Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Taisi yksi virallinen (K&N sivulta löytyvä) selitys olla että radalla oli jotain autosta tippunutta roinaa johon osuessa rengas hajosi. En kyllä ymmärrä miten rengas tuolla tavalla kuorii vaikka osuisi mihin...
Pari kuskia kommentoi että käyttävät samaa rengasta mutta lämmittimillä ja ne on kestäneet. No on kai meillä suomessakin kokemusta siitä että dynotettu rengas alkaa kuorimaan ?
Tuo mikä tuossa takahaarukassa erottuu selvästi on tuo lisäpaino jolla takarengasta stabiloimaan pysymään vakaampana ettei ala elämään suola-aavikon pinnan mukaisesti.
Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Tuo on ollut ihmentyksen kohteena itsellänikin kuluneena kesänä kun näyttää kenttänopeudet kasvaneen aika paljon viime vuosiin verrattuna.
Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....
[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]
Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..
Tuo kuva pistää kyllä vähän miettimään.Epäilen kyllä että tuossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä(valmistusvirhe)?tai sitten tuo on vaan liian kova nopeus tuolle renkaalle.
Mulla sama rengas mutta eipä ole nopeudet onneksi tuota luokkaa .
ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Edited By majuriTK on 1220170286
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
majuriTK kirjoitti:ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Vedeltin kyllä TC:n kanssa ja tarkasti. Eipä auttanut, nyt karkas ilmat täälläkin ja vuosi kolmesta kohtaa--> ei muutakun neljäs uusi kumi tälle kaudelle alle
Muut on sentään ajamalla kuluneet, mutta ei tässäkään enää pintaa ollu kun ehkä 1000-1500 kilsan ajoihin...
Luin tuon tarinan vielä uudestaan paremmalla ajalla - nähtävästi kyseinen misukka kestänyt pidempään kovaa ajamista. Suolallahan ajetaan mailin keskinopeus tuolla 240+mph nopeudella kun taas nämä ns. meidänkin harrastamat huppunopeusvedot ovat nollasta huippunopeuteen maililla eli vain muutaman sekunnin ehditään ajamaan kun jo jarrutellaan joten rengas ei ehdi kunnolla edes lämpiämään.
Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän
Aika pahan näköinen. Joskus kuullut että vastaavaa ollut joillain vamistajilla pirssien kumeissa ja nää Driftaajat ei voi kuulemma kaiken merkkisillä ajaa, kun kuorii kumin!?
Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?
busapappa2 kirjoitti:Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Mie oon ajellu jatkuvasti ja hyvin on kestäny taitaa öolla ritkestonen ropakantaa koko kuva
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
PetriK kirjoitti:Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Mulla viime vuonna busassa mickey thompson mt3295 kiihdytysrengas ja pehmeni yhdessä vedossa lentokentällä joensuussa niin paljon että kivi upposi läpi kumista paluureissulla ja tuli reikä. Onneks jarim huomas pihinän ja huomautti asiasta juuri ennen ko lähdin seuraavalle vedolle. Eihän semmonen rengas sovi tuohon hommaan tieteskään, mut tulihan kokeiltua.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -