K8:n lämpömittarin liike

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Kyllä on vaikuttavan oloinen tuo ecueditori.

Aiheeseen liittyen kävin pari viikkoa sitten näyttämässä pyörää myyjällä ja huoltomiehen kanssa todettiin termostaatissa olevan hämminkiä. Osaa ei ollut heillä varastossa joten maahantuojalle takuupaperia tekemään ja osa tilaukseen. No tänään sitten soittelivat, että maahantuojan mukaan ko. vika on tämän pyörän ominaisuus eli termostaattia ei vaihdetakaan. On se jännää miten pyörän "ominaisuus" ei ole pyörässä uutena, vaan alkaa vasta kun on ajettu muutama tuhat km.

No tilasin juuri sen termostaatin omakustannushintaan (29,70) niin katsotaan onko vika siinä. Mikään ominaisuus tuo ei mielestäni voi olla.
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Kuullostaa tuo "ominaisuus" aika keinotekoiselta, koska pääosin? ??? jengillä toimii lämmöt ihan normaalisti.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Kyllä mullakin se sahailee maantieajossa kokoajan, hitaassa pyörityksessä ei.
Vaan eipä ole matkantekoa haitannut :bike:




Edited By suiza on 1248285484
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

martti kirjoitti:No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:
vai liekkö kompassi :respekt: :kippis:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Tänään alkoi matka-ajossa lämpötilamittari seilailla ihan tosissaan. Eli, kesken ajon mittarissa luki chec ja lämmöt punaisella! Aloin jo katsella pysähdyspaikka, notta keittää se piru. Mutta lämmöt laski samantien normaaliin.
Seurailin mittareita ja sama peli jatkui. Eli ykskaks lämmöt aivan tappiin ja melkein samantien normaaliin. Chec luki mittarissa aina kun lämmöt nousi. Pyörä toimi kuitenkin kokoajan ihan normaalisti.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lämpömittari lopetti sekoilun ja vaikka päästelin hieman raskaammalla kädellä, en saanut lämpöjä enää nousemaan. Samoten kaupunkiajossa kaikki toimi OK.
Pyörään on asennettu X-tre, mutta voisiko vika nyt siitä johtua vai olisiko lämpötila-anturi vai mikä???
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Tarkistapa xtreen virransyöttö, tosin kun itellä teki tota niin ei auttanut vaikka vaikka ohitin koko xtreen.



Edited By Mrk on 1249748362
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Onneksi on takuuta jäljellä... Katotaan osaavatko huollossa mitään sanoa/tehdä...
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Kerropa sitten että osasivakko, ainakin silloin kun soitin maahantuojalle olivat aivan kuutamolla.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Edelleenkin, en menisi pepa edellä puuhun. Termarin toiminta ja tietty miten puhtaat litkut jäähdytinjärjestelmässä kiertää ovat ensimmäisiä tarkastuksia. Sattuu niitä maanantaisia mopohinkin...

Sitten vasta noi ele-tarkastukset, tosin vaativat tietyiltä osin korjaamokäyntiä kun tarvitaan yleismittaria parempaa.
AD/HD
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Mrk kirjoitti:Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja
Jep, jos mittari tekee TikTakkia niin silloin vika on sähköissä. Mutta jos nousee "nätisti" punaiselle ja sen jälkeen samalla nopeudella laskee normaaliin niin silloin lähtisin edellisistä kohdista katsomaan. IMO
AD/HD
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Kyllä mittari suorastaan "pomppaa" punaiselle ja yhtänopeasti laskee takaisin normaaliin. Kyllä minustakin johonkin sähkövikaan viittaa.
Katellaan mitä sanovat huollossa...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Check syttyy ja lämpömittari menee ylös kun yhteys ECU:n ja mittariston välillä katkeaa. Jos pyörä ei samalla nyi niin silloin vika on joko ecun ja mittariston välisessä johdossa tai siinä että mittaristossa itsessään on vikaa. Jos epäilee vikaa mittaristossa niin silloin ECUeditor kiinni pyörään ja katsomaan tekeekö lämpötila siinä hyppäyksiä. Joissain Suzukin huolloissa on myös SDS jolla tämän saman voi katsoa. Huoltoon viedessä kannattaa kysyä että onhan teillä SDS tai ECUeditor2 käytössä, ilman sitä tuo kyllä menee arvailuiden puolelle.

Lämpöanturin toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin, ei tuollaista mitä yllä kuvataan. Vikakoodit voi lukea ja myös nollata tuolla ECUeditor2 softalla jos haluaa varman päälle katsoa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Soittelin huoltoon tuosta lämpömittarin sekoilusta. Johtuu kuulema X-tre:stä. On muillakin ollut samaa vikaa ja pitäisi korjaantua poistamalla X-tre.
Kokeilen nyt ensin olisko jotain huonoja johtoliitoksia tms. Luulisi että jonkinlainen takuu tuolla X-tre palikallakin on. Eli jos sekoilu jatkuu, niin pitää ottaa yhteyttä X-tre:n myyjään, niin saapi selvitellä mitä tehdään.
Mitään vaaraa tuosta "viasta" ei huollon mukaan ole.
Vastaa Viestiin