K8:n lämpömittarin liike

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Jep jep kiitokset Snowmannille :D
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

En ollu kiinnittänyt tohon huomiota, on kadulla muutakin katsomista :mgirl
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Jukkis kirjoitti:En ollu kiinnittänyt tohon huomiota, on kadulla muutakin katsomista :mgirl
:thumbup: :thumbup: :kippis: :mgirl
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Pyörä -09 mallia ja vika ilmeni jossain 2500 km kohdilla. Lämpö nousee ensin suunnilleen normaalilämpöön eli viisari jää hieman alle sen keskiviivan. Tämän jälkeen neula putoaa varsin nopeasti noin 10 mm ja jää ehkä puoliväliin sitä viivaa. Lämpö nousee taas muutamassa minuutissa normaaliin kunnes putoaa jälleen saman verran. Sykli on vain muutaman minuutin ja tätä jatkuu koko ajan tasaista nopeuttakin ajettaessa. Ilmattu on ja nestettä riittävästi. Epäilen termarivikaa ja takuuhuoltoaika on maanantaiksi varattu.

Onko kokemuksia vastaavista ja mistä on vika löytynyt?

Tällä hetkellä syylärin alareuna on peitetty 3 varvilla ilmastointiteippiä ja lämpö pysyy tasaisena. Mitä nyt kaupungissa meinaa vähän nousta.
Avatar
Kormus
Viestit: 220
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 20:50

Viesti Kirjoittaja Kormus »

Taitaapi olla ominaisuus eikä vika. Omassanikin samaa piirrettä ollut eikä ole menoon vaikuttanut. Taitaa mitata koneen lämpöä läheltä tulopuolta siksi välillä tippuu alle "normaalin". Eikun :rocket
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Ensimmäiseesä K8 pysyi viisari jotakuinkin paikallaan, mutta tässä toisessa on humpannut kokoajan. Eipä ole aiheuttanut toimenpiteitä :mosh:
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Herkkä elektroniikka mittailee termostaatin toimintaa.
AD/HD
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Voisikohan kyseessä olla vähän "on-off-tyyppinen" termari?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Siirtelen tänne toisen vastaavan ketjun viestit.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Juuri tuo "ON-OFF" tyyppinen termari osittain todennäköinen ja varsinkin maantieajossa syyläri jäähyy aika viileäksi ja sitten termari läväyttää kuumat vedet syyläriin josta taas kylmät koneeseen tilalle, niin herkällä mittarilla tuo on havaittavissa.
Gen 1 mittarissa myös huomaa pienen heilunnan, mutta kuuluu asiaan.

Pääasia on että näkee milloin lämmöt menee punaiselle!!
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
76-1188501707

Viesti Kirjoittaja 76-1188501707 »

Meillä meni gen1 flekti Ruotsissa. Suza korjaamon kaveri sanoi että lämpöanturi on hiukan väärässä paikassa siinä syylärin kupeessa, koska se ei mittaa koneen vaan syylarin lämpötilaa. Kuitenkin itsekin uskon että lämmönsäädön saa tuollakin setupilla pelaamaan, peliin tulee hiukan hystereesiä, eli suomeksi soutamista mutta se ei haittaa jos se on hallittua. Ongelmia tulee kuitenkin kun esim. flekti kärähtää, koska pienessä liikkeessä oleva pyörä menee tosi kuumaksi ennekuin keittää suht rajusti ekassa parkissa.

Jenkkipalstoilla joksu näin tuplaflektiviritelmiä, joissa vois olla järkeäkin jos tuplalle otetaa lämpösäätö suoraan koneelta. Onko Suomessa kukaan tehnyt näitä?
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

gen2 on 2flektii. gen1 on suomessakin rakennettu 2flektii.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Mulla nakkas aerdalin tiellä lämmöt punaselle ja check luki mittaristossa, kävi mielessä että oisko xtre syyllinen, kytkin piuhat ilman sitä ja aina vaan pomppas punaselle.
Kotona sitten syötin xtreelle virtaa eri paikasta ja hoplaa..toimii.. :wtf:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Enpä ole huomannut mitään lämpötilan heilahtelua, mitä nyt keväällä -3C kelissä ajaessa jäi vähän normaalia alemmas moottoritienopeuksissa.

Tieto on kuitenkin lisääntynyt: Lämpötilamittarin signaali on moottorinohjausyksikössä ohjelmallisesti ns. suodatettu eli ei ota kovin helposti mitään häiriöitä. Sen sijaan koneen maadoitus saattaa tuottaa isojakin muutoksia lämpötilaan. Jos joku haluaa seurata koneen lämpöjä reaalajassa niin tällä onnistuu niin että lämpömittari näyttää pienetkin koneen lämmön muutokset. Samalta näytöltä voi myös katsoa jos injektorien syöttöjännitteessä on isoja vaihteluita joka saattaisi kertoa maadoitusongelmista.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oho, aika haitekin näkönen on uusi enginedata näkymä! :thumbup:

Millohan Gen1 saataisiin myös tuollainen...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin