Nämä palat oli siis ihan custom käsityötä, mutta niistä pystyy helposti tekemään piirustukset jos löytyy vaikka joku paja joka CNC koneella tekee sarjan paloja. Toinen vaihtoehto oli suunnitella kokonaan uusi jalkatappi valettavaksi. Siitä tulisi tietenkin sirompi kun jäisi kiinnitysruuvi yms. sälä pois.
Linksterman: lähetin PM:ää vai spostiako se oli...tuliko perille?
edit: pm, koska eihän tuossa ollukhan sposti-linkkiä :p
onko foorumilla taitajaa, joka pystyisi tekemhän/teettämhän takajalkatapit mallia "linksterman"? Ossilta saisi ehken piirrustukset/mittoja jos suunnitelmat olis noihin Buellin tappeihin...tai sitten vastaavat vaikkapa ihan "yhestä palasta" kuten alotusviestissä Linksterman tuumaili?
Tosin noita jalkatappeja siis olisi jo, mutta se sovituspala...ei varmasti mikkään firma sillä rikastumhan pääsis, mutta löytyskö foorumilaisilta tai tutuiltansa alan välinhet ja harrastusta?
Uskon, että tilauksia ko. systeemille löytyisi jokunen, ettei ainakhan tekijälle maksun puolelle ko, rojekti jäisi. Tähänki jo muutampi ilmottanu halukkuutensa, minä tietysti yksi heistä.
Alkuperäsistä ei taia pystyä modaamhan (...siis minä olen näissä ihan käsi...)?
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
Kuskin paikalle sovittelin viikko sitten Buell tapit, mutta kyytiläisen paikka saa olla vakioilla. Leveälle ja matalalle vähän tulevat, eli normi korkeudessa on mutka-ajot syytä ajella.
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
- Pasi
Vaihdoin viime kesänä taakse nuo GSG:t ja itselleni LSL:t. Voin suositella! Taakse tuli muutama sentti lisätilaa, eivätkä tapit osu ainakaan K8:n omiin putkiin tai Yoshimura Japan Oval Cone -slipareihin.
Oletteko törmänneet vastaaviin missään muualla? Miettiny jos matkustajan tapit korvais ton tyyppisillä säädettävillä ja itselle hankkis esim. LSL:n satsin...
Modasin aikanaan Buellin jalkatapit XX:ään ja siirsin ne busaa. Modaaminen oli jonkinmoista kiinnitysosan hiomista hiomakoneella kapeammaksi. Ei ollut iso homma. Tapit näkyy galleriakuvistani mopon kuvaa suurentamalla. Asento muuttui mukavammaksi, mutta jarrupoljin jäi vähän ylös, vaikka säätö pohjassa. Siihenkin on tottunut.