Lämpötilat ja tehoerot

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

En tiedä kuvittelenko niin kysyin ovatko muut huomanneet samaa. Eli kun lämpötilat huiteli yli +30 asteessa niin tuntuiko mopot (gen2 bussi) laiskemmalle?

Tuntui että tehoja oli kadoksissa kesäkuun euroopanreissulla ja heinäkuussa suomessakin kun oli kuumaa.. Ja nyt taas viileillä tuntuu että repii niinkuin kuuluukin.
Kun tuntui lämpimimmillä keleillä ettei jaksa edes keulia ykkösellä.
Dynossahan noita eroja varmaan huomaisi, mutta kun tuntui että tehoja puuttuisi ainaskin 20 heppaa, eikai lämpötilaerot niin suuria aiheuta? Myös alakierroksilla (4k-10k) tuntui laiskemmalta

Mietin aiemmin että oliko kyse polttoaineesta mutta ei kai niin paskalaatusta bensaa saakkaan että moisia eroja syntyisi

Liekkö sitten sattumaa jonkun muun jutun kanssa tai sitten kuvitelmaa :)

Turbovehkeissähän lämpötilaerot tietääkseeni huomaa selvemmin, autoissa millä ajetaan pakkasella että helteessä
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Kyl sen huomaa omassa tbo:ssa ainakin...on ainakin saman ku se 1600 euron putkisto vakiossa :p
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kyllä sen turbossa tosiaan huomaa tehoissa ja ahtimen heräämisessä!
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Itellä oma K9 oli samin pajalla säädettävänä heinäkuun lopulla ja tuo päivä oli yksi tämän kesän lämpimimmistä.Pyörässä on R-77 kokoputkisto ja huipputehoksi saatiin vaan 185,5 hp koneesta.Aika huono lukema jos vakiot antaa noin 183.Miettisin ite että pyörällä oli ajettu 4700 kilometriä, kun ostin sen ja oli kuulemma ollut jonkun vanhan miehen käytössä.Oli valitellut pyörää liian tehokkaaksi eli sisään ajo on varmaan tissuteltu..Tiedä sitten onko huono penkki lukema sisäänajon syytä tai kuuman sään.Samoin öljyt oli hieman F-kohdan yläpuolella...huollossa laitettu.Nyt öljyt on siinä missä kuuluukin, ensi kesänä on tarkoitus mennä uudestaan samin penkkii , kun kilsoja on tullut lisää "motti hiotunut".Pitää myös mennä viileämmällä säällä jos sit päästäisiin sinne 193-196 hp konetehoihin.Voiko nuo kaikki olla syitä huonoon huipputehoon? Viisaat ja kokeneet vastatkoon!
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

"kuulemma ollut jonkun vanhan miehen käytössä" eiks ne ole aina kun liikkeestä ostat .. :) Sokeella eläkeläisellä saaressa auto/mopoliikkeen työntekijällä tai pojalla omassa käytössä.

Tuostakin liikkuu niin montaa versiota miten koeajo pitäisi suorittaa. Ja ohjekirjojen mukaan pitää juuri ajella nätisti eikä antaa heti alusta lähtien runtua.. Luottaisin japsitehtaan insinööriin enemmän mitä nettimutuun
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

No tottakai ymmärrän että myyjät aina tollasia sanoo "tytöllä ollut ja sunnuntaina vaan kirkkoon ajeltu". Joka tapauksessa ei tuo tulos ihan linjassa ole.Ja vaikka dynossa korjauskerroin onkin, mietityttää silti se kuuma ilma.Dynon sääasema näytti 30,9 astetta.Voi olla että on sattunut kohdalle maanantaikappale:D Olisi pitänyt dynottaa vakiona, niin olisi voinut verrata muihin vakioihin.
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Juu käsittääkseni rengasteho pitäisi olla tuota 185hp luokkaa kokoputkella. Mutta ilmoittele jos käyt viileämmällä kelillä samassa dynossa että mitä se antaa :)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jyka kirjoitti:Juu käsittääkseni rengasteho pitäisi olla tuota 185hp luokkaa kokoputkella. Mutta ilmoittele jos käyt viileämmällä kelillä samassa dynossa että mitä se antaa :)
Rengasteho 185hp Vittaniemen penkissä pelkällä putkella Gen2:ssa? Ei kait nyt sentään? :glare:
greatLeo kirjoitti:Vittaniemen Samin penkissä K8 Akran 4-2-1 -putkistolla ja K&N-filtterillä antoi 176,9hp/149,6Nm takarenkaalta. Riittävät lukemat mulle, ainakin toistaiseksi... :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

joo ei ilmeisesti tuolla penkissä, muistelin sitä penkkiä missä itse käyt dynottamassa esittelyteholaput ;)

10:34 <@jyka> siis eihän k9 busassa oo ku jotain 178hp renkaalta(?)
10:35 <@jarim> on niistä kokoputkella 180-190 löytyny tuossa samassa penkissä
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juhama kirjoitti:Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.
Monia syitähän voi olla, kuumuus yksi. Omasta viimeeksi penkittäessä 20hp hukassa mutta ei siitä sen enempää... Takarengas tehot enemmän kiinnostaisi kuin nuo konetehot?

@ jyka: elä sotke eri penkkien tuloksia toisiinsa. :;): TT:llä kyllä kokoputkella olevat Gen2:t on aika tarkkaan menny 184-186 haarukkaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Takarenkaasta Samilla 168.5Hp@9824rpm/142.7Nm@7110rpm.
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Eiks jenkit käytä 0W. öljyjä kun kaivavat viimesiä heppoja ulos ja öljymäärä alarajalla ehkä vähän allekkin, niin ei pyörivät osat vatkaa turhaan öljyä.

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8908 Osta toi niin ei tarvi miettiä muutamaa hevosvoimaa. :D
tetsa
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kun näitä tehoja ihmetellään niin pitäisi kertoa rengas - esim shinko antaa aikalailla vähemmän tehoa kuin ensiasennusrengas, penkistä riippumatta.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

PetriK kirjoitti:Kun näitä tehoja ihmetellään niin pitäisi kertoa rengas - esim shinko antaa aikalailla vähemmän tehoa kuin ensiasennusrengas, penkistä riippumatta.
Shinkon ultra softilla ero oli -10 hp. Kyse ei ole MUTU:sta, sillä kun vielä samana päivänä vaihdettiin rengas - ja kyllä vannekin - niin näytti taas normaalia lukemaa. Sami tuon hoksasi, kun oli kuullut puheita kyseisen renkaan vaikutuksesta teholukemiin :respekt: .
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Vastaa Viestiin