Rengasluokitukset nopeuskisoihin... - - ajateltavaa seuraavalle kaudelle -
Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
- nyssenisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 12 Elo 2008, 11:57
- Paikkakunta: Torrevieja, Costa Blanca
Taisi yksi virallinen (K&N sivulta löytyvä) selitys olla että radalla oli jotain autosta tippunutta roinaa johon osuessa rengas hajosi. En kyllä ymmärrä miten rengas tuolla tavalla kuorii vaikka osuisi mihin...
Pari kuskia kommentoi että käyttävät samaa rengasta mutta lämmittimillä ja ne on kestäneet. No on kai meillä suomessakin kokemusta siitä että dynotettu rengas alkaa kuorimaan ?
Tuo mikä tuossa takahaarukassa erottuu selvästi on tuo lisäpaino jolla takarengasta stabiloimaan pysymään vakaampana ettei ala elämään suola-aavikon pinnan mukaisesti.
Edited By PetriK on 1220129393
Pari kuskia kommentoi että käyttävät samaa rengasta mutta lämmittimillä ja ne on kestäneet. No on kai meillä suomessakin kokemusta siitä että dynotettu rengas alkaa kuorimaan ?
Tuo mikä tuossa takahaarukassa erottuu selvästi on tuo lisäpaino jolla takarengasta stabiloimaan pysymään vakaampana ettei ala elämään suola-aavikon pinnan mukaisesti.
Edited By PetriK on 1220129393
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Tuo on ollut ihmentyksen kohteena itsellänikin kuluneena kesänä kun näyttää kenttänopeudet kasvaneen aika paljon viime vuosiin verrattuna.
Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....
[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]
Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..
Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....
[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]
Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..
Tuo kuva pistää kyllä vähän miettimään.Epäilen kyllä että tuossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä(valmistusvirhe)?tai sitten tuo on vaan liian kova nopeus tuolle renkaalle.
Mulla sama rengas mutta eipä ole nopeudet onneksi tuota luokkaa .
ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Edited By majuriTK on 1220170286
Mulla sama rengas mutta eipä ole nopeudet onneksi tuota luokkaa .
ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Edited By majuriTK on 1220170286
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Vedeltin kyllä TC:n kanssa ja tarkasti. Eipä auttanut, nyt karkas ilmat täälläkin ja vuosi kolmesta kohtaa--> ei muutakun neljäs uusi kumi tälle kaudelle allemajuriTK kirjoitti:ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Muut on sentään ajamalla kuluneet, mutta ei tässäkään enää pintaa ollu kun ehkä 1000-1500 kilsan ajoihin...
Luin tuon tarinan vielä uudestaan paremmalla ajalla - nähtävästi kyseinen misukka kestänyt pidempään kovaa ajamista. Suolallahan ajetaan mailin keskinopeus tuolla 240+mph nopeudella kun taas nämä ns. meidänkin harrastamat huppunopeusvedot ovat nollasta huippunopeuteen maililla eli vain muutaman sekunnin ehditään ajamaan kun jo jarrutellaan joten rengas ei ehdi kunnolla edes lämpiämään.
Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän
Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän
Aika pahan näköinen. Joskus kuullut että vastaavaa ollut joillain vamistajilla pirssien kumeissa ja nää Driftaajat ei voi kuulemma kaiken merkkisillä ajaa, kun kuorii kumin!?
Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?
Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Mie oon ajellu jatkuvasti ja hyvin on kestäny taitaa öolla ritkestonen ropakantaa koko kuvabusapappa2 kirjoitti:Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Täytynee sit taxiin tilata kestävämmät kumit jos jo noissa nopeuksissa alkavat alta tippumaan.PetriK kirjoitti:Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Mulla viime vuonna busassa mickey thompson mt3295 kiihdytysrengas ja pehmeni yhdessä vedossa lentokentällä joensuussa niin paljon että kivi upposi läpi kumista paluureissulla ja tuli reikä. Onneks jarim huomas pihinän ja huomautti asiasta juuri ennen ko lähdin seuraavalle vedolle. Eihän semmonen rengas sovi tuohon hommaan tieteskään, mut tulihan kokeiltua.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa.BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport