K8:n lämpömittarin liike
Onko joku K8.n omistaja kiinnittänyt huomiota ilmiöön, jossa lämpömittari tekee koko ajan pientä liikettä, vaikka ajat tasakaasulla maantienopeutta. Mittari laskee alueen puoliväliin ja lähtee taas nousemaan laskeakseen taas hetken kuluttua.Huollossa vaihdettiin maahantuojan ohjeiden mukaan lämpötila-anturi ja termostaatti. Ei auttanut.Seuratkaapa lämpömittareitanne ja kommentoikaa vaivaako busianne sama tauti vai onko tämä yksilö vika.
Eipä ole moinen sattunut silmiini - täytyypä ihan tarkkailla erikseen. Luulisi, että tuollainen olisi herättänyt huomioita ajaessa.
Yleisesti ollaan muuten tuolla miitingeissä todettu, että K8:n lämpömittari näyttää asettuvan normaaliajossa "reilusti" alle puolivälin - ainakin näin alkukesästä.
Yleisesti ollaan muuten tuolla miitingeissä todettu, että K8:n lämpömittari näyttää asettuvan normaaliajossa "reilusti" alle puolivälin - ainakin näin alkukesästä.
"Trust your instincts, be yourself"
se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Jos sullakin nii mullakinHumppanisti kirjoitti:Olen myös miettinyt käykö tuo mopo liian kylmänä, mutta jos muillakaan ei lämmöt nouse edes puoleen väliin, niin kai se hyvä sitten on ..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Seurailkaapa niitä mittareitanne nyt seuraavilla ajoreissuillanne.Kyllä uuden busan normaalilämpö on ihan sama kuin vanhankin eli viisarin pitäisi olla siinä ihan viivan alapuolella. Jos viisari näyttää koko ajan viivojen puoltaväliä, käy kone kyllä melko kylmänä. Oletettavasti viisari käy siellä normaalilämmössä niinkuin minullakin, mutta laskee sitten taas alas.PITÄKÄÄPÄ SILMÄT TARKKANA siinä mittarissa ja ilmoitelkaapa havainnoistanne. Minulla on juttu vielä kesken,kun maahantuoja sanoo, että kukaan muu ei ole valittanut asiasta.Sen verran maahantuojan kaveri lipsautti, että lämpötila-anturin varaosanumero on vaihtunut sitten ensimmäisten k8:ten. Oletettavasti siis jotakin on joku muukin huomannnut. Itsellä ei tosiaan anturin vaihto auttanut mitään. Termari näytti olevan 82 asteinen.
No nyt kun iltalenkillä mittariin kiinnitin huomiota,niin juuri noin se tekee..eli sama vika meikäpojan busassa..aj4000kmwälikaasu kirjoitti:Seurailkaapa niitä mittareitanne nyt seuraavilla ajoreissuillanne.Kyllä uuden busan normaalilämpö on ihan sama kuin vanhankin eli viisarin pitäisi olla siinä ihan viivan alapuolella. Jos viisari näyttää koko ajan viivojen puoltaväliä, käy kone kyllä melko kylmänä. Oletettavasti viisari käy siellä normaalilämmössä niinkuin minullakin, mutta laskee sitten taas alas.PITÄKÄÄPÄ SILMÄT TARKKANA siinä mittarissa ja ilmoitelkaapa havainnoistanne. Minulla on juttu vielä kesken,kun maahantuoja sanoo, että kukaan muu ei ole valittanut asiasta.Sen verran maahantuojan kaveri lipsautti, että lämpötila-anturin varaosanumero on vaihtunut sitten ensimmäisten k8:ten. Oletettavasti siis jotakin on joku muukin huomannnut. Itsellä ei tosiaan anturin vaihto auttanut mitään. Termari näytti olevan 82 asteinen.
Edelleen haluaisin tietää, miten k8 busan lämpömittari käyttäytyy tasaisessa matka-ajossa maantienopeudella. Kaksi vastausta tullut. Toisella seilaa edestakas niinkuin minullakin ja toisella pysyy paikallaan; siis se mittarin viisari.Niin ja se mittarihan on siinä kaasukahvan puolella äärimmäisenä vai missäse nyt oli.
Turkanen.. ???
Samanlainen vika tai ominaisuus omassakin..tänään ois 1000km huolto ja pitää asiasta mainita..
Eli lämpömittari nousee viisaria vaille puoliväliin ja sitten tippuilee puolvälinpuoleenväliin..tyhmästi sanottu..mutta enivei..sahailee sitten siinä..en oikein jaksa uskoa ett moottorinlämpö oikeasti noin nopeasti heittelisi...flektikin pyörii kyllä oikeaan aikaan..tuntuis kyllä anturi tai mittari vialta..ei niinkään lämpöjen vaihtelulta..
jos termari ja anturi kunnossa ni eiköhän jää vika sitte mittariin.. ???
no katotaanpa omalta kohdalta mitä huollossa tuumaavat.
Ja eikös maahantuojalta pitäis tulla huoltokutsu jos pitää anturi ja termari tai mittari vaihtaa??Vai pitääkö itse soittaa maahantuojalle?
![What the... :wtf:](./images/smilies/wtf.gif)
Edited By Snowman on 1211975448
Samanlainen vika tai ominaisuus omassakin..tänään ois 1000km huolto ja pitää asiasta mainita..
Eli lämpömittari nousee viisaria vaille puoliväliin ja sitten tippuilee puolvälinpuoleenväliin..tyhmästi sanottu..mutta enivei..sahailee sitten siinä..en oikein jaksa uskoa ett moottorinlämpö oikeasti noin nopeasti heittelisi...flektikin pyörii kyllä oikeaan aikaan..tuntuis kyllä anturi tai mittari vialta..ei niinkään lämpöjen vaihtelulta..
jos termari ja anturi kunnossa ni eiköhän jää vika sitte mittariin.. ???
no katotaanpa omalta kohdalta mitä huollossa tuumaavat.
Ja eikös maahantuojalta pitäis tulla huoltokutsu jos pitää anturi ja termari tai mittari vaihtaa??Vai pitääkö itse soittaa maahantuojalle?
![What the... :wtf:](./images/smilies/wtf.gif)
Edited By Snowman on 1211975448
Nyt oli aivan pakko käydä oikein mittarin tarkkailu maantiereissu 200 kilsaa.
Itse asiassa kun mittaria oikein seuraa maantiellä, se seilaa matka-ajossa 1/4 ja vähän vaille puolet väliä.
Luulen että kaikissa K8:seissa on samaa vikaa enemmän tai vähemmän.
Ei vaikuta kyllä mun ajoihin, päästän kuin ennenkin, mutta varmaan tulee joku korjaus asiaan jos maahantuojalle menee asiasta tarpeeksi viestiä.
Takuuseen anturi tai mittari.
Eikä tuo kone voi oikeasti noin kylmänä käydä, jotain virhettä koko näyttämässä on...
EDIT: ja tätä koko juttua ei edes huomaa nurkka-ajossa yms.. vasta kun ajoin tasaista maantieajoa (ja olin tarkkana kuten wälikaasu käski)
..ei toki kaupungissa pysty mittaria tuijottelemaan kovin pitkään kerralla.... eikä mutkapätkilläkään..
2200km ajettu bussi
Edited By Humppanisti on 1211994605
Itse asiassa kun mittaria oikein seuraa maantiellä, se seilaa matka-ajossa 1/4 ja vähän vaille puolet väliä.
Luulen että kaikissa K8:seissa on samaa vikaa enemmän tai vähemmän.
Ei vaikuta kyllä mun ajoihin, päästän kuin ennenkin, mutta varmaan tulee joku korjaus asiaan jos maahantuojalle menee asiasta tarpeeksi viestiä.
Takuuseen anturi tai mittari.
Eikä tuo kone voi oikeasti noin kylmänä käydä, jotain virhettä koko näyttämässä on...
EDIT: ja tätä koko juttua ei edes huomaa nurkka-ajossa yms.. vasta kun ajoin tasaista maantieajoa (ja olin tarkkana kuten wälikaasu käski)
..ei toki kaupungissa pysty mittaria tuijottelemaan kovin pitkään kerralla.... eikä mutkapätkilläkään..
2200km ajettu bussi
Edited By Humppanisti on 1211994605
samaa "vikaa" mites se ku termostaatti toimii ja menee kiinni kone alkaa lämmittää jäähyttimestä tullutta viileää vettä mittari nousee->kun nousee tarpeeksi termari aukiaa ja jähyttimestä virtaa taas viileää-> mittari laskee ??? hoksasin ittekki että aikas herkästi liikkuu viisari...johtuskohan vain viileistä keleistä...tiiä sitte
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Soitin huoltoon, sinne ei ole tullu mitään ilmotuksia maahantuojalta/ostajilta ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html