Painosta?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

paljonko märkäpainoksi jää kun putket on vaihdettu johki viri 4/1 rööriin??
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Gen2 vakioputkisto Duellin kuvaston mukaan 21,6 kg eli siitä miinustelemaan.

Itsellä kiinni TiForsen täystitaaninen 4-2-1, jolle sain punnitsemalla "painoa" 4,6 kg, eli painonsäästö vaatimattomat 17 kg... Selvästi ketterämpi roiskia mutkiin... :D
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Kyllä se keventäminen vaikuttaa iah kaikkeen!!
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

jos märkäpaino jäisi jonnee 235kg keveämmällä putkella, niin paljoko tuos on eroa tonnisen märkäp.?
n.30kg??

mitä pitäs tehdä jotta busa olisi suht. samoissa painoissa tonnisen kanssa...liekö mahdollistakaan??




Edited By taistovainaa on 1259573622
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tossa helppoja kohteita.....

Muutamia esimerkkejä:

Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg Teräs/alu
Öljyn jäähd. -2,0 kg Hmm.. turha varuste ;)
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg orkkis/alu
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg orkkis/ lau
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
pair - 1,1 kg
seisonta tuki 0,2kg ? orkkis/alu
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit 0,5 kg probolt, titaani//alu/nylon pultit

Noin 20 kg lähtee helposti
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jyka kirjoitti:esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen
mutta cbr 1000 rr:ssä ei kestä edes kytkin Busanistien käyttöä :D

Se mikä painossa voitetaan se kestävyydessä hävitään.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

busajasa kirjoitti:
jyka kirjoitti:esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen

mutta cbr 1000 rr:ssä ei kestä edes kytkin Busanistien käyttöä :D

Se mikä painossa voitetaan se kestävyydessä hävitään.
Eikun laatikko siinä ei kestä... :glare:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

waiski10 kirjoitti:sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...
Vanhemmassa kasetti - uudemmassa kone levällen.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

busajasa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...

Vanhemmassa kasetti - uudemmassa kone levällen.
uudelleen ja uudelleen...
ennen kova, ehkä vielä joskus...
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Jamppa tossa laittoikin aika kattavan listan, mutta mennään vielä extremempään suuntaan. Kiihdytysajoa pelkästään, eli kilvetön kilpalaite kyseessä.

Omasta noiden lisäksi poistettu toinen etulevy/puristin, kuitukatteet ilman ylimääräisiä hiluja, mittaristo vaihdettu pekkään Autometerin rundariin vaihtovalolla, takahäkkiä on jäljellä tasan sen verran että pysyy kuski paikallaan, tankin virkaa toimittaa komen litran pytty kuitudummyn alla.

Mistäs seuraavaksi aletaan keventämään? Painoa oli tankki täynnä 209kg. Tosta voisi sen parikymmentä kiloa vielä raapia huoletta pois ennenkuin alkaa sääntöjen sanelema minimipaino olemaan käsillä.
Vastaa Viestiin