K8:n lämpömittarin liike
Kyllä on vaikuttavan oloinen tuo ecueditori.
Aiheeseen liittyen kävin pari viikkoa sitten näyttämässä pyörää myyjällä ja huoltomiehen kanssa todettiin termostaatissa olevan hämminkiä. Osaa ei ollut heillä varastossa joten maahantuojalle takuupaperia tekemään ja osa tilaukseen. No tänään sitten soittelivat, että maahantuojan mukaan ko. vika on tämän pyörän ominaisuus eli termostaattia ei vaihdetakaan. On se jännää miten pyörän "ominaisuus" ei ole pyörässä uutena, vaan alkaa vasta kun on ajettu muutama tuhat km.
No tilasin juuri sen termostaatin omakustannushintaan (29,70) niin katsotaan onko vika siinä. Mikään ominaisuus tuo ei mielestäni voi olla.
Aiheeseen liittyen kävin pari viikkoa sitten näyttämässä pyörää myyjällä ja huoltomiehen kanssa todettiin termostaatissa olevan hämminkiä. Osaa ei ollut heillä varastossa joten maahantuojalle takuupaperia tekemään ja osa tilaukseen. No tänään sitten soittelivat, että maahantuojan mukaan ko. vika on tämän pyörän ominaisuus eli termostaattia ei vaihdetakaan. On se jännää miten pyörän "ominaisuus" ei ole pyörässä uutena, vaan alkaa vasta kun on ajettu muutama tuhat km.
No tilasin juuri sen termostaatin omakustannushintaan (29,70) niin katsotaan onko vika siinä. Mikään ominaisuus tuo ei mielestäni voi olla.
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Kuullostaa tuo "ominaisuus" aika keinotekoiselta, koska pääosin? ??? jengillä toimii lämmöt ihan normaalisti.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Tänään alkoi matka-ajossa lämpötilamittari seilailla ihan tosissaan. Eli, kesken ajon mittarissa luki chec ja lämmöt punaisella! Aloin jo katsella pysähdyspaikka, notta keittää se piru. Mutta lämmöt laski samantien normaaliin.
Seurailin mittareita ja sama peli jatkui. Eli ykskaks lämmöt aivan tappiin ja melkein samantien normaaliin. Chec luki mittarissa aina kun lämmöt nousi. Pyörä toimi kuitenkin kokoajan ihan normaalisti.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lämpömittari lopetti sekoilun ja vaikka päästelin hieman raskaammalla kädellä, en saanut lämpöjä enää nousemaan. Samoten kaupunkiajossa kaikki toimi OK.
Pyörään on asennettu X-tre, mutta voisiko vika nyt siitä johtua vai olisiko lämpötila-anturi vai mikä???
Seurailin mittareita ja sama peli jatkui. Eli ykskaks lämmöt aivan tappiin ja melkein samantien normaaliin. Chec luki mittarissa aina kun lämmöt nousi. Pyörä toimi kuitenkin kokoajan ihan normaalisti.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lämpömittari lopetti sekoilun ja vaikka päästelin hieman raskaammalla kädellä, en saanut lämpöjä enää nousemaan. Samoten kaupunkiajossa kaikki toimi OK.
Pyörään on asennettu X-tre, mutta voisiko vika nyt siitä johtua vai olisiko lämpötila-anturi vai mikä???
Edelleenkin, en menisi pepa edellä puuhun. Termarin toiminta ja tietty miten puhtaat litkut jäähdytinjärjestelmässä kiertää ovat ensimmäisiä tarkastuksia. Sattuu niitä maanantaisia mopohinkin...
Sitten vasta noi ele-tarkastukset, tosin vaativat tietyiltä osin korjaamokäyntiä kun tarvitaan yleismittaria parempaa.
Sitten vasta noi ele-tarkastukset, tosin vaativat tietyiltä osin korjaamokäyntiä kun tarvitaan yleismittaria parempaa.
AD/HD
Jep, jos mittari tekee TikTakkia niin silloin vika on sähköissä. Mutta jos nousee "nätisti" punaiselle ja sen jälkeen samalla nopeudella laskee normaaliin niin silloin lähtisin edellisistä kohdista katsomaan. IMOMrk kirjoitti:Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja
AD/HD
Check syttyy ja lämpömittari menee ylös kun yhteys ECU:n ja mittariston välillä katkeaa. Jos pyörä ei samalla nyi niin silloin vika on joko ecun ja mittariston välisessä johdossa tai siinä että mittaristossa itsessään on vikaa. Jos epäilee vikaa mittaristossa niin silloin ECUeditor kiinni pyörään ja katsomaan tekeekö lämpötila siinä hyppäyksiä. Joissain Suzukin huolloissa on myös SDS jolla tämän saman voi katsoa. Huoltoon viedessä kannattaa kysyä että onhan teillä SDS tai ECUeditor2 käytössä, ilman sitä tuo kyllä menee arvailuiden puolelle.
Lämpöanturin toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin, ei tuollaista mitä yllä kuvataan. Vikakoodit voi lukea ja myös nollata tuolla ECUeditor2 softalla jos haluaa varman päälle katsoa.
Lämpöanturin toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin, ei tuollaista mitä yllä kuvataan. Vikakoodit voi lukea ja myös nollata tuolla ECUeditor2 softalla jos haluaa varman päälle katsoa.
Soittelin huoltoon tuosta lämpömittarin sekoilusta. Johtuu kuulema X-tre:stä. On muillakin ollut samaa vikaa ja pitäisi korjaantua poistamalla X-tre.
Kokeilen nyt ensin olisko jotain huonoja johtoliitoksia tms. Luulisi että jonkinlainen takuu tuolla X-tre palikallakin on. Eli jos sekoilu jatkuu, niin pitää ottaa yhteyttä X-tre:n myyjään, niin saapi selvitellä mitä tehdään.
Mitään vaaraa tuosta "viasta" ei huollon mukaan ole.
Kokeilen nyt ensin olisko jotain huonoja johtoliitoksia tms. Luulisi että jonkinlainen takuu tuolla X-tre palikallakin on. Eli jos sekoilu jatkuu, niin pitää ottaa yhteyttä X-tre:n myyjään, niin saapi selvitellä mitä tehdään.
Mitään vaaraa tuosta "viasta" ei huollon mukaan ole.