Rengasluokitukset nopeuskisoihin... - - ajateltavaa seuraavalle kaudelle -

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...

Kuva

Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Tuohon täytyy pyrkiä. Nyt täällä vaan körötellään niin ettei kumitkaan kulu.
:blues:
Club 100 m/s
Avatar
nyssenisti
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Elo 2008, 11:57
Paikkakunta: Torrevieja, Costa Blanca

Viesti Kirjoittaja nyssenisti »

Oho, onpas huono renkas tuo mikelin :(
onnex on vakio, niin ei tarvii tuollasista nopeuksista haaveilla :)
sini/mus K8, pun L4
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Taisi yksi virallinen (K&N sivulta löytyvä) selitys olla että radalla oli jotain autosta tippunutta roinaa johon osuessa rengas hajosi. En kyllä ymmärrä miten rengas tuolla tavalla kuorii vaikka osuisi mihin...

Pari kuskia kommentoi että käyttävät samaa rengasta mutta lämmittimillä ja ne on kestäneet. No on kai meillä suomessakin kokemusta siitä että dynotettu rengas alkaa kuorimaan ?

Tuo mikä tuossa takahaarukassa erottuu selvästi on tuo lisäpaino jolla takarengasta stabiloimaan pysymään vakaampana ettei ala elämään suola-aavikon pinnan mukaisesti.




Edited By PetriK on 1220129393
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . :D Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Tuo on ollut ihmentyksen kohteena itsellänikin kuluneena kesänä kun näyttää kenttänopeudet kasvaneen aika paljon viime vuosiin verrattuna.

Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....

[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]

Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Tuo kuva pistää kyllä vähän miettimään.Epäilen kyllä että tuossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä(valmistusvirhe)?tai sitten tuo on vaan liian kova nopeus tuolle renkaalle.
Mulla sama rengas mutta eipä ole nopeudet onneksi tuota luokkaa :D .
ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä. :( :pääseinään:




Edited By majuriTK on 1220170286
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

majuriTK kirjoitti:ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä. :( :pääseinään:
Vedeltin kyllä TC:n kanssa ja tarkasti. Eipä auttanut, nyt karkas ilmat täälläkin ja vuosi kolmesta kohtaa--> ei muutakun neljäs uusi kumi tälle kaudelle alle :glare:
Muut on sentään ajamalla kuluneet, mutta ei tässäkään enää pintaa ollu kun ehkä 1000-1500 kilsan ajoihin...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Luin tuon tarinan vielä uudestaan paremmalla ajalla - nähtävästi kyseinen misukka kestänyt pidempään kovaa ajamista. Suolallahan ajetaan mailin keskinopeus tuolla 240+mph nopeudella kun taas nämä ns. meidänkin harrastamat huppunopeusvedot ovat nollasta huippunopeuteen maililla eli vain muutaman sekunnin ehditään ajamaan kun jo jarrutellaan joten rengas ei ehdi kunnolla edes lämpiämään.

Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Aika pahan näköinen. Joskus kuullut että vastaavaa ollut joillain vamistajilla pirssien kumeissa ja nää Driftaajat ei voi kuulemma kaiken merkkisillä ajaa, kun kuorii kumin!?

Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

busapappa2 kirjoitti:Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . :D Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Mie oon ajellu jatkuvasti ja hyvin on kestäny :;): taitaa öolla ritkestonen ropakantaa koko kuva :respekt:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

PetriK kirjoitti:Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...

Kuva

Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Täytynee sit taxiin tilata kestävämmät kumit jos jo noissa nopeuksissa alkavat alta tippumaan.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mulla viime vuonna busassa mickey thompson mt3295 kiihdytysrengas ja pehmeni yhdessä vedossa lentokentällä joensuussa niin paljon että kivi upposi läpi kumista paluureissulla ja tuli reikä. Onneks jarim huomas pihinän ja huomautti asiasta juuri ennen ko lähdin seuraavalle vedolle. Eihän semmonen rengas sovi tuohon hommaan tieteskään, mut tulihan kokeiltua.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin