Lämpötilat ja tehoerot
En tiedä kuvittelenko niin kysyin ovatko muut huomanneet samaa. Eli kun lämpötilat huiteli yli +30 asteessa niin tuntuiko mopot (gen2 bussi) laiskemmalle?
Tuntui että tehoja oli kadoksissa kesäkuun euroopanreissulla ja heinäkuussa suomessakin kun oli kuumaa.. Ja nyt taas viileillä tuntuu että repii niinkuin kuuluukin.
Kun tuntui lämpimimmillä keleillä ettei jaksa edes keulia ykkösellä.
Dynossahan noita eroja varmaan huomaisi, mutta kun tuntui että tehoja puuttuisi ainaskin 20 heppaa, eikai lämpötilaerot niin suuria aiheuta? Myös alakierroksilla (4k-10k) tuntui laiskemmalta
Mietin aiemmin että oliko kyse polttoaineesta mutta ei kai niin paskalaatusta bensaa saakkaan että moisia eroja syntyisi
Liekkö sitten sattumaa jonkun muun jutun kanssa tai sitten kuvitelmaa
Turbovehkeissähän lämpötilaerot tietääkseeni huomaa selvemmin, autoissa millä ajetaan pakkasella että helteessä
Tuntui että tehoja oli kadoksissa kesäkuun euroopanreissulla ja heinäkuussa suomessakin kun oli kuumaa.. Ja nyt taas viileillä tuntuu että repii niinkuin kuuluukin.
Kun tuntui lämpimimmillä keleillä ettei jaksa edes keulia ykkösellä.
Dynossahan noita eroja varmaan huomaisi, mutta kun tuntui että tehoja puuttuisi ainaskin 20 heppaa, eikai lämpötilaerot niin suuria aiheuta? Myös alakierroksilla (4k-10k) tuntui laiskemmalta
Mietin aiemmin että oliko kyse polttoaineesta mutta ei kai niin paskalaatusta bensaa saakkaan että moisia eroja syntyisi
Liekkö sitten sattumaa jonkun muun jutun kanssa tai sitten kuvitelmaa
Turbovehkeissähän lämpötilaerot tietääkseeni huomaa selvemmin, autoissa millä ajetaan pakkasella että helteessä
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Itellä oma K9 oli samin pajalla säädettävänä heinäkuun lopulla ja tuo päivä oli yksi tämän kesän lämpimimmistä.Pyörässä on R-77 kokoputkisto ja huipputehoksi saatiin vaan 185,5 hp koneesta.Aika huono lukema jos vakiot antaa noin 183.Miettisin ite että pyörällä oli ajettu 4700 kilometriä, kun ostin sen ja oli kuulemma ollut jonkun vanhan miehen käytössä.Oli valitellut pyörää liian tehokkaaksi eli sisään ajo on varmaan tissuteltu..Tiedä sitten onko huono penkki lukema sisäänajon syytä tai kuuman sään.Samoin öljyt oli hieman F-kohdan yläpuolella...huollossa laitettu.Nyt öljyt on siinä missä kuuluukin, ensi kesänä on tarkoitus mennä uudestaan samin penkkii , kun kilsoja on tullut lisää "motti hiotunut".Pitää myös mennä viileämmällä säällä jos sit päästäisiin sinne 193-196 hp konetehoihin.Voiko nuo kaikki olla syitä huonoon huipputehoon? Viisaat ja kokeneet vastatkoon!
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
"kuulemma ollut jonkun vanhan miehen käytössä" eiks ne ole aina kun liikkeestä ostat .. Sokeella eläkeläisellä saaressa auto/mopoliikkeen työntekijällä tai pojalla omassa käytössä.
Tuostakin liikkuu niin montaa versiota miten koeajo pitäisi suorittaa. Ja ohjekirjojen mukaan pitää juuri ajella nätisti eikä antaa heti alusta lähtien runtua.. Luottaisin japsitehtaan insinööriin enemmän mitä nettimutuun
Tuostakin liikkuu niin montaa versiota miten koeajo pitäisi suorittaa. Ja ohjekirjojen mukaan pitää juuri ajella nätisti eikä antaa heti alusta lähtien runtua.. Luottaisin japsitehtaan insinööriin enemmän mitä nettimutuun
No tottakai ymmärrän että myyjät aina tollasia sanoo "tytöllä ollut ja sunnuntaina vaan kirkkoon ajeltu". Joka tapauksessa ei tuo tulos ihan linjassa ole.Ja vaikka dynossa korjauskerroin onkin, mietityttää silti se kuuma ilma.Dynon sääasema näytti 30,9 astetta.Voi olla että on sattunut kohdalle maanantaikappale:D Olisi pitänyt dynottaa vakiona, niin olisi voinut verrata muihin vakioihin.
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Rengasteho 185hp Vittaniemen penkissä pelkällä putkella Gen2:ssa? Ei kait nyt sentään?jyka kirjoitti:Juu käsittääkseni rengasteho pitäisi olla tuota 185hp luokkaa kokoputkella. Mutta ilmoittele jos käyt viileämmällä kelillä samassa dynossa että mitä se antaa
greatLeo kirjoitti:Vittaniemen Samin penkissä K8 Akran 4-2-1 -putkistolla ja K&N-filtterillä antoi 176,9hp/149,6Nm takarenkaalta. Riittävät lukemat mulle, ainakin toistaiseksi...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Monia syitähän voi olla, kuumuus yksi. Omasta viimeeksi penkittäessä 20hp hukassa mutta ei siitä sen enempää... Takarengas tehot enemmän kiinnostaisi kuin nuo konetehot?Juhama kirjoitti:Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.
@ jyka: elä sotke eri penkkien tuloksia toisiinsa. TT:llä kyllä kokoputkella olevat Gen2:t on aika tarkkaan menny 184-186 haarukkaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eiks jenkit käytä 0W. öljyjä kun kaivavat viimesiä heppoja ulos ja öljymäärä alarajalla ehkä vähän allekkin, niin ei pyörivät osat vatkaa turhaan öljyä.
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8908 Osta toi niin ei tarvi miettiä muutamaa hevosvoimaa.
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8908 Osta toi niin ei tarvi miettiä muutamaa hevosvoimaa.
tetsa
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Shinkon ultra softilla ero oli -10 hp. Kyse ei ole MUTU:sta, sillä kun vielä samana päivänä vaihdettiin rengas - ja kyllä vannekin - niin näytti taas normaalia lukemaa. Sami tuon hoksasi, kun oli kuullut puheita kyseisen renkaan vaikutuksesta teholukemiin .PetriK kirjoitti:Kun näitä tehoja ihmetellään niin pitäisi kertoa rengas - esim shinko antaa aikalailla vähemmän tehoa kuin ensiasennusrengas, penkistä riippumatta.
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp